We hadden vanuit Roosendaal de Benelux naar Brussel-Zuid. Aangezien Anderlecht grenst aan Brussel-Zuid, was dat gemakkelijk. De Benelux had geen vertraging en bestond uit Traxx met Prio-stam. Zoals gewoonlijk weer een beetje aan de krappe kant.
Eenmaal in Brussel-Zuid naar Anderlecht gelopen. We gingen daar naartoe voor het Erasmushuis, begijnhof (scheen al heel oud te zijn) en de kathedraal. Toeristisch was het allemaal niet zo heel erg en dat vond ik eigenlijk wel leuk, onderweg kwamen we ook nog wel leuke straten tegen en de gebouwen waar we voor kwamen, waren erg mooi vond ik.
Weer terug op Brussel-Zuid nog wat treinen gefotografeerd. Zo had ik de Reeks 18 nog niet op de foto (nu die rijdt maar genoeg bleek

Ze waren op de ouder uitziende perrons de overkapping aan het schilderen overigens, zo te zien was dat hard nodig.

Daarna een trein naar Brussel Centraal genomen, wat uiteraard niet zo'n lange rit was. Het ondergrondse station was vooral erg schemerig (wel kom je uit in een werkelijk gigantische hal en je voelt je er wat verloren, want op dat moment was het er helemaal niet druk). Daar het toeristische centrum bezocht (een heel stuk drukker) met de belangrijke bezienswaardigheden: de markt, Manneke Pis natuurlijk (voor de gelegenheid aangekleed in Mexicaans tenue) en de overdekte winkelgallerij.
Terug op Centraal de IR (die 9 minuten vertraging had) naar Antwerpen Centraal. Deze bestond uit Breaks, waaronder een gemoderniseerd stel (sorry nummers heb ik niet onthouden). Wij zaten in een oud stel, waar het erg warm was, we moesten ook nog een tijdje wachten in de tunnel, wat ook niet hielp tegen de warmte

Toen we eenmaal reden met de ramen open ging het wel. Na een aantal stops belandden we in Antwerpen. Kom veel in Antwerpen, maar had daar het Begijnenhof nog nooit gezien (wel voorbij gelopen, maar nooit door de poort), dus daar zijn we naartoe gelopen.

Daarna werd het weer tijd om een trein terug te pakken richting Roosendaal. Logische keuze daarvoor was de Benelux, maar er moesten wel erg veel mensen en koffers mee met deze trein. Dat werd dus flink proppen en niet eens iedereen kon zelfs mee. Ook dit was weer een Prio-stam.
Wij zagen ervanaf en we namen de intercity naar Essen (M6 met een Reeks 18 locomotief). Deze was een heel stuk rustiger. Op Essen wachtten we vervolgens op de L-trein naar Roosendaal. Jammer genoeg passeerde er niet veel interessants in tussentijd. Alleen maar een Benelux.
De L-trein was op tijd en was zoals meestal een Varkensneus.
Ik was nog nooit echt in Brussel geweest en ik vond het een leuke en ook mooie stad (ondanks hier en daar wel wat verpaupering). Nu een beetje in vogelvlucht verkend, ook omdat het zo warm was die dag. Anderlecht vond ik verassend. Kom er zeker nog eens een keer terug, dus wie aanraders heeft (het liefst met het openbaar vervoer te bereiken) mag ze best doorgeven.
Nu ik hoop dat jullie dit verslag kunnen waarderen. Een echt goede (treinen)fotograaf ben ik niet, maar ik plaats er toch wel wat foto's bij.
Groetjes,
Marianne