groene ledjes op het perron in frankrijk
groene ledjes op het perron in frankrijk
hallo ik ben gisteren naar disneyland parijs gegaan wat me opviel toen ik afstapte van de tgv dat er groene ledjes op het perron waren is dit om aan te duiden waar de rijtuigen ofzo komen (mits er al borden staan) ik heb dit ook in lille-europe gezien
Re: groene ledjes op het perron in frankrijk
Die ledjes knipperen als de répère (stopmerkbord) op het einde van het perron open staat. Zo weet de bediende op het perron dat hij toelating mag geven aan de treinchef om de deuren te sluiten. Meer is dat niet. Is ook enkel te vinden in stations op LGV.
Handig, het zou in noorderkempen ook perfect toegepast kunnen worden...4303 schreef:Die ledjes knipperen als de répère (stopmerkbord) op het einde van het perron open staat. Zo weet de bediende op het perron dat hij toelating mag geven aan de treinchef om de deuren te sluiten. Meer is dat niet. Is ook enkel te vinden in stations op LGV.
In Noorderkempen word het de toelating tot vertrek niet gegeven door een bediende op het perron, en stoppen ook geen dubbele TGV's.Shrek schreef:Handig, het zou in noorderkempen ook perfect toegepast kunnen worden...4303 schreef:Die ledjes knipperen als de répère (stopmerkbord) op het einde van het perron open staat. Zo weet de bediende op het perron dat hij toelating mag geven aan de treinchef om de deuren te sluiten. Meer is dat niet. Is ook enkel te vinden in stations op LGV.

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
In Noorderkempen draait men toch ook gewoon de AVG? De TBG kan normaalgezien de stand van het ETCS sein niet zien.
De AVG zal ook nooit wit komen als het sein rood is, zal waarschijnlijk met ETCS ook wel zo zijn als er geen reisweg klaar ligt.Kristofke schreef:In Noorderkempen draait men toch ook gewoon de AVG? De TBG kan normaalgezien de stand van het ETCS sein niet zien.

Dat is waar, die mogelijkheid is ingebouwd.Robin schreef:De AVG zal ook nooit wit komen als het sein rood is, zal waarschijnlijk met ETCS ook wel zo zijn als er geen reisweg klaar ligt.Kristofke schreef:In Noorderkempen draait men toch ook gewoon de AVG? De TBG kan normaalgezien de stand van het ETCS sein niet zien.
Maar dit franse systeem zou perfect samen gaan met de nieuwe vertrekprocedure die momenteel wordt uitgwerkt