Dat over de 18 klopt, want de 1803 en 1806 zijn daar weldegelijk aanbeland, maar wie waar wat of hoe...
Hopelijk komt er enige duidelijkheid rond de toekomst van de 01&04, de rest is naar de vaantjes. Al had ik liever de 1605 niet bij de sloper gezien aangezien deze de laatste keer zou gereden hebben, en eigelijk in goede staat was volgens de TB, daarnaast zijn favoriete loc. Maar we weten allemaal wel dat oude dingen snel mankementen hebben dus ik volg zeker shrek zijn mening.
Bibke schreef:Effe afwijken.
De 1806 zou goederentreinen gaan verzekeren.
Maar of dat wel gaat gaan? Daar is hij niet voor gebouwd.
't Zou mij al verbazen als ze dat ding uberhaupt terug rijvaardig krijgen
Ze hebben alle 16-en terug rijvaardig gemaakt een week voor ze naar de sloop gingen stonden deze tegen den draad.
Ik kan dat bevestigen want ik ben toen ze bij de sloper stonden nog even een kijkje gaan nemen op de 1605, en er zat nog lucht in het pantoreservoir ...
Bibke schreef:Effe afwijken.
De 1806 zou goederentreinen gaan verzekeren.
Maar of dat wel gaat gaan? Daar is hij niet voor gebouwd.
Ik veronderstel dat je het over de oude 18 hebt ? Deze kan normaal geen zware lasten slepen omdat deze zo laat uit zijn weerstanden komt, zou me dus verwonderen dat ze er zware goederentreinen zouden mee slepen.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
HLE 2302 schreef:Ik veronderstel dat je het over de oude 18 hebt ? Deze kan normaal geen zware lasten slepen omdat deze zo laat uit zijn weerstanden komt, zou me dus verwonderen dat ze er zware goederentreinen zouden mee slepen.
HLE 2302 schreef:Ik veronderstel dat je het over de oude 18 hebt ? Deze kan normaal geen zware lasten slepen omdat deze zo laat uit zijn weerstanden komt, zou me dus verwonderen dat ze er zware goederentreinen zouden mee slepen.
Voilà, dat is wat ik bedoelde.
Die gaan ook maar uit hun weerstanden rond de 130km/h zeker?
Bibke schreef:Effe afwijken.
De 1806 zou goederentreinen gaan verzekeren.
Maar of dat wel gaat gaan? Daar is hij niet voor gebouwd.
't Zou mij al verbazen als ze dat ding uberhaupt terug rijvaardig krijgen
Ze hebben alle 16-en terug rijvaardig gemaakt een week voor ze naar de sloop gingen stonden deze tegen den draad.
De 16'en hebben ze nog niet zo lang geleden in vrij goeie staat geparkeerd, de 1605 was rijvaardig en bij de anderen zal 't ook niet veel geschollen hebben. Maar hoelang staan die 18'en al niet weg te roesten?
Juist hoor , de 1601 en 1604 staan er nog ! Volgens de mensen daar te Deerlijk , en ook een artikel in "Op de Baan" wachten ze op transport naar Slovakije ( Bratislava)
Toch zijn ze niet in zo'n goede toestand : goed aan 't roesten , het regent binnen , en bij één zijn er verdachte belangrijke vochtplekken op de vloer van de machinekamer ( olie ?...)
Toeval of niet ,pirre , maar ik ging juist dezelfde vraag stellen
Als ik even tijd heb , kan ik ter plaatse gaan kijken ; maar ... misschien passeert daar wel iemand vroeger per trein
En ik kan bevestigen dat ze er enkele minuten geleden nog steeds stonden. Uiterlijk zou je het ze wel niet aangeven dat ze ooit nog zullen rijden, maar goed, de binnenkant is belangrijker...