NS strijkt neer op Belgisch station

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: NS strijkt neer op Belgisch station

Bericht door Steven »

Ok mensen, genoeg taalopmerkingen dat brengt hier toch geen verschil en dus terug naar het onderwerp.
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

hle2127 schreef:ze mogen hun "eet muren " ook is meebrengen
Vind ik ook, dat is echt handig, gewoon een muntstuk inwerpen en je hebt een snack!
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
kika

Bericht door kika »

Ik ben benieuwd of dat het begin is van nieuwe tijden, en er nu meer kleine of handige commercie naar Belgische stations komt. Allemaal zo gelikt en duur als de chiquere (en drukkere) stations in Nederland en Zwitserland of toch meer verlopen en vervallen winkeltjes met enkel wat blikken goedkoop bier en een gazet?
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Nils schreef:Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom men niet gewoon dezelfde naam gebruiken als in Nederland, en het spel dus niet gewoon DE BROODZAAK noemen...
De Brooodzaak (ja, met 3 O's) is een andere formule dan C'est du pain, hoewel de formules veel met elkaar delen (namelijk: brood en koffie verkopen). Waarschijnlijk dat men daarom niet heeft gekozen voor de naam 'Brooodzaak'.
kuba.g

Bericht door kuba.g »

Ik had liever andersom gezien - de Panos op Nederlandse stations :P véél betere broodjes tegen een betaalbare prijs.

Alleen de koffie doen ze hier beter (die van de Panos is vies)
groentje

Bericht door groentje »

Ieder zijn meug, ik vind Panos niet bijzonder lekker. Al heb ik weinig ervaring met C'est du Pain of de Broodzaak.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Steven schreef:Ja maar in Nederland kwam ik zo toch al zotte situaties tegen "mag ik een jus dorange van appelen svp" hoor je ineens iemand zeggen.
Dat is in restaurants een zéér ergerlijk iets inderdaad. In Breda bestelde ik eens een sinaasappelsap, "U wilt een jus'tje?", "Nee, dat gooi ik over m'n over aardappelen bij het eten. :roll: ".
Plaats reactie