deel 1
deel 2
deel 3
deel 4
We hadden nog 1 dag over op onze Interrail Global Pass tickets. Aangezien mijn vriendin het nu wel genoeg vond, ging ik voor deze keer maar alleen op pad. Vond het zonde om die dag niet te gebruiken.
Ik besloot om weer richting België te gaan via Roosendaal en daar dan de Benelux te pakken naar Antwerpen. vanaf daar keek ik wel hoe de reis verder zou gaan.
De IC naar Roosendaal vertrok uit Oss om 10:03. Dit was een ICRm. Helaas geen foto van genomen. In Roosendaal aangekomen had ik een ruime overstap van ongeveer een half uurtje. In Roosendaal nog een aantal foto's gemaakt.
NS VIRM, buiten dienst.

NS Plan V als Sprinter uit/ naar Vlissingen.

Veolia Volvo bus op de Roosendaalse stadsdienst.

De trein kwam netjes op tijd binnen. In Antwerpen ben ik toen uitgestapt, het plan was om vanaf daar de IR c naar Luik te nemen.
Maar door omstandigheden reed hij niet vanaf Centraal, maar begon hij in Berghem. Werd wel netjes omgeroepen.
Nou even snel de eerste de beste trein naar Berchem gepakt.
In Berchem heb ik de trein gefotografeerd. Was een verbouwde Break. Zonde dat hij onder de graffiti zat.

Het was eigenlijk best druk en ik hoopte dat het een M4 trein zou zijn, dus ik veranderde mijn plan.
Nu zou ik vanaf Berchem de IC Q nemen naar Brussel Airport.
Die zou over lijn 25N gaan, was benieuwd naar de nieuwe snelle route naar het vliegveld.
Nog een foto vanaf Berchem, binnenkomst van een MS75.

Het station van Brussel Nationaal Luchthaven zag er netjes uit. Heb op het vliegveld even rondgelopen.
Daarna een trein naar Brussel Noord genomen. Vanaf daar waren er mogelijkheden genoeg om verder te gaan.
In Brussel Noord nog een aantal foto's genomen.
Mijn trein, de IR p.

Twee klassiekjes als CR.

Twee Breakjes.

Nog een Break, volgens mij had deze hier zijn eindpunt.

Vanaf Brussel Noord de IC A naar Luik genomen. Daar aangekomen zag ik dat niet veel later de ICE naar Keulen vertrok.
Daar heb ik even een paar foto's gemaakt.
IC A met l11 en een 1800 achterop.

Enkele TEC busssen.

Een klassiekje, ik dacht dat hij richting Maastricht ging.

Na een klein kwartiertje kwam de ICE binnenrijden.

In Keulen aangekomen was het erg druk (middagspits ook o.a).
Daar nog een IC met BR 101 gefotografeerd.

En een ICE. Naar het gevloek te horen van enkele reizigers miste de ICE nog een treinstel.

In Keulen bleek er een storing te zijn, waardoor alle ticketautomaten buiten werking waren. Ik dacht ik ga wel naar Düsseldorf en kijk daar wel verder. Maar daar was het zelfde probleem. Zal dus wel landelijk zijn geweest. Ik moest toch nog een kaartje kopen van grensstation naar grensstation.
In Düsseldorf nog wat foto's gemaakt.
Mijn trein uit Keulen, RE5.

DB IC naar o.a. Essen.

DB ET 423.

NordWestBahn Gmbh.

vanaf Düsseldorf nam ik de trein van de Eurobahn naar Venlo. De rit duurde een klein uurtje.
In Venlo heb ik de trein nog gefotografeerd.

vanaf Venlo weer de stoptrein van Veolia naar Nijmegen genomen. Hier staat hij na aankomst in Nijmegen.

In Nijmegen had ik een half uur overstaptijd, daar nog de laatste twee foto's van de dag genomen.
NS ICMm, buiten dienst.

NS VIRM, buiten dienst.

Uiteindelijk om 20:33 weer aangekomen in Oss.
Interrail en vakantie zat er weer op voor mij, maar is voor herhaling vatbaar. Nu weer gewoon aan het werk.
