hellow
Ben Overlaatst naar Walibi geweest met de trein , Amai nog nooit gezien
Kweet nie hoeveel volk op perron , trein kon gewoon nie vertrekken !! volgende trein kwam er al aan en moest stoppen voor het perron .
en op de trein , voelde me net Wild Vee gestapeld op veewagons .
De dienst (IC 6969) Werd uitgevoerd met 2 stellen klassieke tweetjes
waarvan 1 volledig gereserveerd . Dat was de eerste trein na sluiting Walibi (18.23)
Capaciteitsverhoging op piekuren gevraagd !!
Capaciteit Piekuren Lijn Leuven - Ottignies-Louvain La Neuve
de nmbs zet al de max mogelijke capaciteit in voor walibi, het aantal extra treinen is gewoon niet te tellen die er voor rijden, het is echter zo dat de keerplaatsen (er zijn er redelijkwat vanuit waver over ottitgnies naar brussel) beperkte perronlengtes hebben, verwacht daar dus nooit een trein met 412 rijtuigen. het probleem nr 2 is ook dat iedereen tegelijk weg wil, is dus een probleem dat nooit kan opgelost worden. als ik naar daar ga weet ik dat je zoiets er moet bijnemen als je het per trein wil doen.
druk voor jezelf verschillende vertrekuren af via het internet, kijk de openingsuren van het park na en tracht de spits te mijden
wij van brussel zuid hebben er een P trein waver ottignies op die lijn (trein 6961 vertrek te waver om 18.20 en om 18.29 in ottignies) en die bestaat uit drie klassieke stellen. wij hebben er eerst P trein 5516 mee gedaan (schaarbeek waver)
druk voor jezelf verschillende vertrekuren af via het internet, kijk de openingsuren van het park na en tracht de spits te mijden
wij van brussel zuid hebben er een P trein waver ottignies op die lijn (trein 6961 vertrek te waver om 18.20 en om 18.29 in ottignies) en die bestaat uit drie klassieke stellen. wij hebben er eerst P trein 5516 mee gedaan (schaarbeek waver)
Hetzelde probleem met de kusstram in De Panne, bij Plopsaland. Maar dat kun je wel vermijden. Gewoon een halte verder gaan.Steven schreef:de nmbs zet al de max mogelijke capaciteit in voor walibi, het aantal extra treinen is gewoon niet te tellen die er voor rijden, het is echter zo dat de keerplaatsen (er zijn er redelijkwat vanuit waver over ottitgnies naar brussel) beperkte perronlengtes hebben, verwacht daar dus nooit een trein met 412 rijtuigen. het probleem nr 2 is ook dat iedereen tegelijk weg wil, is dus een probleem dat nooit kan opgelost worden. als ik naar daar ga weet ik dat je zoiets er moet bijnemen als je het per trein wil doen.
voila, als je wil zet he heel da pretpark aan volk op perron, dan sta je zelfs aan te schuiven om op perron te geraken. gewoon aanvaarden dat alles zijn limiet heeft. dus ook het aantal en lengte van extra treinen. walibi kan zeker niet klagen.
tussen 16 en 19 stoppen er 4 treinen per uur naar ottignies, tussen 18 en 19 zelfs 5
in de andere rijrichting tot waver ook minstens 4 entussen 17 en 18 zelfs 6
tussen 17 en 18 gaan er daar zelfs 4 van door naar leuven nadien zijn er nog twee ict treinen die doorrijden naar leuven. mijn inziens voldoende capaciteit, gewoon het probleem dat iedereen op dezelfde wil zitten
tussen 16 en 19 stoppen er 4 treinen per uur naar ottignies, tussen 18 en 19 zelfs 5
in de andere rijrichting tot waver ook minstens 4 entussen 17 en 18 zelfs 6
tussen 17 en 18 gaan er daar zelfs 4 van door naar leuven nadien zijn er nog twee ict treinen die doorrijden naar leuven. mijn inziens voldoende capaciteit, gewoon het probleem dat iedereen op dezelfde wil zitten
Een paar maanden geleden was het bassleader in flanders expo, en toen dat gedaan was moest er ook nog zo'n 3000 man met de tram naar FGSP gok ik.
Die eerste trams moesten opletten dat ze niemand omver reden, want iedereen zat maar te drummen en de voorsten vielen bijna van het perron
Daarna in FGSP kwam de eerste IC-G vaj de dag redelijk leeg aan, en die zat ook zo goed als vol door dat evenement
Die eerste trams moesten opletten dat ze niemand omver reden, want iedereen zat maar te drummen en de voorsten vielen bijna van het perron

Daarna in FGSP kwam de eerste IC-G vaj de dag redelijk leeg aan, en die zat ook zo goed als vol door dat evenement