L2 is intussen geschikt voor ETCS en dat hebben sommige stuurstanden M6 wel ...Dorfmeister schreef:Ik heb een gesprek gehad enkele manden geleden met "iemand" van de "bureau matériel" en hij had mij gezegd dat de bedoeling was de snelheid van een antaal M6 te verhogen naar 200 Km/h (dat is wel mogelijk) maar deze moeten in samenstelling met een HLE18/19 aan beide kanten omdat het is onmogelijk (te veel en te kostelijk werken nodig) de M6 stuurijtuig aan te passen.
Deze proeven moeten zeker een begint zijn.
Testritten M6 op de lijn 2
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 16 dec 2010, 18:00
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Anders zou er ook niet in duw met M6 riching Noorderkempen worden gereden.treinfan93 schreef:L2 is intussen geschikt voor ETCS en dat hebben sommige stuurstanden M6 wel ...Dorfmeister schreef:Ik heb een gesprek gehad enkele manden geleden met "iemand" van de "bureau matériel" en hij had mij gezegd dat de bedoeling was de snelheid van een antaal M6 te verhogen naar 200 Km/h (dat is wel mogelijk) maar deze moeten in samenstelling met een HLE18/19 aan beide kanten omdat het is onmogelijk (te veel en te kostelijk werken nodig) de M6 stuurijtuig aan te passen.
Deze proeven moeten zeker een begint zijn.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Waar haal je die info? Er ligt op heel lijn 2 nog geen enkele actieve eurobaken. Alle bakens in gebruik op L2 zijn TBL2 bakens die van een volledig ander type zijn dan de eurobakens die men voor ETCS gebruikt.treinfan93 schreef:L2 is intussen geschikt voor ETCS en dat hebben sommige stuurstanden M6 wel ...Dorfmeister schreef:Ik heb een gesprek gehad enkele manden geleden met "iemand" van de "bureau matériel" en hij had mij gezegd dat de bedoeling was de snelheid van een antaal M6 te verhogen naar 200 Km/h (dat is wel mogelijk) maar deze moeten in samenstelling met een HLE18/19 aan beide kanten omdat het is onmogelijk (te veel en te kostelijk werken nodig) de M6 stuurijtuig aan te passen.
Deze proeven moeten zeker een begint zijn.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 16 dec 2010, 18:00
Re: Testritten M6 op de lijn 2
sorry , ik bedoelde dat L2 op termijn wel geschikt zal zijn voor ETCS ...
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Het gaat om homologatieproeven voor M6 aan 200km/h. De stuurstanden zullen nìet uitgerust worden met TBL2.
Uiteindelijke doel zou zijn treinen samen te stellen omkaderd door 2 HLE 18, om de ontoereikende capaciteit van het huidige aanbod IC-A en IC-O te verhelpen.
Uiteindelijke doel zou zijn treinen samen te stellen omkaderd door 2 HLE 18, om de ontoereikende capaciteit van het huidige aanbod IC-A en IC-O te verhelpen.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Dikke zevertreinfan93 schreef:L2 is intussen geschikt voor ETCS en dat hebben sommige stuurstanden M6 wel ...

Sterker nog: L2 is onlangs verlaagd in prioriteit en zal dus nog enkele jaren langer de TBL2 behouden. Maar dat hoeft niet noodzakelijk een probleem te zijn, er bestaat een STM voor zowel TBL1,2,1+ als kroko. Als die op enkele stuurstanden komt te staan kan het dus perfect

Re: Testritten M6 op de lijn 2
Een lekenvraag: hoe zit het met de aerodynamica als je zo'n I11-stuurstand vooraan zet en dan meteen een veel hogere M6 erachter, dat alles bij 200 km/h?Shrek schreef:Dikke zevertreinfan93 schreef:L2 is intussen geschikt voor ETCS en dat hebben sommige stuurstanden M6 wel ...![]()
Sterker nog: L2 is onlangs verlaagd in prioriteit en zal dus nog enkele jaren langer de TBL2 behouden. Maar dat hoeft niet noodzakelijk een probleem te zijn, er bestaat een STM voor zowel TBL1,2,1+ als kroko. Als die op enkele stuurstanden komt te staan kan het dus perfect(maar er bestaan ook gewoon I11 stuurstanden die perfect werken met M6-rijtuigen en HLE18)
Hoe zullen ze dat dan doen op de IC-A? Knippen in Luik of Verviers, of blijkt het met wat technische aanpassingen en goede wil toch mogelijk om tot Eupen te gaan met M6? De vraag is ook waar ze die M6 zullen halen - ze zijn nu vrijwel allemaal in gebruik, dus je zult onvermijdelijk opnieuw enkeldeks materieel moeten introduceren op een aantal verbindingen...nahoj schreef:Het gaat om homologatieproeven voor M6 aan 200km/h. De stuurstanden zullen nìet uitgerust worden met TBL2.
Uiteindelijke doel zou zijn treinen samen te stellen omkaderd door 2 HLE 18, om de ontoereikende capaciteit van het huidige aanbod IC-A en IC-O te verhelpen.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
De M6 mag niet voorbij Luik richting Verviers, de tunnels zijn daar niet aangepast en ik moet het effe nazien of de tunnel richting Visé al dan niet is aangepast is.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Mss voorbereidingen op het magische jaar 2013. Treinverbinding Oostende - Luik i.p.v. Oostende - Eupen?
Re: Testritten M6 op de lijn 2
daarvoor zijn er al niet genoeg rijtuigen en zoals steven al mogen de M6 rijtuigen niet door de tunnels na Luik.
de IC-O zou hier eigenlijk de beste oplossing zijn en laat de IC-A maar met die I 11 rijtuigen rijden
de IC-O zou hier eigenlijk de beste oplossing zijn en laat de IC-A maar met die I 11 rijtuigen rijden
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Zo groot is het hoogteverschil nu ook weer niet volgens mij (de grootte van de bult op het stuurstandrijtuig ongeveer). Dus ik denk niet dat dat merkbare invloed heeft. Een I11 stuurstand is op zich al niet het meest aerodynamische voorwerp, volgens mij is de stroming 25 meter achter het front nog niet terug laminair, dus is de invloed klein denk ik (maar ik ben natuurlijk ook maar een leek).MIVB-reiziger schreef:Een lekenvraag: hoe zit het met de aerodynamica als je zo'n I11-stuurstand vooraan zet en dan meteen een veel hogere M6 erachter, dat alles bij 200 km/h?
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Zo kan die I10 brol ook terug uit de IC-A :-phle2127 schreef:daarvoor zijn er al niet genoeg rijtuigen en zoals steven al mogen de M6 rijtuigen niet door de tunnels na Luik.
de IC-O zou hier eigenlijk de beste oplossing zijn en laat de IC-A maar met die I 11 rijtuigen rijden
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Van mijn part mogen ze er wat maar I6A instekenbrouckie schreef:Zo kan die I10 brol ook terug uit de IC-A :-phle2127 schreef:daarvoor zijn er al niet genoeg rijtuigen en zoals steven al mogen de M6 rijtuigen niet door de tunnels na Luik.
de IC-O zou hier eigenlijk de beste oplossing zijn en laat de IC-A maar met die I 11 rijtuigen rijden

Re: Testritten M6 op de lijn 2
Er hangen hoogstens 1 à 2 I10'en aan de IC A. Je kan je toch nog gerust in een I11 zetten?brouckie schreef:Zo kan die I10 brol ook terug uit de IC-A :-phle2127 schreef:daarvoor zijn er al niet genoeg rijtuigen en zoals steven al mogen de M6 rijtuigen niet door de tunnels na Luik.
de IC-O zou hier eigenlijk de beste oplossing zijn en laat de IC-A maar met die I 11 rijtuigen rijden
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Overigens snap ik de opmerking ook helemaal niet... die I10 is juist zeer comfortabel. Geen slecht woord over de I11 hoor, maar m'n keuze is toch snel gemaakt als ik een stam met een I10 aangeboden krijg. Dat hij dan ook nog eens helemaal vooraan hangt en dus gewoonlijk een stukje rustiger is (behalve als hij net uit Oostende vertrekt), is helemaal mooi meegenomen!