Testritten M6 op de lijn 2
Re: Testritten M6 op de lijn 2
@ Steven: de laatste jaren is men volop bezig de tunnels op L37 te vernieuwen, momenteel worden de tunnels te Verviers aangepakt, misschien dat daarna de toelating voor de M6'en op L37 ook volgt? De tbg van Welkenraedt spreken al heel lang dat er M6'en naar Welkenraedt zouden komen...
Re: Testritten M6 op de lijn 2
De tunnels pakken ze inderdaad aan maar aan het gabarit heb ik geen aanpassingen gezien, toch niet aan de bovenkant van de tunnel, net daar waar het schoentje meestal wringt dacht ik zo.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Als de sporen 10 centimeter dieper liggen is het ook in orde heSteven schreef:De tunnels pakken ze inderdaad aan maar aan het gabarit heb ik geen aanpassingen gezien, toch niet aan de bovenkant van de tunnel, net daar waar het schoentje meestal wringt dacht ik zo.

Re: Testritten M6 op de lijn 2
Dat weet ik, maar denk niet dat ze dat gedaan hebben, soit terug naar de Lijn 2 zelfs en haar M6-en. Is er nog iemand die weet heeft van extra testritten?
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Ik denk dat je daarvoor best eens bij de instructeurs gaat aankloppen ...
Ook wat ik niet begrijp waarom ze dit hebben stilgehouden.(top secret
)
Ik heb ook een vermoeden dat die ritten s'nachts hebben plaats gevonden .
Anders was dit toch al lang opgevallen en op geen enkel forum kan ik er iets over vinden ...
Ook wat ik niet begrijp waarom ze dit hebben stilgehouden.(top secret

Ik heb ook een vermoeden dat die ritten s'nachts hebben plaats gevonden .
Anders was dit toch al lang opgevallen en op geen enkel forum kan ik er iets over vinden ...
Re: Testritten M6 op de lijn 2
testritten op L2 zijn overdag heel uitzonderlijk, enkel de afnameritten van de HLE18 doet men overdag voor alle andere proeven is het tijdens de nacht.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Het is niet meer stilgehouden dan andere projecten hoor. Zowel de nmbs als infrabel communiceren officieel zeer weinig. Enkel een inhuldiging van een nieuw materiaaltype of een nieuwe spoorlijn krijgt een persbericht. Wijzigingen van inzet zijn gewoon niet interessant genoeg om over te communiceren.hle2127 schreef:Ik denk dat je daarvoor best eens bij de instructeurs gaat aankloppen ...
Ook wat ik niet begrijp waarom ze dit hebben stilgehouden.(top secret)
Ik heb ook een vermoeden dat die ritten s'nachts hebben plaats gevonden .
Anders was dit toch al lang opgevallen en op geen enkel forum kan ik er iets over vinden ...
Dat jij het niet meteen wist zal wel eerder toevallig zijn, maar dat heeft niets te maken met een top-secret project

Re: Testritten M6 op de lijn 2
Inderdaad ik wist het toevallig sneller dan de anderen .Maar vind het spijtig dat die niet effe kan vermeld worden ofzo .
want ik denk dat er bijna tot geen TB's iets over die testritten wist in brussel-zuid. Zo een klein berichtje kan toch geen kwaad.daarbij het zijn de bestuurders die er later mee zullen rijden .Dus is iets of wat meer info voor hun zou wel altijd welkom zijn vind ik
want ik denk dat er bijna tot geen TB's iets over die testritten wist in brussel-zuid. Zo een klein berichtje kan toch geen kwaad.daarbij het zijn de bestuurders die er later mee zullen rijden .Dus is iets of wat meer info voor hun zou wel altijd welkom zijn vind ik

Re: Testritten M6 op de lijn 2
Het gaat om testritten. Die kunnen altijd tot de conclusie leiden dat het niet kan, of niet zonder ingrijpende wijzigingen. Bepaalde onstabiliteitseffecten of resonanties, die bij of vanaf een bepaalde snelheid optreden, kan je namelijk nooit gegarandeerd allemaal op voorhand voorspellen.
Dus voorbarig hierover beginnen systematisch te communiceren is niet nodig. Zie ook het spreekwoord over het vel en de beer en zo.
Maar top secret is het zeker ook niet.
Dus voorbarig hierover beginnen systematisch te communiceren is niet nodig. Zie ook het spreekwoord over het vel en de beer en zo.
Maar top secret is het zeker ook niet.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Er bestaat geen enkel bedrijf dat iets bekent maakt wanneer het iets probeert, uittest.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Toch wel intern, aan de eigen personeelsleden?Bibke schreef:Er bestaat geen enkel bedrijf dat iets bekent maakt wanneer het iets probeert, uittest.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Nounou..intern in een personeelsblad ofzo kan het perfekt, en motiverend zijn.
Proberen is toch niet erg ? Anders was er nooit een trein geweest.
Proberen is toch niet erg ? Anders was er nooit een trein geweest.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Er wordt overigens wel degelijk intern gecommuniceerd over projecten in uitvoer, voor het grote publiek er iets van ziet. Bv. via Connect.
Maar gewoonlijk niet vòòr er enige zekerheid is.
Om te besluiten met een extravagante vergelijking: hoeveel zou Apple intern communiceren over pakweg zijn nieuwe Iphone, voor de officiële lancering?
Maar gewoonlijk niet vòòr er enige zekerheid is.
Om te besluiten met een extravagante vergelijking: hoeveel zou Apple intern communiceren over pakweg zijn nieuwe Iphone, voor de officiële lancering?
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Ik geef jullie allemaal gelijk hoor
Ben is benieuwd of ze dit weekend weer testritten gaan doen

Ben is benieuwd of ze dit weekend weer testritten gaan doen
