Spoorbonden dreigen opnieuw met actie

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo

Re: Spoorbonden dreigen met actie op 24 september

Bericht door dentheo »

overweg13 schreef:Vanmorgen ging het in de radio trouwens even over de positie van de NMBS in een ranglijst van Europese spoorwegmaatschappijen, meer bepaald over de efficiëntie waarmee die spoorwegmaatschappijen omgaan met de ontvangen dotaties. België scoort een zeer middelmatige elfde plaats, al beweerde Marc Descheemaeker dat dit vooral lag aan Logistics.
En ik die dacht dat dotaties voor de spoortwegmaatschappij juist NIET gebruikt mochten worden voor goederen, dit om concurrentie niet te vervalsen;..
Theo
Groeten vanop de Heide
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Is het mogelijk dat niet alle materiaal op zijn plaats geraakt en er daardoor op donderdag treinen moeten afgeschaft worden?
Rétro

Bericht door Rétro »

dentheo schreef:
Retard schreef: q Wat met de verdeling van de enorme schuldenberg? Wie gaat hier voor opdraaien?
Beetje domme vraag...
Snap toch ook niet wat er zo dom is aan deze vraag? Lijkt me toch heel belangrijk. Indien één van beide de complete schuldenberg mag dragen, heeft die toch een grote kans om overkop te gaan lijkt me... en wie wordt daar in godsnaam beter van?
ferry

Bericht door ferry »

Jos gaat volgend jaar met pensioen, heeft hij nog enkele maanden om EINDELIJK eens te werken ipv bestendig de mensen op stang te jagen.
Geef de vakbonden rechtspersoonlijkheid zodat ze ook eens voor een rechtbank kunnen gedaagd worden en hun rijkelijk gevulde zwarte kassen moeten openbaar maken!
Ofyles2

Bericht door Ofyles2 »

ferry schreef:Jos gaat volgend jaar met pensioen, heeft hij nog enkele maanden om EINDELIJK eens te werken ipv bestendig de mensen op stang te jagen.
Geef de vakbonden rechtspersoonlijkheid zodat ze ook eens voor een rechtbank kunnen gedaagd worden en hun rijkelijk gevulde zwarte kassen moeten openbaar maken!
Of misschien zometeen, als Jos Digneffe genoeg voorkeursstemmen krijgt voor de Hasseltse gemeenteraad.
dentheo

Bericht door dentheo »

Ofyles2 schreef:
Of misschien zometeen, als Jos Digneffe genoeg voorkeursstemmen krijgt voor de Hasseltse gemeenteraad.
Rijden er in Hasselt veel mensen met de trein ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Jean

Bericht door Jean »

Deel NMBS-personeel wil maar kan niet werken

02/10 Binnenland Bij de spoorwegen zijn ze zich aan het voorbereiden op de staking van morgen. Lang niet alle personeelsleden staan achter de actie maar de werkwilligen kunnen gewoonweg niet aan de slag.

De meeste reizigers hebben al een alternatief gezocht: veel mensen gaan carpoolen of werken van thuis uit.

Bekijk de reportage van het vtm-nieuws:

http://flvpd.vtm.be/vtm_od/prerolls/201 ... ler_NL.mp4

Bron : http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/ai ... erken.aspx

Je zou vandaag eens depots moeten binnenkomen bij die "werkwilligen" en zeggen "de blokposten zijn gestopt met staken we zoeken vrijwilligers om enkele ritjes te doen" , eens zien hoeveel er plots doof lijken , hoeveel er dringend naar WC moeten en hoeveel er echt werkwillig zijn en rechtstaan om te beginnen werken ......

Want nu zijn er velen die zeggen ' pff er rijdt toch niks waarom zou ik staken , als ik in depot ga liggen maffen wordt ik daar nog voor betaald ook en verlies ik niks v premies " , nog andere "werkwilligen" vullen hun dag met brouwerijproducten soldaat te maken in of rond depot , nog anderen werkwilligen houden het bij onschuldiger pannekoekenbak of BBQ in depot .

Daarom is het beter als niet alles plat ligt , dan kunnen echte werkwilligen werken en moeten profiteurs uit hun kot komen : werken of staken maar niet hele dag betaald lanterfanten of boemelen
Steven

Bericht door Steven »

Daarom zouden sociale verkiezingen bij de spoorweg wonderen kunnen doen, maaar ooh daar zijn die vakbonden weer tegen denk ik dan. Moeten ze zich dan te veel bewijzen? :twisted:
Jean

Bericht door Jean »

Sociale verkiezingen zouden daar weinig of geen invloed op hebben denk ik .

En daarbij is een militant die veel trakteert om populair te zijn/ worden / blijven en zo stemmen te ronselen betere militant dan ene die minder aan de toog hangt maar meer tijd spendeert aan vakbondswerk achter de schermen ?
Steven

Bericht door Steven »

Waarom staan dan zoveel vakbondsafgevaardigend van het spoor negatief tegen dergelijke verkiezing? Dat is toch uit pure schrik, schrik dat ze zich meer moeten bewijzen.
groentje

Bericht door groentje »

@Jean: er zullen inderdaad wel wat plantrekkers aanwezig zijn, maar er zullen ook vrijwilligers zijn om zo'n dienst te rijden. Zo zijn er ooit nog in het verleden tijdens een staking pendeltreintjes geweest tussen Ieper en Kortrijk, als ik me goed herinner. Tenminste, tot de directie erachter kwam, en de boel alsnog werd stilgelegd...
am62

Bericht door am62 »

groentje schreef:@Jean: er zullen inderdaad wel wat plantrekkers aanwezig zijn, maar er zullen ook vrijwilligers zijn om zo'n dienst te rijden. Zo zijn er ooit nog in het verleden tijdens een staking pendeltreintjes geweest tussen Ieper en Kortrijk, als ik me goed herinner. Tenminste, tot de directie erachter kwam, en de boel alsnog werd stilgelegd...
En bij een van de vorige stakingen (moet 2 of 3 jaar geleden zijn al) ook tussen Geraardsbergen en Denderleeuw en van FGRA naar Gent Sint-Pieters... in de vroege namiddag was het wel afgelopen...
overweg13

Bericht door overweg13 »

am62 schreef:
groentje schreef:@Jean: er zullen inderdaad wel wat plantrekkers aanwezig zijn, maar er zullen ook vrijwilligers zijn om zo'n dienst te rijden. Zo zijn er ooit nog in het verleden tijdens een staking pendeltreintjes geweest tussen Ieper en Kortrijk, als ik me goed herinner. Tenminste, tot de directie erachter kwam, en de boel alsnog werd stilgelegd...
En bij een van de vorige stakingen (moet 2 of 3 jaar geleden zijn al) ook tussen Geraardsbergen en Denderleeuw en van FGRA naar Gent Sint-Pieters... in de vroege namiddag was het wel afgelopen...
Wel ja, dat er nog treintjes rijden is blijkbaar moeilijker te verteren, dan dat je moet toegeven dat de helft van het rijdend personeel niet staakt. In dat laatste geval kun je nog van een groot succes spreken, blijkbaar. Het kan zijn dat we de Jos nog smeken dat hij terugkomt!
Met vriendelijke groet

overweg13
ferry

Bericht door ferry »

Hoi

Ben tot tranen toe bewogen als ik op TV de vakbondsafgevaardigde hoor!
Er blijft maar één oplossing over: privatiseren en gans die syndicale boel zijn C4
Shrek

Bericht door Shrek »

Zouden er cijfers bestaan over het aantal stakenden? Aan de hoofdzetel van infrabel weinig stakers gezien, wel een goeie 10% die gewoon kwamen werken :)
Plaats reactie