IC/IR2007
Minimaal maar niet te verwaarlozen, der zal geen haan naar kraaien als der ne keer nen trein niet stopt in Denderleeuw.Steven schreef:het verlies door te stoppen in liedekerke en/of denderleeuw is minimaal hoor, trouwens die treinen moeten in denderleeuw toch trager rijden (de maximum snelheid op doorgaande hoofdsporen is 80 als de trein al het geluk heeft zo te mogen binnekomen zoniet is het 40 of 70 (komende uit aalst op hoofdspoor))
Vroeger waren der zelf een aantal p-treinen die na Haaltert direct naar Brussel-Zuid reden... (hetzelfde bij de avondspits)
Schouppekerke is zeker ook niet slecht bedient naar het aantal treinen, zowel binnen als buiten de spits .
Mede dankzij onze vriendelijke oude spoorbaas.
Vroeger waren er tijdens de ochtendspits een 3 tal treinen van lijn 89 die stopten in Brussel-Congres hetzelfde bij de avondspits toen was het de p-trein Schaarbeek-Poperinge die er stopte, maar het IC/IR plan 98 was moordend voor het treinaanbod in Brussel-Congres, alle p-treinenstops van lijn 89 werden er afgeschaft, ofschoon der toch veel reizigers van lijn 89 naar de Congres sporen.OO-MSS schreef: ik weet niet of er een goede markt zal zijn voor Brussel-Congres
indien wel is het niet zo intressant die P-trein te laten stoppen ginter. Er zou beter dan een andere P-trein stoppen die de L 89 opmoet.
De treinreizigers van de stations Congres en Kappellekerk hebben ook rond 1997 eens een petitie gehouden omdat door de doortocht van de Thalys er in de periode 1996 - 1997 er al een aantal haltes werden afgeschaft.
Als het GEN der ooit komt zou de CR trein van lijn 89 der ieder uur stoppen maar dat is nog allemaal toekomstmuziek.
Tegen dan is dat station misschien al lang dicht, wand ze mogen der toch dringend eens renoveren!! Der zijn zelf geen wc meer en de loketten zijn der ook al X aantal jaren dicht!!!!

Bekijk je de buitenkant langs de Pat..laan dan zie je een afgeleefde embleem van de spoorwegen. Je moet dat echt al weten zijn, wand om der als leek op te stappen ge moet dat station bij wijze van spreken zoeken tussen al die gebouwen. De spoorwegen doen dat zeker met opzet?
Moest je aan 100 mensen vragen op diene laan waar is het Congresstation? Als der 10/100 het weten hebt je goed gescoord!!
ik denk dat je me verkeerd ophebt.Duikbril AM86 schreef:Vroeger waren er tijdens de ochtendspits een 3 tal treinen van lijn 89 die stopten in Brussel-Congres hetzelfde bij de avondspits toen was het de p-trein Schaarbeek-Poperinge die er stopte, maar het IC/IR plan 98 was moordend voor het treinaanbod in Brussel-Congres, alle p-treinenstops van lijn 89 werden er afgeschaft, ofschoon der toch veel reizigers van lijn 89 naar de Congres sporen.OO-MSS schreef: ik weet niet of er een goede markt zal zijn voor Brussel-Congres
indien wel is het niet zo intressant die P-trein te laten stoppen ginter. Er zou beter dan een andere P-trein stoppen die de L 89 opmoet.
De treinreizigers van de stations Congres en Kappellekerk hebben ook rond 1997 eens een petitie gehouden omdat door de doortocht van de Thalys er in de periode 1996 - 1997 er al een aantal haltes werden afgeschaft.
Als het GEN der ooit komt zou de CR trein van lijn 89 der ieder uur stoppen maar dat is nog allemaal toekomstmuziek.
Tegen dan is dat station misschien al lang dicht, wand ze mogen der toch dringend eens renoveren!! Der zijn zelf geen wc meer en de loketten zijn der ook al X aantal jaren dicht!!!!Zou de geluidsinstallatie der nog werken? Ik vrees der voor.....
Bekijk je de buitenkant langs de Pat..laan dan zie je een afgeleefde embleem van de spoorwegen. Je moet dat echt al weten zijn, wand om der als leek op te stappen ge moet dat station bij wijze van spreken zoeken tussen al die gebouwen. De spoorwegen doen dat zeker met opzet?
Moest je aan 100 mensen vragen op diene laan waar is het Congresstation? Als der 10/100 het weten hebt je goed gescoord!!
Ik bedoelde zeker niet dat er geen treinen meer zou stoppen.
ik had het enkel over die snelle P-trein opdat hij anders zijn tijdswinst zou verliezen en mss beter een andere P 79/890x doen die al meer haltes aandoet dus kunnen ze ook meer mensen afzetten {tenzij dat iedereen die daar moet zijn tussen LK en FZT op/afstapt} maar dat vermoed ik niet.
Ik begrijp je redenering wel, maar het Congresstation ligt der toch triestig bij en het treinaanbod kan beter!
ik denk dat je me verkeerd ophebt.
Ik bedoelde zeker niet dat er geen treinen meer zou stoppen.
ik had het enkel over die snelle P-trein opdat hij anders zijn tijdswinst zou verliezen en mss beter een andere P 79/890x doen die al meer haltes aandoet dus kunnen ze ook meer mensen afzetten {tenzij dat iedereen die daar moet zijn tussen LK en FZT op/afstapt} maar dat vermoed ik niet.
Daar heb je wel gelijk in een P trein van de lijn 89 is zeker welkom {niet die snelle P-trein maar dan wel een andere}Duikbril AM86 schreef:Ik begrijp je redenering wel, maar het Congresstation ligt der toch triestig bij en het treinaanbod kan beter!
ik denk dat je me verkeerd ophebt.
Ik bedoelde zeker niet dat er geen treinen meer zou stoppen.
ik had het enkel over die snelle P-trein opdat hij anders zijn tijdswinst zou verliezen en mss beter een andere P 79/890x doen die al meer haltes aandoet dus kunnen ze ook meer mensen afzetten {tenzij dat iedereen die daar moet zijn tussen LK en FZT op/afstapt} maar dat vermoed ik niet.
Bron: 'Het Belang Van Limburg'.11/08 Weekendtrein stopt elk uur in Alken
Flor Orij (Groen!) heeft zopas de officiële bevestiging gekregen dat, vanaf 10 december, de weekendtreinen ieder uur in Alken zullen stoppen en dat in beide richtingen.
Orij kreeg tevens de reizigerscijfers mee die het station van Alken haalt en die zien er goed uit: "Het gaat om een verdrievoudiging ten opzichte van 1988", stipt Orij aan.
Volgens de laatste NMBS-gegevens komt Alken momenteel aan 350 reizigers per dag. De spoorwegen gaven ook de laatste bekende cijfers mee van weekendreizigers in Alken. Dat aantal bedroeg 25 op zaterdag en 82 op zondag.
Groen! vindt echter dat Alken nu nog verder moet doorzetten en de lat hoger moet leggen: "De Lijn, de Vlaamse Regering en het toekomstige gemeentebestuur moeten zorgen voor méér bussen van De Lijn in Alken, een bussennetwerk met 'buslussen' tussen de verschillende centra van Alken, een betere dienstregeling van bus en trein en tenslotte het herinrichten en opfleuren van de stationsomgeving.
het zal gaan betreffende de bestaande P 7906/8905 met die met M5 word gedaan, de tijdswinst in het gaan is zo een 15 minuten, in het werekeren een 8-tal minuten, tussen FZT en LK zal hij overal stoppenDuikbril AM86 schreef:Des goed nieuws!am62 schreef:Wel volgens de allerlaatste plannen zou het weldegelijk toch een snelle P-trein Kortrijk - Vichte - Anzegem - Oudenaarde - Zottegem - Brussel worden...
Nu heeft Zottegem, Oudenaarde, Kortrijk en de andere tussenstations ook een snelle verbinding met Brussel, zonder tijdverlies in stations zoals Schoupkerke (Liedekerke) en Denderleeuw, daar stoppen toch al treinen genoeg!
Nu ben ik echt wel tevreden ze, ik gaan direct reclame maken voor dienen trein!!
Dat zal toch nen M6 woden?
Stopt hem ook in Brussel-Congres?
Dus ’s morgens
Vertrek Reisweg van de trein 7906[P][]
met bestemming: SCHAARBEEK
KORTRIJK 06:32
VICHTE 06:40
ANZEGEM 06:46
OUDENAARDE 06:54
ZOTTEGEM 07:08
BURST 07:17
HAALTERT 07:24
DENDERLEEUW 7:34
LIEDEKERKE 07:3
BRUSSEL ZUID 07:55
BRUSSEL CENTRAAL 07:59
BRUSSEL NOORD 08:02
SCHAARBEEK 08:08--:--
Dus conclusie in de plaats van dus 2 extra trein in te zetten word een bestaande trein genomen MET ALS GEVOLG WAARSCHIJNLIJK MINDER TREINEN voor 2 van de 3 belangrijkste tussenstations Haaltert en Burst!!!!!!!!
Dat er een treintje minder stopt in Liedekerke en Denderleeuw is minder erg MAAR in Haaltert en Burst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hetzelfde tijdens de avondspits dan valt de halte in de 3 belangrijkste tussenstations (Haaltert, Burst en Herzele) en de halte in Ede weg??
Vertrek Reisweg van de trein 8905[P][]
met bestemming: KORTRIJK
SCHAARBEEK 16:49
BRUSSEL NOORD 16:55
BRUSSEL CENTRAAL 16:59
BRUSSEL ZUID 17:02
LIEDEKERKE 17:21
DENDERLEEUW 17:25
HAALTERT 17:32
EDE 17:36
BURST 17:41
HERZELE 17:45
ZOTTEGEM 17:52
OUDENAARDE 18:06
ANZEGEM 18:15
VICHTE 18:22
KORTRIJK 18:30
Krijgen Haaltert, Burst, Herzele en Ede nu minder treinen????????????????????????????
Dacht dat der juist meer treinen gingen rijden maar blijkbaar niet!
1 extra trein tijdens de ochtend en avondspits voor zo een drukke lijn als lijn 89 moet toch mogelijk zijn??
Is dat hier allemaal al bevestigd door betrouwbare bronnen ??
Vertrek Reisweg van de trein 7906[P][]
met bestemming: SCHAARBEEK
KORTRIJK 06:32
VICHTE 06:40
ANZEGEM 06:46
OUDENAARDE 06:54
ZOTTEGEM 07:08
BURST 07:17
HAALTERT 07:24
DENDERLEEUW 7:34
LIEDEKERKE 07:3
BRUSSEL ZUID 07:55
BRUSSEL CENTRAAL 07:59
BRUSSEL NOORD 08:02
SCHAARBEEK 08:08--:--
Dus conclusie in de plaats van dus 2 extra trein in te zetten word een bestaande trein genomen MET ALS GEVOLG WAARSCHIJNLIJK MINDER TREINEN voor 2 van de 3 belangrijkste tussenstations Haaltert en Burst!!!!!!!!
Dat er een treintje minder stopt in Liedekerke en Denderleeuw is minder erg MAAR in Haaltert en Burst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hetzelfde tijdens de avondspits dan valt de halte in de 3 belangrijkste tussenstations (Haaltert, Burst en Herzele) en de halte in Ede weg??
Vertrek Reisweg van de trein 8905[P][]
met bestemming: KORTRIJK
SCHAARBEEK 16:49
BRUSSEL NOORD 16:55
BRUSSEL CENTRAAL 16:59
BRUSSEL ZUID 17:02
LIEDEKERKE 17:21
DENDERLEEUW 17:25
HAALTERT 17:32
EDE 17:36
BURST 17:41
HERZELE 17:45
ZOTTEGEM 17:52
OUDENAARDE 18:06
ANZEGEM 18:15
VICHTE 18:22
KORTRIJK 18:30
Krijgen Haaltert, Burst, Herzele en Ede nu minder treinen????????????????????????????
Dacht dat der juist meer treinen gingen rijden maar blijkbaar niet!
1 extra trein tijdens de ochtend en avondspits voor zo een drukke lijn als lijn 89 moet toch mogelijk zijn??
Is dat hier allemaal al bevestigd door betrouwbare bronnen ??