Omleiding tussen Berchem en Centraal?
Re: Omleiding tussen Berchem en Centraal?
Dit is voor de reizigers niet relevant, Railtime zou dit niet mogen melden.
Er wordt ergens een ander spoor/wissel gebruikt dan gewoonlijk, da's alles.
Er wordt ergens een ander spoor/wissel gebruikt dan gewoonlijk, da's alles.
Re: Omleiding tussen Berchem en Centraal?
Ook van de 522 werd er gezegd dat hij gisteren omgeleid werd tussen Brugge en Gent-Sint-Pieters. Railtime zou dit ook niet mogen geven, we werden in Gent gewoon over traagspoor i.p.v. Hoofdspoor gestuurd.
http://www.railtime.be/website/ShowTrai ... 0925&stn=0
http://www.railtime.be/website/ShowTrai ... 0925&stn=0
Re: Omleiding tussen Berchem en Centraal?
Een verandering van wissel zal daar niet tussen staan hoor. Dat is omdat de trein wellicht binnengenomen is op een andere verdieping te Antwerpen-Centraal. En aangezien het bovenste verdiep L59 is en onderaan L25 of L27, dit weet ik niet zeker is dit een omleiding.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Omleiding tussen Berchem en Centraal?
Maar elke verandering met een wissel heeft te antwerpen bijna automatisch het gevolg op een andere lijn te zitten.
-2 = L25
-1 = L27
+1 = L59 en L12
-2 = L25
-1 = L27
+1 = L59 en L12
Omleiding tussen Berchem en Centraal?
Met andere woorden, een afwijkingsreisweg en geen omleidingsreisweg 

De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25
Re: Omleiding tussen Berchem en Centraal?
De redenering van een verschillende spoorlijn is de enige correcte.
Gebeurt overal, werkend op het seinhuis in Leuven, is dit geregeld ook het geval tussen Leuven en Brussel (36 traagspoor en 36N hoofdspoor).
In feite is het gewoon het nevenliggende spoor, maar een ander lijnnummer. Als reiziger moet je in dergelijk geval kijken of er na die 'omleiding' vertraging naast staat. In 99% van de gevallen van een echte omleiding zal er ook vertraging zijn.
Gebeurt overal, werkend op het seinhuis in Leuven, is dit geregeld ook het geval tussen Leuven en Brussel (36 traagspoor en 36N hoofdspoor).
In feite is het gewoon het nevenliggende spoor, maar een ander lijnnummer. Als reiziger moet je in dergelijk geval kijken of er na die 'omleiding' vertraging naast staat. In 99% van de gevallen van een echte omleiding zal er ook vertraging zijn.
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25
Re: Omleiding tussen Berchem en Centraal?
De redenering van een verschillende spoorlijn is de enige correcte.
Gebeurt overal, werkend op het seinhuis in Leuven, is dit geregeld ook het geval tussen Leuven en Brussel (36 traagspoor en 36N hoofdspoor).
In feite is het gewoon het nevenliggende spoor, maar een ander lijnnummer. Als reiziger moet je in dergelijk geval kijken of er na die 'omleiding' vertraging naast staat. In 99% van de gevallen van een echte omleiding zal er ook vertraging zijn.
Gebeurt overal, werkend op het seinhuis in Leuven, is dit geregeld ook het geval tussen Leuven en Brussel (36 traagspoor en 36N hoofdspoor).
In feite is het gewoon het nevenliggende spoor, maar een ander lijnnummer. Als reiziger moet je in dergelijk geval kijken of er na die 'omleiding' vertraging naast staat. In 99% van de gevallen van een echte omleiding zal er ook vertraging zijn.
Re: Omleiding tussen Berchem en Centraal?
Technisch klopt het zeker, maar daarom is het nog niet correct voor de reizigers. Straks gaat men nog over een omleiding spreken als een trein van spoor verandert in het station...
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25
Re: Omleiding tussen Berchem en Centraal?
Dat is dan weer technisch niet mogelijkgroentje schreef:Technisch klopt het zeker, maar daarom is het nog niet correct voor de reizigers. Straks gaat men nog over een omleiding spreken als een trein van spoor verandert in het station...

Re: Omleiding tussen Berchem en Centraal?
Nochtans zijn sommige hoofdsporen van spoorlijn X, terwijl andere sporen van spoorlijn Y zijn (Mechelen met lijnen 25 en 27, bijvoorbeeld).