Alternatief voor de 'Benelux'?

wattman

Re: Alternatief voor de 'Benelux'?

Bericht door wattman »

Interessant natuurlijk allemaal dat voorstel, maar veels te ingewikkeld. Waar is de tijd gebleven dat de IC Oostende - Antwerpen - Essen eenvoudig doorgetrokken kon worden naar Roosendaal. 8)
K V B

Bericht door K V B »

Steven schreef: Verder praat jij vooral over efficiëntie maar hou je in weinige gevallen rekening met het veilig handelen en daar mag en kan je geen tijd op kleven..
Op veiligheid mag je wel degelijk een tijd kleven. Een minder efficiëntere spoorweg kost immers ook levens.
dentheo

Bericht door dentheo »

wattman schreef:Interessant natuurlijk allemaal dat voorstel, maar veels te ingewikkeld. Waar is de tijd gebleven dat de IC Oostende - Antwerpen - Essen eenvoudig doorgetrokken kon worden naar Roosendaal. 8)
Kan nu nog...dat waren dezelfde types, zelfs met VTM kleuren.... :lol: :lol: :lol:
Theo
Groeten vanop de Heide
ReisThijs

Bericht door ReisThijs »

groentje schreef:De ICR-rijtuigen zijn ook nodig in binnenlands Nederlands verkeer, en hou je er dan nog genoeg over voor een dienstregeling die zelfs nog doorrijdt naar België?
Heel toevallig is de belangrijkste binnenlandse verbinding waar ICR wordt ingezet nu juist de IC Zwolle-Roosendaal. :wink:

Ik vraag me overigens af waarom er gedacht wordt aan "trek-trek"? Als ze geduwd zouden rijden van Zwolle tot Roosendaal is het al ietsje minder ingewikkeld (vooraan loc aankoppelen, achteraan loc afkoppelen.)
Steve

Bericht door Steve »

ReisThijs schreef:
groentje schreef:De ICR-rijtuigen zijn ook nodig in binnenlands Nederlands verkeer, en hou je er dan nog genoeg over voor een dienstregeling die zelfs nog doorrijdt naar België?
Heel toevallig is de belangrijkste binnenlandse verbinding waar ICR wordt ingezet nu juist de IC Zwolle-Roosendaal. :wink:

Ik vraag me overigens af waarom er gedacht wordt aan "trek-trek"? Als ze geduwd zouden rijden van Zwolle tot Roosendaal is het al ietsje minder ingewikkeld (vooraan loc aankoppelen, achteraan loc afkoppelen.)
Op de Zwolle-Roosendaal rijdt ook nog ander materieel (ik denk aan V-IRM en misschien ook nog Mat'64??), en dat wordt al helemaal problematisch ivm een mogelijke doortrekking tot België.
mijack1985

Bericht door mijack1985 »

Zwolle - Roosendaal rijdt momenteel een mix van ICMm (Koplopers), ViRM en ICRm en heel soms een verdwaalde DDAR.

ICRm stuurstanden kunnen alleen met een 1700 overweg. Met een Traxx zullen ze moeten worden omgebouwd.
Plaats reactie