
Alternatief voor de 'Benelux'?
Re: Alternatief voor de 'Benelux'?
Interessant natuurlijk allemaal dat voorstel, maar veels te ingewikkeld. Waar is de tijd gebleven dat de IC Oostende - Antwerpen - Essen eenvoudig doorgetrokken kon worden naar Roosendaal. 

Re: Alternatief voor de 'Benelux'?
Op veiligheid mag je wel degelijk een tijd kleven. Een minder efficiëntere spoorweg kost immers ook levens.Steven schreef: Verder praat jij vooral over efficiëntie maar hou je in weinige gevallen rekening met het veilig handelen en daar mag en kan je geen tijd op kleven..
Re: Alternatief voor de 'Benelux'?
Kan nu nog...dat waren dezelfde types, zelfs met VTM kleuren....wattman schreef:Interessant natuurlijk allemaal dat voorstel, maar veels te ingewikkeld. Waar is de tijd gebleven dat de IC Oostende - Antwerpen - Essen eenvoudig doorgetrokken kon worden naar Roosendaal.



Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Alternatief voor de 'Benelux'?
Heel toevallig is de belangrijkste binnenlandse verbinding waar ICR wordt ingezet nu juist de IC Zwolle-Roosendaal.groentje schreef:De ICR-rijtuigen zijn ook nodig in binnenlands Nederlands verkeer, en hou je er dan nog genoeg over voor een dienstregeling die zelfs nog doorrijdt naar België?

Ik vraag me overigens af waarom er gedacht wordt aan "trek-trek"? Als ze geduwd zouden rijden van Zwolle tot Roosendaal is het al ietsje minder ingewikkeld (vooraan loc aankoppelen, achteraan loc afkoppelen.)
Re: Alternatief voor de 'Benelux'?
Op de Zwolle-Roosendaal rijdt ook nog ander materieel (ik denk aan V-IRM en misschien ook nog Mat'64??), en dat wordt al helemaal problematisch ivm een mogelijke doortrekking tot België.ReisThijs schreef:Heel toevallig is de belangrijkste binnenlandse verbinding waar ICR wordt ingezet nu juist de IC Zwolle-Roosendaal.groentje schreef:De ICR-rijtuigen zijn ook nodig in binnenlands Nederlands verkeer, en hou je er dan nog genoeg over voor een dienstregeling die zelfs nog doorrijdt naar België?
Ik vraag me overigens af waarom er gedacht wordt aan "trek-trek"? Als ze geduwd zouden rijden van Zwolle tot Roosendaal is het al ietsje minder ingewikkeld (vooraan loc aankoppelen, achteraan loc afkoppelen.)
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 28 aug 2012, 00:25
- Locatie: Oss
Re: Alternatief voor de 'Benelux'?
Zwolle - Roosendaal rijdt momenteel een mix van ICMm (Koplopers), ViRM en ICRm en heel soms een verdwaalde DDAR.
ICRm stuurstanden kunnen alleen met een 1700 overweg. Met een Traxx zullen ze moeten worden omgebouwd.
ICRm stuurstanden kunnen alleen met een 1700 overweg. Met een Traxx zullen ze moeten worden omgebouwd.