18 vanuit München

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
hloko

18 vanuit München

Bericht door hloko »

Hallo,

ik stond op zondag in Karlstadt/D, 10 uur. Daar kwam een trein met twee 18èrs vanuit zuiden (München ??) richting noorden.

Een lok was de 1860. Maar die tweede heb ik niet gezien. Weet iemand die nummer? Zeker zijn deze loks richting Belgie gereden !

Grouten, hloko vanuit D.
AlexNL
Berichten: 2305
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: 18 vanuit München

Bericht door AlexNL »

De HLE 18 is niet besteld voor dienst onder 15 kV (zoals in Duitsland gebruikelijk is) en daarom denk ik dat deze daar niet zelfstandig heeft kunnen rijden. Misschien heb je een Vectron gezien, de neus van de Vectron is namelijk dezelfde als van de type 18. :)
dentheo
Berichten: 8274
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: 18 vanuit München

Bericht door dentheo »

Ik meen dat er toch enkele tientallen (misschien wel allemaal) terug naar München moeten.
Ik dacht elke week twee weg en twee terug en drie weken (?) daar blijven.
Maar dat ze daar zelf rijden is mij ook een technisch raadsel.

Zou Siemens ergens een "bruggetje" leggen ?
Wat doet een trafo bij lager frequentie en lagere spanning ?

Ik denk dat zou "kunnen" met beperkt vermogen, want trafo is eigenlijk te klein onder die lagere frequentie.
De Thalys heeft uiteindelijk toch een andere trafo gekregen ?
Laatst gewijzigd door dentheo op 17 okt 2012, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: 18 vanuit München

Bericht door Bibke »

Maar ik denk dat hloko bedoeld dat hij een loc met daarachter 2 18-en gezien heeft.
En dat kan kloppen want de 1860 werd samen met een andere 18 in Duitsland gehouden om verdere testen te doen.
Gebruikersavatar
FLV-FGSP
Berichten: 2085
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: 18 vanuit München

Bericht door FLV-FGSP »

hloko schreef:Hallo,

ik stond op zondag in Karlstadt/D, 10 uur. Daar kwam een trein met twee 18èrs vanuit zuiden (München ??) richting noorden.

Een lok was de 1860. Maar die tweede heb ik niet gezien. Weet iemand die nummer? Zeker zijn deze loks richting Belgie gereden !

Grouten, hloko vanuit D.
Dat was de 1805, een Akense treinspotter zag ze bij het grote viaduct van Moresnet.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: 18 vanuit München

Bericht door Robin »

elke week (vrijdag) gaan er 2x T18 richting Munchen voor de nodige aanpassingen. Smaandag dacht ik is er een rit terug met 2X T18 van de week ervoor.
Deze rit word telkens gedaan door een Traxx die te Kinkempois staat
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8274
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: 18 vanuit München

Bericht door dentheo »

Robin schreef:elke week (vrijdag) gaan er 2x T18 richting Munchen voor de nodige aanpassingen. Smaandag dacht ik is er een rit terug met 2X T18 van de week ervoor.
Deze rit word telkens gedaan door een Traxx die te Kinkempois staat
Ik begreep dat het "koppeltje " drie weken daar bleef voor veranderingen aan de draaistellen.
Maar wel elke week een vertrek en een terugkomst... NMBS mist er dus 2+6 een stuk of acht...
Die traxx gaat tot Aachen West waarschijnlijk en dan met de diesel die zo regelmatig "pendelt" tussen München, Mönchengladbach en Wilderath ...
Theo
Groeten vanop de Heide
hloko

Re: 18 vanuit München

Bericht door hloko »

dentheo schreef:Ik meen dat er toch enkele tientallen (misschien wel allemaal) terug naar München moeten.
Ik dacht elke week twee weg en twee terug en drie weken (?) daar blijven.
Maar dat ze daar zelf rijden is mij ook een technisch raadsel.

Zou Siemens ergens een "bruggetje" leggen ?
Wat doet een trafo bij lager frequentie en lagere spanning ?

Ik denk dat zou "kunnen" met beperkt vermogen, want trafo is eigenlijk te klein onder die lagere frequentie.
De Thalys heeft uiteindelijk toch een andere trafo gekregen ?
Sorry, maar ik ben noch niet in dit forum geweest. Inderdaad: De 18 zijn niet alleen gereden. Er was noch een andere lok erbij!
Ik ben noch nieuw in dit forum en dan de taal......... . Sorry voor foutjes ! hloko
kika
Berichten: 2866
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: 18 vanuit München

Bericht door kika »

Welkom! Maak je geen zorgen, we zijn hier ook om van elkaar te leren. En de taal, ach, als je lijkt je best te doen en de boodschap komt over. In het Nederlands is het nog, als je "noch mehr" in het Duits zou zeggen. Het Nederlandse noch is weder of auch nicht in het Duits.
groentje
Berichten: 7516
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: 18 vanuit München

Bericht door groentje »

Je Nederlands is beter dan het Duits van de meesten hier. Welkom!
Iain Dobson
Berichten: 268
Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
Locatie: Tingley - West Yorkshire

Re: 18 vanuit München

Bericht door Iain Dobson »

Each week on a Friday lunchtime, two T18s depart Kinkempois for Aachen West behind a T28. They are hauled across Germany by PCW 7 to München Works, stay for two weeks and arrive back at Kinkempois on Sunday afternoon.

1805 & 1860 departed Thursday 27/09/12 and arrived back on Sunday 14/10/12
1806 & 1818 departed Thursday 04/10/12 and should arrive back on Sunday 21/10/12
1822 & 1829 departed Friday 12/10/12 and should arrive back on Sunday 28/10/12
1836 & 1837 should depart tomorrow Friday 19/10/12

Iain
hloko

Re: 18 vanuit München

Bericht door hloko »

Allemal bedankt (and Thank you !!) vorr jullie reacties. Binne twee weken ben ik weer in Karlstadt/Main, in de buurt van Gemünden en ik zal het observeren!
hloko
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: 18 vanuit München

Bericht door Retard »

Iain Dobson schreef:Each week on a Friday lunchtime, two T18s depart Kinkempois for Aachen West behind a T28. They are hauled across Germany by PCW 7 to München Works, stay for two weeks and arrive back at Kinkempois on Sunday afternoon.

1805 & 1860 departed Thursday 27/09/12 and arrived back on Sunday 14/10/12
1806 & 1818 departed Thursday 04/10/12 and should arrive back on Sunday 21/10/12
1822 & 1829 departed Friday 12/10/12 and should arrive back on Sunday 28/10/12
1836 & 1837 should depart tomorrow Friday 19/10/12

Iain
Its not so importent, but why on lunchtime?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: 18 vanuit München

Bericht door Adler »

Retard schreef:
Iain Dobson schreef:Each week on a Friday lunchtime, two T18s depart Kinkempois for Aachen West behind a T28. They are hauled across Germany by PCW 7 to München Works, stay for two weeks and arrive back at Kinkempois on Sunday afternoon.

1805 & 1860 departed Thursday 27/09/12 and arrived back on Sunday 14/10/12
1806 & 1818 departed Thursday 04/10/12 and should arrive back on Sunday 21/10/12
1822 & 1829 departed Friday 12/10/12 and should arrive back on Sunday 28/10/12
1836 & 1837 should depart tomorrow Friday 19/10/12

Iain
Its not so importent, but why on lunchtime?
Dan is iedereen gaan eten bij Traffic Control en merkt er niemand dat er weer 2 loks zijn verdwenen richting Duitsland :lol:
Iain Dobson
Berichten: 268
Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
Locatie: Tingley - West Yorkshire

Re: 18 vanuit München

Bericht door Iain Dobson »

Adler schreef:
Retard schreef:
Iain Dobson schreef:Each week on a Friday lunchtime, two T18s depart Kinkempois for Aachen West behind a T28. They are hauled across Germany by PCW 7 to München Works, stay for two weeks and arrive back at Kinkempois on Sunday afternoon.

1805 & 1860 departed Thursday 27/09/12 and arrived back on Sunday 14/10/12
1806 & 1818 departed Thursday 04/10/12 and should arrive back on Sunday 21/10/12
1822 & 1829 departed Friday 12/10/12 and should arrive back on Sunday 28/10/12
1836 & 1837 should depart tomorrow Friday 19/10/12

Iain
Its not so importent, but why on lunchtime?
Dan is iedereen gaan eten bij Traffic Control en merkt er niemand dat er weer 2 loks zijn verdwenen richting Duitsland :lol:
Belgian enthusiasts like to take photographs and so knowing when the locomotives leave and come back, may permit someone to go out and take a picture. I assume that PCW 7 comes from Wildenrath to Aachen, takes the two locomotives from Aachen to Müchen and then returns with two locomotives back to Aachen on Sunday. PCW 7 is then ready to work on its normal job on a Monday morning. This also means the staff at Siemens have 10 working days to do the work in, the locomotives are there on Monday morning ready to start.

Iain
Plaats reactie