Averij aan de infrastructuur of ongeval? [Antwerpen]

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
OMC

Bericht door OMC »

Toen ik gisteren met enkele vrienden met de wagen huiswaarts keerde na een avond voetbal op café kijken, kruisten we omstreeks 23u50 (exact uur weet ik niet direct) de spoorlijn 27A rijdende op de Krijgsbaan. Normaal is daar op dat uur geen enkele activiteit waar te nemen, zelfs de plaatselijke baseballclub heeft dan al de deuren gesloten. Maar nu zag ik daar opvallend veel lichten van auto's, op het eerste zicht dienstvoertuigen van Infrabel en ik denk zelfs een politiecombi opgemerkt te hebben die traag langs de spoorberm aan het rijden was met het zoeklicht aan.

Nadat ik thuis afgezet was, zo'n 10 minuten later, merkte ik op dat het goederenverkeer omgeleid werd langs lijn 27. Om 1u stipt reed alles blijkbaar opnieuw via de lijn 27A (hoorde ik duidelijk, lag net in bed :lol: )

Iemand die me kan vertellen wat hier gaande was? Thx alvast.
Retard

Re: Averij aan de infrastructuur of ongeval? [Antwerpen]

Bericht door Retard »

OMC schreef:Toen ik gisteren met enkele vrienden met de wagen huiswaarts keerde na een avond voetbal op café kijken, kruisten we omstreeks 23u50 (exact uur weet ik niet direct) de spoorlijn 27A rijdende op de Krijgsbaan. Normaal is daar op dat uur geen enkele activiteit waar te nemen, zelfs de plaatselijke baseballclub heeft dan al de deuren gesloten. Maar nu zag ik daar opvallend veel lichten van auto's, op het eerste zicht dienstvoertuigen van Infrabel en ik denk zelfs een politiecombi opgemerkt te hebben die traag langs de spoorberm aan het rijden was met het zoeklicht aan.

Nadat ik thuis afgezet was, zo'n 10 minuten later, merkte ik op dat het goederenverkeer omgeleid werd langs lijn 27. Om 1u stipt reed alles blijkbaar opnieuw via de lijn 27A (hoorde ik duidelijk, lag net in bed :lol: )

Iemand die me kan vertellen wat hier gaande was? Thx alvast.
Dat zal wel weer een zelfmoordenaar geweest zijn die voor de trein wou springen, aangezien de politie er was. Ik heb dat ook meegemaakt op 13/07/2012, toen moest op de heenrit met E691 naar Lichtervelde de 193 vol in de remmen voor zo'n een man en in de terugrit met E671 mocht de 265 niet vertrekken uit Zedelgem voordat er vier gendarmen hem te pakken hadden.
Laatst gewijzigd door Retard op 13 okt 2012, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
OMC

Bericht door OMC »

Ik durf me er niet over uitspreken, heb daar ook al aan gedacht. Zou uiteraard kunnen in die omgeving.
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Andere mogelijkheid: diefstal.
Dat gebeurt wel meer in Mortsel.
De trein.
Alleen voor durvers.
OMC

Bericht door OMC »

dekooiker schreef:Andere mogelijkheid: diefstal.
Dat gebeurt wel meer in Mortsel.
Ah serieus?
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Een maand geleden drie keer in dezelfde week.
Niet onmogelijk maar ik weet over dit geval niks meer.
De trein.
Alleen voor durvers.
OMC

Bericht door OMC »

dekooiker schreef:Een maand geleden drie keer in dezelfde week.
Niet onmogelijk maar ik weet over dit geval niks meer.
En was dat telkens aan de goederenlijn 27A? Zou er eerlijk gezegd niks van verschieten tegenwoordig ...
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Niet alleen de 27A.
Elke plek naast het spoor waar het donker is nodigt uit tot diefstal en Mortsel is verlaten en buiten het zicht gelegen.
Ideaal dus en dat hebben we ondervonden.
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie