Eurostar op de dool?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
loic1811

Re: Eurostar op de dool?

Bericht door loic1811 »

TMTHALYS schreef:Gewoon een lege rit.
Daarmee dat er mensen uit de trein stapten :mrgreen:
Taurus

Bericht door Taurus »

De SNCF ex-Eurostar stellen 3203/3204, 3225/3226 en 3227/3228 worden wel degelijk gebruikt en rijden nog steeds rond in TGV diensten op de LGV-Nord samen met de verkorte Eurostar stellen serie 3300. Ik heb ze in mei nog gefotografeerd op de LGV-Nord.
4303

Bericht door 4303 »

Shrek schreef:
4303 schreef:
Steven schreef:Verschillende opties. Ofwel heeft die een proefrit gedaan, ofwel was een probleem op spoor 1 of 2. Anderszijds moet je opletten of het geen TGV is want de Fransen gebruiken een ex eurostar stel als TGV.
Steven, die stellen zijn niet toegelaten in België. Zijn niet gehomologeerd. Geen TBL op dat stel.
Die hebben toch jaren de Brussel-Nice gedaan?
TBL is trouwens geen verplicht beveiligingssysteem, enkel de memor is verplicht ...
Klopt TBL is niet verplicht, maar op Alle TGV's, Thalyssen en Eurostar staat TBL. Dit om dat de L96N een tijd uitgerust geweest is met een soort TBL 2. Hierdoor was TBL wel verplicht. En het is niet omdat ze vroeger in België kwamen dat ze nu ook nog mogen. VB type 11 mocht ook in NL rijden, maar nu niet meer omdat ATB eraf gehaald is.
Steven

Bericht door Steven »

Die ATB staat op de hle11 normaal nog op. Toch de laatste keer ik er op kwam. Ook toen liep al het fabeltje dat die was verwijderd.
groentje

Bericht door groentje »

Maar die zou wel afgezonderd zijn, is me verteld. En is wellicht niet meer gehomologeerd en gecontroleerd, sindsdien.
Plaats reactie