Is anti-graffiti verf extra "glad" , hoe voelt die aan ?
Waarom heeft men die niet besteld op de Desiro , zou die erg duur zijn ?
Misschien omdat men er dan ook geen stickers op kan kleven ?
Iemand ervaring ?
Anti-Graffiti verf
- Dieselfreak
Re: Anti-Graffiti verf
Als men treinen met anti-graffitiverf gaat bedekken, zullen graffitispuiters misschien wel vaker op de ruiten spuiten. Dat is uiteraard nog minder gewenst dan op de lak.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Op de ruiten wordt nu ook al vlotjes gespoten, dus dat zal de zaak niet maken.
Graffiti verwijderen van ruiten gaat trouwens een pak makkelijker heb ik de indruk.
Graffiti verwijderen van ruiten gaat trouwens een pak makkelijker heb ik de indruk.
Kan men zo'n verf herkennen is die dof of juist extra glanzend ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Als we op de ervaringen in Duitsland afgaan, dan is zo'n verf extra glanzend. Sommige locs komen dan uit revisie en het lijkt dan of ze volledig herschilderd zijn, terwijl men er achteraf achterkomt dat ze enkel "verzegeld" geweest zijn met die anti-graffiti verf. Bij de DB gebruikt men trouwens het product Ceramol hiervoor, dus als men over "Versiegelung Ceramol" spreekt gaat het over het aanbrengen van deze verf.
Het hele concept wordt in deze presentatie uit de doeken gedaan:
http://www.ukintpress-conferences.com/c ... 3/karl.pdf
Het hele concept wordt in deze presentatie uit de doeken gedaan:
http://www.ukintpress-conferences.com/c ... 3/karl.pdf
-
Dank u voor deze aanvulling.
Ik kreeg overigens uit enkele van de sheets van deze presentatie de indruk dat dit product, ehm, systeem, zuiver voor het interieur ontwikkeld is.
Maar ik neem aan dat over de producten voor de buitenkant van de trein ook wel iets dergelijks te maken is. En misschien heet dat dan ook Ceramol (met een ander nummer erachter of zo).
Het geeft in elk geval een indruk van waar zoal aan gedacht is moeten worden, en van wat de techniek allemaal vermag.
Ik kreeg overigens uit enkele van de sheets van deze presentatie de indruk dat dit product, ehm, systeem, zuiver voor het interieur ontwikkeld is.
Maar ik neem aan dat over de producten voor de buitenkant van de trein ook wel iets dergelijks te maken is. En misschien heet dat dan ook Ceramol (met een ander nummer erachter of zo).
Het geeft in elk geval een indruk van waar zoal aan gedacht is moeten worden, en van wat de techniek allemaal vermag.