Witte strepen op de sporen en dwarsliggers van de lijn 51
Witte strepen op de sporen en dwarsliggers van de lijn 51
Vandaag bemerkte ik dat er op de lijn 51 tussen Brugge en Brugge-St-Pieters -en vermoedelijk nog verder- witte lijnen geschilderd zijn zo om de 100 à 200 meter. Eergisteren waren deze er nog niet aanwezig. Ze zijn telkens geschilderd op een dwarsligger.
Waarom zijn die daar? Op andere lijnen zie je dat niet.
Ook op het perron in Brugge-St-Pieters zijn er twee kort bij elkaar.
Waarom zijn die daar? Op andere lijnen zie je dat niet.
Ook op het perron in Brugge-St-Pieters zijn er twee kort bij elkaar.
- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
In mijn voorgaande post al zwanzend gezegd v die flitspalen :
bron : http://www.telegraaf.nl/binnenland/4726 ... litst.html
Machinisten ook geflitst
door een onzer verslaggevers
DRIEBERGEN - Niet alleen automobilisten worden geflitst bij snelheidscontroles, ook treinmachinisten moeten er op het spoor aan geloven als ze te hard rijden.
Het Korps Landelijke Politiediensten plaatst regelmatig radarapparatuur langs het spoor om de snelheid te meten.
Dat gebeurt vooral op trajecten waar onderhoud aan de rails plaatsvindt. "Machinisten die in de fout gaan krijgen geen bon, maar via de NS een waarschuwing," aldus een zegsman.
bron : http://www.telegraaf.nl/binnenland/4726 ... litst.html
- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
een normale trein bij ons heeft een registratietoestel, daarop kan men perfect aflezen hoe snel een bestuurder reed, waarom dan nog flitsenJean schreef:In mijn voorgaande post al zwanzend gezegd v die flitspalen :
Machinisten ook geflitst
door een onzer verslaggevers
DRIEBERGEN - Niet alleen automobilisten worden geflitst bij snelheidscontroles, ook treinmachinisten moeten er op het spoor aan geloven als ze te hard rijden.
Het Korps Landelijke Politiediensten plaatst regelmatig radarapparatuur langs het spoor om de snelheid te meten.
Dat gebeurt vooral op trajecten waar onderhoud aan de rails plaatsvindt. "Machinisten die in de fout gaan krijgen geen bon, maar via de NS een waarschuwing," aldus een zegsman.
bron : http://www.telegraaf.nl/binnenland/4726 ... litst.html

Bij NS hebben ze geen dienst meer die de Telok-banden nakijkt.paljas schreef:Was dat toevallig niet zo rond 1 april?
Flitsen..... yeah right!
De band is enkel van belang bij incident/ongeval.
Snelheidscontroles worden gedaan dmv 'speedgun' en dit door 'Verkeer- en Waterstaat'...
Je kan dus wel degelijk geflitst worden met je trein in Nederland.
greetz