Steven schreef:is niet echt een wissel, het linkse spoor (van montzen gezien) verloopt een beetje waardoor een militetaire trein exact in midden van de tunnel kan rijden, echter geen kruisend verkeer toegelaten op dat moment (behoeft geen verdere uitleg).
van het normaalspoor naar strengelspoor bestaat er dus wel een wissel maar je komt dus nooit echt op tegenspoor te rijden maar op een stukje spoor dat tussen de twee andere komt te liggen, specifiek gedaan voor deze tunnel om er militaire transporten door te voeren
De reden waarom dat er gekomen is, is omwille van de Hupactreinen, en niet de militaire treinen! Tot de ingebruikname van dit strengelspoor reden de Hupactreinen over de IJzeren Rijn, met Duitse locwissel te Neerpelt!
da strengelspoor heeft niks met hupac te maken da ligt er veel langer dan dat hupac bestaat is puur voor militaire en speciale transporten voorzien die buiten het normale profiel komen van een trein
ik heb nog geen enkel hupac gezien die buiten het klassieke gabarit komt
trouwens heel die lijn is er om militaire reden gelegd, ni vergeten dat de brug in moresnet gebouwd is tijdens den oorlog door dwangarbeiders uit duitse kampen, heel die lijn zorgde er voor aanvoer van militair materieel ten tijden van oorlog
Steven schreef:da strengelspoor heeft niks met hupac te maken da ligt er veel langer dan dat hupac bestaat is puur voor militaire en speciale transporten voorzien die buiten het normale profiel komen van een trein
ik heb nog geen enkel hupac gezien die buiten het klassieke gabarit komt
trouwens heel die lijn is er om militaire reden gelegd, ni vergeten dat de brug in moresnet gebouwd is tijdens den oorlog door dwangarbeiders uit duitse kampen, heel die lijn zorgde er voor aanvoer van militair materieel ten tijden van oorlog
Iemand met kennis van zaken
Als je goed kijkt op de foto's van de militaire trein dan zie je dat de tanks er slechts een zeer klein beetje overkomen...
tja ni alle tanks zijn even breed he dus ni voor elke militaire trein is het nodig maar is er wel voor aangelegd, natuurlijk ook voor uitzonderlijke transporten
kennis van zaken? neen hoor gewoon wa geschiedenis van die lijn kennen en wat je ni weet zoek je op he
5307 schreef:bij nader inzien heb ik gemerkt dat het niet dezelfde militaire trein is
mijn eerste loc heeft als nr 225 026 - 4
en deze van loccollector is 225 345 - 2
225 345-2 bestaat niet en zou trouwens ook niet kunnen kloppen want dan zou het puntnummer 8 moeten zijn.
het is de 225 145-2
ja sorry ben een controle freak.
5307 schreef:bij nader inzien heb ik gemerkt dat het niet dezelfde militaire trein is
mijn eerste loc heeft als nr 225 026 - 4
en deze van loccollector is 225 345 - 2
225 345-2 bestaat niet en zou trouwens ook niet kunnen kloppen want dan zou het puntnummer 8 moeten zijn.
het is de 225 145-2
ja sorry ben een controle freak.
Welke truc zit erachter om het puntnummer te weten?
5307 schreef:bij nader inzien heb ik gemerkt dat het niet dezelfde militaire trein is
mijn eerste loc heeft als nr 225 026 - 4
en deze van loccollector is 225 345 - 2
225 345-2 bestaat niet en zou trouwens ook niet kunnen kloppen want dan zou het puntnummer 8 moeten zijn.
het is de 225 145-2
ja sorry ben een controle freak.
Welke truc zit erachter om het puntnummer te weten?
das eigenlijk simpel maar moeilijk om via het net uit te leggen. zal een poging doen
vb:
2+2+5+1+4+5
x1+2+1+2+1+2
---------------------
=2+4+5+2+4+1+0=18
20-18=2
bij het laatste getal dat je uitkomt, hier dus 18 moet je het volgende tiental nemen en dan het getal dat je uitkomt aftrekken.
nog een vb
241 802-8
2+4+1+8+0+2
x1+2+1+2+1+2
-------------------
=2+8+1+1+6+0+4=22
_ _------------------>is normaal 16 maar je splitst die