15 november 2012 Neerpelt (Hageven)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Lukas

Re: 15 november 2012 Neerpelt (Hageven)

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ik erger mij er ook aan het feit dat ik braaf mijn Rail Pass invul of een ticket koop en dat ik dan niet gecontroleerd word.Uiteraard begrijp ik dat een TBG aan zijn of haar persoonlijke veiligheid denkt maar ik vind ook dat er hiermee een fout signaal gegeven word want als een TBG niet controleerd krijgen zwartrijders vrijspel.En ik vind het ook oneerlijk tegenover betalende reizigers.

Lukas
Laatst gewijzigd door Lukas op 20 nov 2012, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Retard

Bericht door Retard »

Lukas schreef:Hoi,

Ik erger mij er ook aan het feit dat ik braaf mijn Rail Pass invul of een ticket koop en dat ik dan niet gecontroleerd word.Uiteraard begrijp ik dat een TBG aan zijn of haar persoonlijke veiligheid denkt maar ik vind ook dat er hiermee een fout signaal want als een TBG niet controleerd krijgen zwartrijders vrijspel.En ik vind het ook oneerlijk tegenover betalende reizigers.

Lukas
Dit vind ik nu eens ook. Ik zit elke dag op de trein in West-Vlaanderen en kan van de TBG's van Oostende, Brugge en Kortrijk zo zeggen of ze veel rondkomen of niet en hoe ze afroepen. Er zitten er bij die bijna nooit rondkomen. Zo ben ik zaterdag tussen Brugge en Kortrijk en terug met dezelfde TBG meegeweest en geen één keer gecontroleerd geweest. Maar de week ervoor zag ik een andere TBG wel vijftien keer passeren.
De strafste die ik meegemaakt hebt, blijft natuurlijk die TBG die op 08/03/2008 E1540 assureerde. Toen er Franstaligen aan hem bekenden dat ze hun Passes nog niet hadden ingevuld, was die niet razend, bekeurde die niet en zij zelf doodleuk: "Prenez mon stylo!" :roll:
Asterix

Bericht door Asterix »

Ook grappig: de TBG die langskomt en als je niet direct aanstalten maakt om in je broekzak te duiken, zelf meteen zegt "Al gecontroleerd, zeker?" en doorloopt. Kom ik vaak tegen alhoewel ik dan steevast braaf een nog niet geknipt biljet op zak heb steken.
loic1811

Bericht door loic1811 »

Lukas ik erger(de) me aan . Ik weet op welke treinen er controle is en op welke niet .Maar wat we niet mogen vergeten is hoelang is die trein ? als er bv 3 breaks zijn en je ben alleen TBG ge kunt moeilijk al rijdend naar het andere stel kruipen . Ook als je met een paar ambetante passagiers zit dan duurt dit toch ook al gemakkelijk 10 minuten (hangt ook af van de situatie enz). Maar ik ben is met een TBG meegeweest van antwerpen-charleroi - Brussel -zuid .Hij was er alleen op met 8 M6en geen pretje we hadden pas de volledige trein door gelopen toen we in charleroi aankwamen (heel de boven en beneden) maar wij waren in antwerpen vanachter begonnen pakt dat we tegen mechelen 3 rijtuigen verderop waren als er dan mensen opstappen in die rijtuigen zullen we die wellicht niet meer gezien hebben = geen controle . In de terug rit hebben we effe iets gegeten en toen we in luttre waren was het weer beginnen . Ik wil gewoon zeggen dat TBG's ook niet kunnen vliegen en ja er zitten er een heel pak luie mensen tussen maar dat is overal wel zeker ? :wink:
Plaats reactie