Vertragingen door defecte trein in Vilvoorde

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Concurrent

Vertragingen door defecte trein in Vilvoorde

Bericht door Concurrent »

Door een technisch defect stond een dubbelsteltrein richting Antwerpen iets voor 17 uur een uur lang stil voor de inrit van het station Vilvoorde. De herstelling nam een uur in beslag. Rond 18 uur waren er vertragingen op de lijn Knokke/Blankenberghe-Hasselt, zo meldt Guido Ardeel, de woordvoerder van Infrabel, de beheerder van het Belgische spoorwegnet.

Vertragingen
Het technisch defect aan de dubbelsteltrein richting Antwerpen kon niet ter plaatse worden hersteld. Een rangeerlocomotief moest de defecte trein komen halen, wat een uur duurde. "Drie treinen stonden geblokkeerd achter de defecte trein", aldus de woordvoerder van Infrabel. "Maar die reizigers konden makkelijk geëvacueerd worden door een overstap in het station Schaarbeek of Buda. Alle andere treinen werden omgeleid via het goederenspoor dat parallel loopt met de lijn Brussel-Antwerpen." Die treinen liepen een kleine vertraging op.

Airco uitgevallen
Volgens het VTM-journaal viel op een bepaald moment de airco in het defecte treinstel uit. "De hulpdiensten waren verwittigd", zegt Ardeel "en zij hebben aan de reizigers water bedeeld in het station van Vilvoorde. Een deel van de reizigers was al uit de trein gestapt en te voet naar het station van Vilvoorde gewandeld." De situatie was iets na 18 uur hersteld.

Bijkomende vertraging
Eveneens rond 18 uur liep een trein vertrekkend uit Knokke naar Hasselt een vertraging van ongeveer 40 minuten op. "De trein vertrok al met een vertraging van 22 minuten uit Knokke", weet Guido Ardeel. "Er ontstond dan nog eens een bijkomende vertraging door een gestoorde overweg ter hoogte van Beernem. De trein moest hierdoor vertragen en in volle avondspits ontstond er een cumul van vertragingen." De treinen op de lijn Knokke/Blankenberghe - Hasselt liepen een vertraging van zo'n tien à twintig minuten op. Die vertragingen waren rond 20.15 uur opgelost. (belga)

Mail een vriend Printversie 18/07/06 20u56
260689

Bericht door 260689 »

amai om maar te zeggen, naar tschijnt heeft de 1608 vandaag de IC-A 539 gedaan
Jonathan

Bericht door Jonathan »

260689 schreef:amai om maar te zeggen, naar tschijnt heeft de 1608 vandaag de IC-A 539 gedaan
Klopt, en dan hebben ze voor trein 819 er de 1343 aangehangen, die met 10 minuten vertraging was vertrokken.

Ik heb het ook gemerkt al die vertragingen. De 8007 had maar liefst 30 minuten vertraging.

Gisteren had ook de 8002 48 minuten vertraging. Weet iemand hoe dit kwam?
260689

Bericht door 260689 »

de warmte zal hier wel een rol inspelen zekerst???
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Gestoorde overwegen wsh...
1607

Bericht door 1607 »

Concurrent schreef:Gestoorde overwegen wsh...
ik denk eerder aan de gestoorde reizigers. :wink:
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Jonathan schreef:
260689 schreef:amai om maar te zeggen, naar tschijnt heeft de 1608 vandaag de IC-A 539 gedaan
Klopt, en dan hebben ze voor trein 819 er de 1343 aangehangen, die met 10 minuten vertraging was vertrokken.

Ik heb het ook gemerkt al die vertragingen. De 8007 had maar liefst 30 minuten vertraging.

Gisteren had ook de 8002 48 minuten vertraging. Weet iemand hoe dit kwam?
819 was met 2 DMT's en die was +3 minuten

om mijn versie te zeggen

ik zat op de eerdere 818 en wegens grote vertraging van de 538 is de 688 niet blijven wachten=> dus als gevolg 818 krijgt extra stop in Zedelgem, vermits op we op aansluiting hadden gewacht waren we 5 minuten te laat weg. Trein 3617 was in Liçchtervelde ook te laat. ===> 688 wachtte weeral niet en kregen we Ingelmunster en Lichtervelde ook als cadeau, 12 minuten in Kortrijk.

:P :P :P :P Leuke mannen van de 688, :lol: :lol: :lol: zij rijden door en wij krijgen t'vuile werk :lol: :lol: :P :P
Bert

Bericht door Bert »

Een stoptrein met IC materiaal, wat moet je nog meer hebben :lol:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

OO-MSS schreef:819 was met 2 DMT's
Altijd, hé. Rijdt naar Lille-Flanders :wink:
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Bert schreef:Een stoptrein met IC materiaal, wat moet je nog meer hebben :lol:
gebeurt zel af en toe eens op de IC 8xx
Jonathan schreef:
OO-MSS schreef:819 was met 2 DMT's

Altijd, hé. Rijdt naar Lille-Flanders
je zei in je vorige post dat ze aan de 819 de 1343 aanhangden ik wist dat je de 519 bedoelde maar kwou u een beetje plagen. :P :P
Plaats reactie