Antwerpen Roosendaal versnellen ?? Hoe

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Paul
Contacteer:

Re: Antwerpen Roosendaal versnellen ?? Hoe

Bericht door Paul »

dentheo schreef:
stefanic schreef:Het voorstel -5min tegenover vandaag is al totaal achterhaald.
Zondag komen er 4minuten rittijd BIJ (zie m'n post in het Fyra-topic) dus moeten we al 9min winnen.
.
Waar komen die 4 minuten vandaan ?
Er is toch geen stop bijgekomen ?
Of is het omdat het nu "kan" , de Benelux zit niet op zijn hielen.
Daar heeft Stefanic al op geantwoord.
Infrabel eist een stilstand van een volle minuut in alle stations met AVG-apparatuur...
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
L.21B

Bericht door L.21B »

dentheo schreef:
stefanic schreef:Het voorstel -5min tegenover vandaag is al totaal achterhaald.
Zondag komen er 4minuten rittijd BIJ (zie m'n post in het Fyra-topic) dus moeten we al 9min winnen.
.
Waar komen die 4 minuten vandaan ?
Er is toch geen stop bijgekomen ?
Of is het omdat het nu "kan" , de Benelux zit niet op zijn hielen.
De laatste paar dagen is men bezig met trillingstesten op de lijn 25 in de tunnel tussen Antwerpen Centraal en Antwerpen Luchtbal om te testen of de verbeteringswerken voldoende zijn om de snelheid voor alle verkeer weer op te trekken naar 90km/h. Maar of dat een volle 4 minuten kan opleveren, ik weet het niet.
dentheo

Bericht door dentheo »

Prachtig toch , twee velletjes papier en volgende discussie is al geprogrammeerd.
Alhoewel, als ik me goed herinner kreeg Belgie dan 1 miljoen minder per jaar om naar Breda te rijden.
Geen discussie, gewoon factuur.
Theo
Groeten vanop de Heide
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

L.21B schreef:De laatste paar dagen is men bezig met trillingstesten op de lijn 25 in de tunnel tussen Antwerpen Centraal en Antwerpen Luchtbal om te testen of de verbeteringswerken voldoende zijn om de snelheid voor alle verkeer weer op te trekken naar 90km/h. Maar of dat een volle 4 minuten kan opleveren, ik weet het niet.
Naar mijn eigen meting scheelt het in de Benelux 1 minuut rijtijd. Momenteel kan de Antwerpen - Roosendaal in 22 minuten worden gereden; zonder snelheidsbeperking was dat 21 minuten. De huidige dienstregeling bevat inderdaad heel veel lucht, o.a. voor werkzaamheden die volgens mij al zijn afgelopen.
Ook de stoptrein heeft een dienstregeling met veel lucht. In 1997/98 deed de stoptrein er tussen Antwerpen en Roosendaal 46 tot 48 minuten over via het ringspoor. Daarna reed hij een tijd naar Berchem. Toen de stoptrein weer naar Centraal reed werd de rijtijd 49 minuten. Nu is het 43 tot 45 minuten via de tunnel maar vanaf zondag is de dienstregeling zodanig opgerekt dat we weer net zo lang onderweg zijn als vroeger (48 minuten), ondanks de kortere route.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie