reeks 28

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
ostbahnhof

reeks 28

Bericht door ostbahnhof »

Wat gebeurt er nu met reeks 28?
Komen ze in binnenlandse dienst of worden ze niet meer in reizigersverkeer ingezet?

thanks
o
Steven

Re: reeks 28

Bericht door Steven »

Er is niets voorzien om ze op andere binnenlandse treinen te gebruiken, ze werden gehuurd voor de Benelux en niet voor binnenlandse diensten. Daar is de reeks 18/19 volop in dienst en extra locs zijn er dus niet nodig.
Terminus

Bericht door Terminus »

Er was een piste om de 3 type 28 (2801, 2802 en 2803) die ingeschreven staan voor het reizigersverkeer te gebruiken voor de IR-treinen tussen Luik en Aken, aldus Op De Baan.
robby_r

Bericht door robby_r »

Beneluxlocs type 28 komen volgens mij naar Logistics, ter vervanging van hle 20. Dus vanaf morgen is het mogelijk dat je nog maar zelden hle20 in dienst zult aantreffen.
Nieuwe reeks in gent zeehaven bevat 1 dienst met hle13, de rest allemaal hle28. De bestuurders in gent zeehaven zijn ondertussen ook hiervoor opgeleid EN hebben de sleutel ontvangen.

Ik heb dit gerucht al een tijdje horen rondgaan en vermits het me een sterk toeval lijkt dat de nieuwe reeks in Gent start 1 dag nadat de laatste benelux reed, geloof ik ook wel dat de beneluxlocs goederentreinen gaan komen slepen

mvg
Robby
Bibke

Bericht door Bibke »

De 2801, 2802 en 2803 gaan in maart 2013 terug Alpha Train.
BTW: 2802 is nog in herstelling na een ongeval.
robby_r

Bericht door robby_r »

dan vraag ik me af waar blog al die traxxen dan vandaan haalt voor de oude machines te vervangen.. misschien dat ze er nieuwe gaan leasen?.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
robby_r schreef:dan vraag ik me af waar blog al die traxxen dan vandaan haalt voor de oude machines te vervangen.. misschien dat ze er nieuwe gaan leasen?.
B-log zou wel eens een aantal diensten kunnen kwijt zijn, waardoor er genoeg 13'ers vrijkomen.
Naar wat ik heb gehoord zouden er wel nog enkele 20'ers kunnen blijven.
Groeten.
Afbeelding
robby_r

Bericht door robby_r »

nja, in Gent is, volgens de reeks dan, de hele vloot gemoderniseerd.. Hoe het buiten reeks zit weet ik niet natuurlijk :p
Robin

Bericht door Robin »

blog zou zelfs T28 te kort komen en komen die van reizigers mooi op tijd.
2802 & 2842 zijn nog steeds in herstelling van een ongeval.

Zolang er geen grote kosten nodig zijn aan de T20 zal deze nog wel even blijven rijden.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie