NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Retard

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Bericht door Retard »

De eerste twee die die brief tekenden zijn van SP.a/Groen.
Gisteren was er trouwens een afscheidsrit op de L82, dit op initiatief van Dirk Janssens, gemeenteraadslid in Erpe-Mere voor de N-VA. Een jeneverfles ging van hand tot hand om het afscheid te verwerken. De actievoerders hebben begrip voor de besparingen, maar niet voor het afschaffen van E7973: "Met deze kom je nog iets voor 8 uur toe in Brussel. Het aantal gebruikers zal bovendien nog stijgen als de werken aan de Genstesteenweg beginnen".
Johan Temmerman uit Zonnegem (woont Jommeke daar ook niet?!?) gaat in de zomer met zijn vélo naar Aalst, maar in de winter neemt hij E7973. "Dat ze dat juist in de winter moeten doen?"

Nog even vermelden dat vastbenoemde ambtenaar F.D., ook uit de streek van Erpe-Mere, winter en zomer met zijn vélo naar het station van Aalst gaat en daarvoor zijn dikke Mercedes thuis laat staan 8) :D
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Op nogal wat lijnen schrapt men veel vroege en late diensten. Ok, het zullen niet de meestgebruikte zijn, maar om wat verder weg te gaan, kunnen die vroege en late treinen wel handig zijn. Op die manier krijgt men nog meer mensen in de auto. Jammer, maar het is zo.
Groeten.
Afbeelding
Asterix

Bericht door Asterix »

stefanic schreef:
Jeroen schreef:Ik kom aan 6 treinen :?
-2 treinen per richting 's morgens, dat zijn er dus 4
-de 2 laatste treinen 's avonds (1 per richting), dat zijn er dus 2
-1 middagtrein
4+2+1=7, toch?
De twee vroegste in beide richtingen, één namiddagtrein en de laatste trein gaan ongenadig voor de bijl

4 + 1 +1 is toch zes? Of is de laatste trein ook per richting maar de middagtrein in het midden van de zin (en de dag) dan opeens weer niet? Wat een slechte communicatie :?
Retard schreef:Johan Temmerman uit Zonnegem (woont Jommeke daar ook niet?!?)
Is dat niet Zonnedorp?
kika

Bericht door kika »

Jeroen schreef:4 + 1 +1 is toch zes? Of is de laatste trein ook per richting maar de middagtrein in het midden van de zin (en de dag) dan opeens weer niet? Wat een slechte communicatie :?
Doe je het er om?
's Morgens zijn we het al over eens, 2 treinen, beide richtingen=4
- P7979 Burst-Aalst van 13:35
- In de avond zowel P8979 als P 8978.
Retard

Bericht door Retard »

Jeroen en BlubBlub hebben gelijk:
Afbeelding Overigens nog eens vermelden dat in het artikel in De Standaard afschappen i.p.v. afschaffen stond.
Asterix

Bericht door Asterix »

kika schreef:Doe je het er om?
's Morgens zijn we het al over eens, 2 treinen, beide richtingen=4
- P7979 Burst-Aalst van 13:35
- In de avond zowel P8979 als P 8978.
Schrijf ik nu zo een wartaal?

Als er staat: De twee vroegste in beide richtingen, één namiddagtrein en de laatste trein gaan ongenadig voor de bijl
is de laatste trein toch maar één exemplaar? "De laatste" kunnen er toch helemaal geen twee zijn? Hoe kan je nu met twee de laatste zijn?
kika

Bericht door kika »

Ik ontken niet dat het beter geformuleerd zou kunnen zijn (zelfs de treinen opnoemen zou al een verbetering zijn). Ik vind het wel gek dat als verschillende mensen het al verduidelijkt hebben over welke treinen het gaat of hoe je aan 7 komt, dat je er verder over blijft doordrammen.
Asterix

Bericht door Asterix »

kika schreef:Ik vind het wel gek dat als verschillende mensen het al verduidelijkt hebben over welke treinen het gaat of hoe je aan 7 komt, dat je er verder over blijft doordrammen.
Men liet uitschijnen dat een "goede lezer" 7 stuks zou kunnen ontwaren in die zin en dat leek mij niet correct. Dat het er in werkelijkheid 7 of 227 zijn, betwist ik niet maar dat doet binnen de context van die zin helemaal niet terzake. Enfin, zaak afgehandeld wat mij betreft :wink:
Plaats reactie