ik had het hier al geschreven dat den Aldi niet happy ging zijn met die vgl, en gelijk hebben ze

rvdborgt schreef: Dan beter ieder uur Breda - Brussel, als verlenging van een van de bestaande treinen tussen Antwerpen - Brussel. Dat gaat nu nog niet door ontbrekende toelatingen maar waar een wil is, is een weg. Helaas ontbrak het tot nu toe aan de wil om dit voor elkaar te krijgen. Anders had dat al lang gereden.
carlos schreef:
maar dat zijn maar kinderziektes: de piloten (TB) moeten zich nog aanpassen aan het nieuwe vliegtuig(trein), en het vliegtuig(trein) moet zich nog aanpassen aan de piloten(TB) en aan de lucht(rails); en de lucht(rails) moet zich nog aanpassen aan het nieuwe vliegtuig(trein)...
rdv schreef:@Zorba, Als fan van de Fyra, kan je mij vertellen wat de meerwaarde is van de Fyra tov de Thalys?
Blijkbaar zitten beiden minder dan halfvol, alle passagiers van de gestrande Thalys gisteren konden in de Fyra.
Vind ik ook, als een soort van IC A. (En de Benelux reed maar 140 km/h, ook een 11 kon maar 140 km/h, dit vanwege zijn draaistellen:bobke90 schreef:Toch onbegrijpelijk dat men ooit die Fyra's heeft aangekocht. Totaal zinloos want er rijdt al een Thalys op hetzelfde traject (en dat ook eigendom is van Spoorwegen (nmbs etc). Dus concurreren tegen hun eigen treinen.
Hoe snel reed de benelux? 160? men had dan beter gewoon wat rijtuigen gekocht geschikt voor 200 ofzo, het tijdverschil tussen 200 & 250 is toch maar miniem.
nahoj schreef:De snelheidsbeperking van HLE 11 heeft vooral te maken met de andere schokdempers op de draaistellen. Mits aanpassing zoals op HLE 12/21/27 zou die ook 160km/h mogen...
Achtergrond zijn de stabiliteitsproblemen waarmee de draaistellen van dit type materieel geboren zijn.
K V B schreef:Is dat een software of een hardware probleem? Bij mijn weten zijn de klassiekjes ook niet speciaal voor 1800V gebouwd, maar rijdt men gewoon met wat minder vermogen.Retard schreef:Desiro's kunnen niet naar NederlandK V B schreef:De beste oplossing?
- Halfuurdienst stoptrein Antwerpen - Roosendaal met Desiros en goede aansluitingen in Roosendaal.Ze marcheren niet onder 1800 V=
nahoj schreef:MR08 kan niet onder 1500 V= rijden.AlexNL schreef:Mijn vermoeden is dat de software een waarschuwing gooit i.v.m. te lage bovenleidingspanning en het systeem preventief afsluit. Alles wat onder 3000 V in België kan rijden kan in principe onder 1800 V in Nederland rijden, zij het aan halve kracht.
K V B schreef:Is dat een software of een hardware probleem? Bij mijn weten zijn de klassiekjes ook niet speciaal voor 1800V gebouwd, maar rijdt men gewoon met wat minder vermogen.Retard schreef:Desiro's kunnen niet naar NederlandK V B schreef:De beste oplossing?
- Halfuurdienst stoptrein Antwerpen - Roosendaal met Desiros en goede aansluitingen in Roosendaal.Ze marcheren niet onder 1800 V=
volledig mee eens, een beetje off-topic maar zijn opinie over de EU klopt volledig : door inmenging van de EU is bv. de IC91 naar Chur een peperdure L-trein geworden (heeft hij trouwens ook al meermaals aangeklaagd in opiniestukken), ik ga voor een 1/3 van de prijs met het vliegtuig naar Zwitserland, dit kan toch niet de bedoeling zijn geweest?vasonline schreef:Goed artikel van Herman Welter:
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Opini ... ning.dhtml
Nee, maar de EU heeft het niet duur gemaakt.... wel uw eigen spoorwegmaatschappij die heel de evolutie heeft mogen blokkeren.Kris G schreef:
volledig mee eens, een beetje off-topic maar zijn opinie over de EU klopt volledig : door inmenging van de EU is bv. de IC91 naar Chur een peperdure L-trein geworden (heeft hij trouwens ook al meermaals aangeklaagd in opiniestukken), ik ga voor een 1/3 van de prijs met het vliegtuig naar Zwitserland, dit kan toch niet de bedoeling zijn geweest?
Ik denk dat Herman Welter toch wel een beetje iets te veel last heeft van nostalgie, van "vroeger was alles beter". Jammer voor hem is alles bij het oude laten niet een optie. Ik heb liever dat internationale (en lange afstands) verbindingen op een goede commerciële basis gedaan worden, zodat het risico dat ze plots verdwijnen als de staatskas weer eens leeg is een stuk kleiner is.vasonline schreef:Goed artikel van Herman Welter:
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Opini ... ning.dhtml