
NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Uiteraard, het is richting Eigenbrakel en niet Braine-l'Alleud, dus alles klopt 

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Vandaag 1249 reed 08034 leeg door Etterbeek in de richting Ottignies.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Allicht opleidingsrit voor de mensen van Ottignies, aldaar staat zeker 7 dagen een Desiro klaar om opleiding op te geven.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Eerste rit met Desiro's op de Athus-Meuse was een feit:
http://www.rail.lu/materiel/sncbam08.html
http://www.rail.lu/materiel/sncbam08.html
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Athus-Meuse is wel meer dan Virton. Op dinant - Bertrix zijn al maanden desiro's te zien. Dat is ook athus - Meuse.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
40% van de Desiro's zou op dit moment in panne staan
Bron:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 4&page=121
Of het klopt weet ik niet.
Bron:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 4&page=121
Of het klopt weet ik niet.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Sterk te betwijfelen. Allicht zit in dat getal ook het deel dat nog niet officieel is afgenomen en dus nog niet de nodige afnamerit gedaan heeft.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ja, maar nu rijden ze volgens hun vaste grafiek, terwijl voordien de inzet van Desiro enorm facultatief kon zijn.Steven schreef:Athus-Meuse is wel meer dan Virton. Op dinant - Bertrix zijn al maanden desiro's te zien. Dat is ook athus - Meuse.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
En vanaf morgen rijden ze daar onder ETCSmsts.be schreef:Eerste rit met Desiro's op de Athus-Meuse was een feit:
http://www.rail.lu/materiel/sncbam08.html

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Vorige week reed was er minstens 1 trein met klassiekjes in het weekend tussen Aalst - Brussel-Zuid, dit weekend 1 Desiro en 1 klassiekje op Aalst - Geraardsbergen, dus ik denk wel dat het mogelijk is.Steven schreef:Sterk te betwijfelen. Allicht zit in dat getal ook het deel dat nog niet officieel is afgenomen en dus nog niet de nodige afnamerit gedaan heeft.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dat je niet altijd een Desiro zit is niet noodzakelijk een defect. Er moeten nog veel mensen worden opgeleid.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ondertussen blijft de lange pauze tussen "De volgende halte is" en de naam van de halte bestaan. Op zich niet echt een probleem, maar het valt me wel steeds op 

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dat zou ook kunnen, ik heb gemerkt dat de trein met Desiro tussen Aalst en Geraardsbergen die is die het 1e vertrek deze morgen had in Aalst, de trein die als eerste vanuit Geraardsbergen vertrok was de trein met het klassiekje.Steven schreef:Dat je niet altijd een Desiro zit is niet noodzakelijk een defect. Er moeten nog veel mensen worden opgeleid.
Als de schermen met de haltes niet aanstaan zie je SNCB Mobility, dat is zeker omdat ze in Charleroi/Stockem staan.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik denk dat alle Desiro's deze tekst standaard weergeven, ook de Desiro's naar Noorderkempen geven deze weer (en die zullen niet in Charleroi staan gestockeerd). Veel onderhoud kan er blijkbaar ook niet af, want er rijdt al een hele week een stel rond met een kapotte deur.Stijn91 schreef: Als de schermen met de haltes niet aanstaan zie je SNCB Mobility, dat is zeker omdat ze in Charleroi/Stockem staan.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
La SNCB relance ses bonnes vieilles michelines sur la 165
ARLON - Incroyable, mais vrai : les nouvelles automotrices Desiro n’étant pas performantes, la SNCB a été rechercher ses bons vieux autorails.
Depuis le 9? décembre, des automotrices Desiro bitension toutes neuves, du constructeur allemand Siemens, circulent sur la ligne 165?(Libramont-Bertrix-Virton-Athus-Arlon).?
Des craintes existaient et elles ont été confirmées avec la journée noire du 12 décembre .
Résultat, les Amis du Rail d'Halanzy, exaspérés, avaient demandé le retour des autorails, mieux connue comme micheline. Cet appel, qu’on avait presque pris pour une boutade, a en fait été suivi d’effets puisque dès ce lundi 17?décembre, 8? autorails du type AR?41 ont repris du service sur la ligne 165.Apparemment, ces bons vieux autorails, fiables, vont circuler en priorité sur la 165? aux heures de pointe du matin et de la fin de journée.
Bron: http://www.lavenir.net/article/detail.a ... 121217_024
ARLON - Incroyable, mais vrai : les nouvelles automotrices Desiro n’étant pas performantes, la SNCB a été rechercher ses bons vieux autorails.
Depuis le 9? décembre, des automotrices Desiro bitension toutes neuves, du constructeur allemand Siemens, circulent sur la ligne 165?(Libramont-Bertrix-Virton-Athus-Arlon).?
Des craintes existaient et elles ont été confirmées avec la journée noire du 12 décembre .
Résultat, les Amis du Rail d'Halanzy, exaspérés, avaient demandé le retour des autorails, mieux connue comme micheline. Cet appel, qu’on avait presque pris pour une boutade, a en fait été suivi d’effets puisque dès ce lundi 17?décembre, 8? autorails du type AR?41 ont repris du service sur la ligne 165.Apparemment, ces bons vieux autorails, fiables, vont circuler en priorité sur la 165? aux heures de pointe du matin et de la fin de journée.
Bron: http://www.lavenir.net/article/detail.a ... 121217_024