Charleroi Essen....IC
Re: Charleroi Essen....IC
Als het goed is mag het ook gezegd worden.
Vandaag waren er veel minder vertragingen vanuit Charleroi en kreeg Essen alles terug buiten zonder vertraging..netjes.
Was er toch een of ander rijpaden conflict in het zuiden dat nu opgelost is ?
Zo iets kan natuurlijk gebeuren na een nieuwe dienstregeling.
Simulaties hebben hun grenzen.
Vandaag waren er veel minder vertragingen vanuit Charleroi en kreeg Essen alles terug buiten zonder vertraging..netjes.
Was er toch een of ander rijpaden conflict in het zuiden dat nu opgelost is ?
Zo iets kan natuurlijk gebeuren na een nieuwe dienstregeling.
Simulaties hebben hun grenzen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Charleroi Essen....IC
Nie zwanzen hé!
Bekijk de realtime "Antwerpen" en je ziet dat de vertragingen richting Essen er uitspringen.
Komt natuurlijk deels door de nieuwe uurregeling...
Hoewel lijn 12 een trein MINDER heeft ( benelux) zijn de vertragingen opgelopen.
Hoe dat dan komt?
1)type 27 terug aan de IC gekoppeld.
2) Om een 'lopende' vertraging teniet te doen bij de terug reis, krijgen ALLE treinen die Antwerpen als eindstation hebben VOORRANG!
Nie moeilijk dat de treinen naar Essen steeds meer vertraging oplopen.
Hoe verklaar je anders dat wanneer de IC naar Essen wordt aangekondigd in Antwerpen Centraal met 5 minuten vertraging steevast oploopt naar 15 tot 20 minuten.
Juist ja! omdat hij in de Centraal niet binnen mag.
Voor zij die het niet snappen.
Op het aankondigingsbord staat: voorzien vertrek ..16 in het rood (+5 minuten) de reële tijd is ..16
Dan weet je dat de trein reeds in Berchem staat.
En toch loopt de vertraging op naar 10 tot soms 20 minuten. ( tussen berchem en de centraal)
Maar we mogen niet zeuren!
Onlangs vertrok de L trein naar Roosendaal met een vertraging van 9 minuten...om als nog op tijd in ESSEN aan te komen.
Door de truc met de duif toe te passen.
De normale reistijd is gewoon verlengt met 5 minuten!!!
Dus als de L trein op tijd rijdt moet hij in verschillende stations even 'uitrusten'.
Bekijk de realtime "Antwerpen" en je ziet dat de vertragingen richting Essen er uitspringen.
Komt natuurlijk deels door de nieuwe uurregeling...
Hoewel lijn 12 een trein MINDER heeft ( benelux) zijn de vertragingen opgelopen.


Hoe dat dan komt?
1)type 27 terug aan de IC gekoppeld.
2) Om een 'lopende' vertraging teniet te doen bij de terug reis, krijgen ALLE treinen die Antwerpen als eindstation hebben VOORRANG!
Nie moeilijk dat de treinen naar Essen steeds meer vertraging oplopen.
Hoe verklaar je anders dat wanneer de IC naar Essen wordt aangekondigd in Antwerpen Centraal met 5 minuten vertraging steevast oploopt naar 15 tot 20 minuten.
Juist ja! omdat hij in de Centraal niet binnen mag.
Voor zij die het niet snappen.
Op het aankondigingsbord staat: voorzien vertrek ..16 in het rood (+5 minuten) de reële tijd is ..16
Dan weet je dat de trein reeds in Berchem staat.
En toch loopt de vertraging op naar 10 tot soms 20 minuten. ( tussen berchem en de centraal)



Maar we mogen niet zeuren!
Onlangs vertrok de L trein naar Roosendaal met een vertraging van 9 minuten...om als nog op tijd in ESSEN aan te komen.
Door de truc met de duif toe te passen.
De normale reistijd is gewoon verlengt met 5 minuten!!!
Dus als de L trein op tijd rijdt moet hij in verschillende stations even 'uitrusten'.

Re: Charleroi Essen....IC
dentheo schreef:Als het goed is mag het ook gezegd worden.
Vandaag waren er veel minder vertragingen vanuit Charleroi...




Ik heb 16 IC verbindingen "Antwerpen - Essen" nagekeken vandaag.
Van de 16 reden er 10!!! met vertraging!! dat is zowat 2/3 de
En gij vind dat het dan goed gaat
JAWATTE!
Re: Charleroi Essen....IC
IC treinen naar Essen bij vertrek in Antwerpen-Centraal op 14/12:dentheo schreef:Als het goed is mag het ook gezegd worden.
Vandaag waren er veel minder vertragingen vanuit Charleroi en kreeg Essen alles terug buiten zonder vertraging..netjes.
IC4504 0
IC4505 0
IC4506 +17
IC4507 +7
IC4508 0
IC4509 +11
IC4510 0
IC4511 +5
IC4512 0
IC4513 +20
IC4514 0
IC4515 0
IC4516 +15
IC4517 +21
IC4518 +6
IC4519 0
IC4520 +8
IC4521 +9
Amper 44% op tijd en vertragingen tot 21 minuten, en jij noemt dat goed en netjes ?
Er is nog een post vrij als CEO van de NMBS.
Voor u is het blijkbaar alleen van belang als een trein op tijd kan vertrekken op zijn beginpunt.
Wat er daarvoor of daarna gebeurt is niet belangrijk.
Re: Charleroi Essen....IC
Veel vertragingen zijn de oorzaak van de korte opeenvolging van de IC uit de Luchthaven (26xx) die vier minuten later aankomt dan de Essen in Mechelen.
Vanaf dat de Essen 4 minuten vertraging heeft vanuit Brussel, zet Mechelen de wissel voor de 26xx open. Met wat geluk mag de Essen dan op het nevenliggende perron komen, maar daar zit weeral 3 a 4 minuten verlies van tijd om in te halen.
Daarna wordt deze gewoon achter de 26xx getrokken tot in Berchem. In Berchem staat de 26xx op zijn spoor tot 22u14, wanneer de Essen na goed doorrijden uiteindelijk door Mortsel Oude God vlamt moet deze plots fel remmen want hij kan Berchem niet binnen zolang de 26xx nog aan perron staat. Conclusie: ALTIJD 10 minuten vertraging.
Vroeger kon de Essen vanaf Brussel tot Antwerpen makkelijk 5 tot 7 minuten vertraging ongedaan maken. Maar sinds reeks 26xx dus via de luchthaven rijdt is dat verleden tijd, en daar is blijkbaar geen verandering in gekomen met de nieuwe dienstregeling.
Ik neem deze trein dagelijks, en ik had vroeger amper vertragingen, vorige week had ik 3 treinen met 10 minuten, en dat zelfs om 22u 's avonds.
Vanaf dat de Essen 4 minuten vertraging heeft vanuit Brussel, zet Mechelen de wissel voor de 26xx open. Met wat geluk mag de Essen dan op het nevenliggende perron komen, maar daar zit weeral 3 a 4 minuten verlies van tijd om in te halen.
Daarna wordt deze gewoon achter de 26xx getrokken tot in Berchem. In Berchem staat de 26xx op zijn spoor tot 22u14, wanneer de Essen na goed doorrijden uiteindelijk door Mortsel Oude God vlamt moet deze plots fel remmen want hij kan Berchem niet binnen zolang de 26xx nog aan perron staat. Conclusie: ALTIJD 10 minuten vertraging.
Vroeger kon de Essen vanaf Brussel tot Antwerpen makkelijk 5 tot 7 minuten vertraging ongedaan maken. Maar sinds reeks 26xx dus via de luchthaven rijdt is dat verleden tijd, en daar is blijkbaar geen verandering in gekomen met de nieuwe dienstregeling.
Ik neem deze trein dagelijks, en ik had vroeger amper vertragingen, vorige week had ik 3 treinen met 10 minuten, en dat zelfs om 22u 's avonds.
Re: Charleroi Essen....IC
Mooi voorbeeld van een niet-robuuste dienstregeling, zoals dat tegenwoordig heet. Met wat geluk zijn we daar volgend jaar van af...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Charleroi Essen....IC
Vwalla!Kristofke schreef:Veel vertragingen zijn de oorzaak van de korte opeenvolging van de IC uit de Luchthaven (26xx) die vier minuten later aankomt dan de Essen in Mechelen.
Vanaf dat de Essen 4 minuten vertraging heeft vanuit Brussel, zet Mechelen de wissel voor de 26xx open. Met wat geluk mag de Essen dan op het nevenliggende perron komen, maar daar zit weeral 3 a 4 minuten verlies van tijd om in te halen.
Daarna wordt deze gewoon achter de 26xx getrokken tot in Berchem. In Berchem staat de 26xx op zijn spoor tot 22u14, wanneer de Essen na goed doorrijden uiteindelijk door Mortsel Oude God vlamt moet deze plots fel remmen want hij kan Berchem niet binnen zolang de 26xx nog aan perron staat. Conclusie: ALTIJD 10 minuten vertraging.
Vroeger kon de Essen vanaf Brussel tot Antwerpen makkelijk 5 tot 7 minuten vertraging ongedaan maken. Maar sinds reeks 26xx dus via de luchthaven rijdt is dat verleden tijd, en daar is blijkbaar geen verandering in gekomen met de nieuwe dienstregeling.
Ik neem deze trein dagelijks, en ik had vroeger amper vertragingen, vorige week had ik 3 treinen met 10 minuten, en dat zelfs om 22u 's avonds.
En aangezien de IC naar Essen in het station aldaar een "keertijd" heeft van 30 minuten. Wat weinige treinen in de Centraal hebben. zal men rap de neiging hebben om de IC naar ESSEN achteraan te plaatsen, of met andere woorden, deze trein moet de andere treinen voorrang geven.
Re: Charleroi Essen....IC
Dàt is alles behalve correct.
De Ic naar Essen is een doorrijdende trein en daarom kan die niet overal gezet worden.
Sporen 21 en 24 zijn meestal bezet als de Essen binnenvalt.
Gevolg is dat als er andere treinen naar de doorgaande sporen richting Luchtbal moeten, er aangeschoven wordt.
Overigens hebben een aantal treinen lange keertijden en staan ze simpelweg voor de voet.
Met minder treinen zou het daar veel vlotter lopen.
De Ic naar Essen is een doorrijdende trein en daarom kan die niet overal gezet worden.
Sporen 21 en 24 zijn meestal bezet als de Essen binnenvalt.
Gevolg is dat als er andere treinen naar de doorgaande sporen richting Luchtbal moeten, er aangeschoven wordt.
Overigens hebben een aantal treinen lange keertijden en staan ze simpelweg voor de voet.
Met minder treinen zou het daar veel vlotter lopen.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Charleroi Essen....IC
Beter gezegd: het station en de sporen zijn niet aangelegd met de treindienst in het oog. Die kerende treinen hebben eigenlijk niets op -2 te zoeken.dekooiker schreef:Dàt is alles behalve correct.
De Ic naar Essen is een doorrijdende trein en daarom kan die niet overal gezet worden.
Sporen 21 en 24 zijn meestal bezet als de Essen binnenvalt.
Gevolg is dat als er andere treinen naar de doorgaande sporen richting Luchtbal moeten, er aangeschoven wordt.
Overigens hebben een aantal treinen lange keertijden en staan ze simpelweg voor de voet.
Met minder treinen zou het daar veel vlotter lopen.
Groetjes,
Rian
Re: Charleroi Essen....IC
Dat klopt, enkel op de 21, 22, 23, en 24.dekooiker schreef:Dàt is alles behalve correct.
De Ic naar Essen is een doorrijdende trein en daarom kan die niet overal gezet worden.
Hier wringt het schoentje, hoe komt het dat die sporen bezet zijn????Sporen 21 en 24 zijn meestal bezet als de Essen binnenvalt.
Juist ja, zoals ik hierboven reeds omschreef.
Ook dat zeg ik, de treinen richting Essen...zijn de dupe.Gevolg is dat als er andere treinen naar de doorgaande sporen richting Luchtbal moeten, er aangeschoven wordt.
Dat is juist het rare aan de zaak.Overigens hebben een aantal treinen lange keertijden en staan ze simpelweg voor de voet.
Een doorgaande trein bezet een spoor enkele minuten, tegenover één die er moet keren minstens 10
Toch moet die doorgaande wachten. Hoe leg je dat uit?
Zo is dat.Met minder treinen zou het daar veel vlotter lopen.
Men had beter de kerende treinen op de doodlopende sporen laten aankomen op de "-1" en het "gelijkvloers"
Re: Charleroi Essen....IC
Als er tijd en geld genoeg was kon men gaan keren in Noorderdokken. Er zijn alvast twee kerende treinen weggenomen van de -2 namelijk de Roosendaal aangezien die nu van Puurs komt, en de IR n laat men nu keren op spoor 13 en neemt de plaats van de L trein naar Puurs in. Zijn er bijgekomen op de -2: de 26xx naar de Luchthaven.
Re: Charleroi Essen....IC
En heeft die écht geen plaats op de twee andere verdiepingen?Kristofke schreef:Als er tijd en geld genoeg was kon men gaan keren in Noorderdokken. Er zijn alvast twee kerende treinen weggenomen van de -2 namelijk de Roosendaal aangezien die nu van Puurs komt, en de IR n laat men nu keren op spoor 13 en neemt de plaats van de L trein naar Puurs in. Zijn er bijgekomen op de -2: de 26xx naar de Luchthaven.
Re: Charleroi Essen....IC
Plaats moet er niet enkel zijn aan perron maar ook aan rijpaden. Het kan zijn dat je een andere trein gaat hinderen door een trein naar de -1 of +1 te sturen.
Re: Charleroi Essen....IC
Sorry als dit off-topic gaat, maar ik wil het toch vragen...
Zou het eigenlijk kunnen dat de 26xx ook de oorzaak is van de constante kleine vertragingen die 35xx (Mechelen - Brussel-Luxemburg) heeft? Ik neem die trein sinds september vorig jaar en die heeft altijd redelijk correct op tijd gereden (eens om de 2 weken een tiental vertraging of zo), maar sinds enkele maanden is het bijna elke dag wel eens prijs.
Zou het eigenlijk kunnen dat de 26xx ook de oorzaak is van de constante kleine vertragingen die 35xx (Mechelen - Brussel-Luxemburg) heeft? Ik neem die trein sinds september vorig jaar en die heeft altijd redelijk correct op tijd gereden (eens om de 2 weken een tiental vertraging of zo), maar sinds enkele maanden is het bijna elke dag wel eens prijs.
Re: Charleroi Essen....IC
Kort samengevat is het dus de 26xx reeks die de IC naar Essen hindert.Kristofke schreef:Als er tijd en geld genoeg was kon men gaan keren in Noorderdokken. Er zijn alvast twee kerende treinen weggenomen van de -2 namelijk de Roosendaal aangezien die nu van Puurs komt, en de IR n laat men nu keren op spoor 13 en neemt de plaats van de L trein naar Puurs in. Zijn er bijgekomen op de -2: de 26xx naar de Luchthaven.
Maar waarom "moet" de 26xx voorrang krijgen op IC naar Essen?
Wetende dat de 23xx moet keren in Antwerpen, en zo de vertraging voor de Essen serieus doet oplopen.