Zoals nu de IC naar Essen "gehinderd" wordtSteven schreef:Plaats moet er niet enkel zijn aan perron maar ook aan rijpaden. Het kan zijn dat je een andere trein gaat hinderen door een trein naar de -1 of +1 te sturen.
Charleroi Essen....IC
Re: Charleroi Essen....IC
Re: Charleroi Essen....IC
De 26xx komt veel vroeger aan in Antwerpen dan de Essen 45xx en kan deze onmogelijk hinderen als beide stipt zijn.
26xx te mechelen om u27 aankomst antwerpen u51
45xx te mechelen om u53 aankomst antwerpen u16
26xx te mechelen om u27 aankomst antwerpen u51
45xx te mechelen om u53 aankomst antwerpen u16
Re: Charleroi Essen....IC
Waar heb je die vertrekuren vandaan?
De 45xx rijdt in Mechelen xxu50 / xxu53 -> Berchem xxu07 / xxu09 -> Centraal xxu13 / xxu16
De 26xx rijdt in Mechelen xxu55 / xxu57 -> Berchem xxu13 / xxu14 -> Centraal xxu18
Volgens mij heb je naar de 36xx De Panne-Luchthaven-Antwerpen gekeken.
De 45xx rijdt in Mechelen xxu50 / xxu53 -> Berchem xxu07 / xxu09 -> Centraal xxu13 / xxu16
De 26xx rijdt in Mechelen xxu55 / xxu57 -> Berchem xxu13 / xxu14 -> Centraal xxu18
Volgens mij heb je naar de 36xx De Panne-Luchthaven-Antwerpen gekeken.
Re: Charleroi Essen....IC
Die twee IC's zitten veel te dicht op elkaar. Er zal wel geen oplossing zijn (26xx langs L27 vanaf Kontich of zo), maar dan krijg je weer ongewenste kruisingen tussen Berchem en Centraal.
Re: Charleroi Essen....IC
Ik vind het prachtig...nu loopt de discussie eindelijk en ik denk dat we de reden te pakken hebben rijpaden.Adler schreef:Identheo schreef:Als het goed is mag het ook gezegd worden.
Vandaag waren er veel minder vertragingen vanuit Charleroi en kreeg Essen alles terug buiten zonder vertraging..netjes.
Amper 44% op tijd en vertragingen tot 21 minuten, en jij noemt dat goed en netjes ?
Er is nog een post vrij als CEO van de NMBS.
Voor u is het blijkbaar alleen van belang als een trein op tijd kan vertrekken op zijn beginpunt.
Wat er daarvoor of daarna gebeurt is niet belangrijk.
Wie is nu het slechtst de Fyra of de Charleroi ?



Een trein dwars door een land kan blijkbaar NIET robuust.
Laatst gewijzigd door dentheo op 16 dec 2012, 14:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Charleroi Essen....IC
Niet als je die van de 27 dan ook naar -1 stuurt..Kristofke schreef:Die twee IC's zitten veel te dicht op elkaar. Er zal wel geen oplossing zijn (26xx langs L27 vanaf Kontich of zo), maar dan krijg je weer ongewenste kruisingen tussen Berchem en Centraal.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Charleroi Essen....IC
Dat is niet de enige verbinding die daar last heeft, ook de 33xx zit kort achter de 36xx met hetzelfde effect.
Re: Charleroi Essen....IC
Waarom die Landen-Antwerpen voorrang krijgt is eenvoudig: die rijdt in principe (richting Landen) eerst, richting Antwerpen volgt die op de Essen.
Heeft die laatste 10 minuten vertraging dan zal de Landen voormogen, immers, het zou dom zijn om twéé treinen vertraging te laten oplopen.
Heeft die laatste 10 minuten vertraging dan zal de Landen voormogen, immers, het zou dom zijn om twéé treinen vertraging te laten oplopen.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Charleroi Essen....IC
Hoi
Is al jaren moedwil. wanneer de IC uit Charleroi ook maar enkele minuten vertraging heeft wordt hij steevast door de grote genieën van Brussel Zuid ACHTER de IR trein gestuurd die van Kortrijk/Geeraardsbergen komt!
Is al jaren moedwil. wanneer de IC uit Charleroi ook maar enkele minuten vertraging heeft wordt hij steevast door de grote genieën van Brussel Zuid ACHTER de IR trein gestuurd die van Kortrijk/Geeraardsbergen komt!
Re: Charleroi Essen....IC
Dat hangt ervan af.dekooiker schreef:... immers, het zou dom zijn om twéé treinen vertraging te laten oplopen.
Hoe groot die vertraging is.
Als het gaat om een paar minuten voor beide treinen, zullen de meeste reizigers daar niet zo'n punt van maken.
Als echter één trein hierdoor tot 20 minuten vertraging oploopt, kan je dit niet goed meer praten...
Re: Charleroi Essen....IC
Maar de 45xx rijdt die netjes voorbij in Vilvoorde.ferry schreef:Hoi
Is al jaren moedwil. wanneer de IC uit Charleroi ook maar enkele minuten vertraging heeft wordt hij steevast door de grote genieën van Brussel Zuid ACHTER de IR trein gestuurd die van Kortrijk/Geeraardsbergen komt!
Re: Charleroi Essen....IC
No way
Heb al dikwijls in Antwerpen C de vertraging op de borden zien toenemen totdat de IR (op spoor 21) is toegekomen!
Heb al dikwijls in Antwerpen C de vertraging op de borden zien toenemen totdat de IR (op spoor 21) is toegekomen!
Re: Charleroi Essen....IC
Ook vandaag gebeurde dat niet.franksken schreef:Maar de 45xx rijdt die netjes voorbij in Vilvoorde.ferry schreef:Hoi
Is al jaren moedwil. wanneer de IC uit Charleroi ook maar enkele minuten vertraging heeft wordt hij steevast door de grote genieën van Brussel Zuid ACHTER de IR trein gestuurd die van Kortrijk/Geeraardsbergen komt!
Er was een storing in de buurt van Charleroi waardoor enkele IC's met +10 reden en daardoor acter de IR kwamen. Qua passagiersspreiding is dit wel een mooie oplossing. Gewoon standaard opnemen in de dienstregeling?

Re: Charleroi Essen....IC
Jamaar Ferry,spreekt ge nu over enkele minuten of +10.Is wel een groot verschil!ferry schreef:Hoi
Is al jaren moedwil. wanneer de IC uit Charleroi ook maar enkele minuten vertraging heeft wordt hij steevast door de grote genieën van Brussel Zuid ACHTER de IR trein gestuurd die van Kortrijk/Geeraardsbergen komt!
Zat van de week op de 31XX die toch maar voorbijgestoken werd door den IC.....in Vilvoorde.Tjah