die zal waarschijnlijk minder in panne vallen dan de Fyra

vandaag blijkbaar weeral een +1uur vertraging

De Avril van Talgo heeft ook een 2+3-opstelling. Dit heeft Talgo kunnen realiseren door de bakken wat lager te bouwen zodat ze breder konden worden zonder buiten het UIC G1-profiel te vallen.bobke schreef:Ik zag in het filmpje dat het gaat over 2+3![]()
Toch slim ontwikkeld wel. De meerkost om zo'n trein te bouwen (ietsje breder ) is maar miniem tov 2+2. Capaciteit wordt een vijfde groter met zo goed als zelfde kosten (onderhoud, personeel).
Je kunt gebruikmaken van een of meer van de tamelijk vele stops om de bemanning van een rit halverwege of op 1/3 van de afstand af te lossen. De afgeloste bemanning kan dan (hopelijk na een pauze) een trein overnemen die hen tegen het eind van hun dienst weer op de thuisbasis terugbrengt.bobke schreef:Ik vraag me eigenlijk af hoe dat geregeld wordt met personeel? één heenrit en de shift zit er op zeker, dan overnachten op hotel en de volgende dag terug?
Dus het is mogelijk om ook bij ons een 2+3 opstelling te laten rijden. Raar dat dat niet wordt toegepast in ons belgenland of in de buurlanden :s . Wat zijn redenen (nadelen van 2+3)?AlexNL schreef:De Avril van Talgo heeft ook een 2+3-opstelling. Dit heeft Talgo kunnen realiseren door de bakken wat lager te bouwen zodat ze breder konden worden zonder buiten het UIC G1-profiel te vallen.bobke schreef:Ik zag in het filmpje dat het gaat over 2+3![]()
Toch slim ontwikkeld wel. De meerkost om zo'n trein te bouwen (ietsje breder ) is maar miniem tov 2+2. Capaciteit wordt een vijfde groter met zo goed als zelfde kosten (onderhoud, personeel).
Ik ben in de Avril geweest en ik vond het een zeer prettige omgeving om in te vertoeven. De trein voelde ruim aan (zelfs met 2+3) en het zitcomfort was uitstekend.
ga maar eens in een klassiekje zitten, dan weet ge het welbobke schreef:
Dus het is mogelijk om ook bij ons een 2+3 opstelling te laten rijden. Raar dat dat niet wordt toegepast in ons belgenland of in de buurlanden :s . Wat zijn redenen (nadelen van 2+3)?
Nee, ze hebben overeenkomsten met treinfabrikanten als Siemens, Bombardier etc om mee te helpen met het bouwen (delen van technologie etc) van treinen. De chinezen bouwen zelf hun treinen hoor . Echter nu zijn ze zelf al volop treinen aan het bouwen alleen met de technologie die ze hebben verworven bij die overeenkomsten (en dit na slechts enkele jaren) en bouwen nu al zelf de modernste treinen die er zijn. Siemens, Bombardier Alstom ,.. hebben de grootste stommiteit begaan door samen te werken met de chinezen, ze hebben hun eigen ondergang veroorzaakt. Ze waren bang dat als ze zouden weigeren, een andere concurrent hun plaats zou innemen en een deel van de koek innemen. Het gaat niet meer lang duren dat de chinezen hier in Europa offertes gaan binnenhalen met de technologie dat ze gekregen hebben van de Europese fabrikanten.K V B schreef:De Chinesen hebben die treinen juist in Europa en Japan gekocht...bobke schreef:ja ze hadden beter hun treinen gekocht aan die chinese bedrijven.