Fyra
Re: Fyra.
Thalys heeft al een goede reputatie opgebouwd, het lijkt me niet dat de reizigers die zomaar gaan vergelijken met Fyra.
Het omgekeerde kan juist wel waar zijn: dat reizigers Thalys boeken omdat de Fyra te vaak negatief in het nieuws komt.
Het omgekeerde kan juist wel waar zijn: dat reizigers Thalys boeken omdat de Fyra te vaak negatief in het nieuws komt.
Re: Fyra.
Toetreding is het verkeerde woord. HSA is door NS opgericht voor de tweede poging om de HSL-concessie in de wacht te slepen.carlos schreef:Rian,rvdborgt schreef:. Dat was helemaal niet tot ongenoegen van NS: HSA was immers het vehikel waarmee NS aan de aanbesteding deelnam; ze hebben KLM erbij gevraagd voor de kennis van yield management.
je hebt gelijk NS zat van het begin af in HSA.
Maar NS is wel pas in HSA gestapt nadat het eerst geprobeerd had om zelfstandig (dus zonder HSA partners ) die concessie binnen te halen.
Toetreding tot HSA was dus noodzaak, onder druk van Netelenbos.
Groetjes,
Rian
Re: Fyra.
Tegenwoordig is KLM maar 5% meer, zie bv. http://www.ns.nl/jaarverslag2011/campag ... issen.htmlAlexNL schreef:NS Hispeed is een handelsnaam van NS Internationaal B.V., een volle dochter van NS Groep N.V. die zonder subsidie opereert.rvdborgt schreef:NS Hispeed is geen bedrijf maar een merknaam.
De HSL-concessie is in de wacht gesleept door HSA Beheer N.V., een joint venture van NS (90%) en KLM (10%).
Groetjes,
Rian
Re: Fyra.
De communicatie van de NMBS wordt eerlijker. Gister 7 treinen geschrapt en het einde nog niet in zicht:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... uden.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... uden.dhtml
Re: Fyra.
De situatie wordt stilaan uitzichtloos. De merknaam Fyra staat intussen symbool voor duur en onbetrouwbaar en het aantal reizigers dat naar de auto is overstapt, valt niet meer te tellen.
Hoe lang kunnen NS Hispeed en NMBS Europe deze soap nog rekken zonder dat de kosten totaal uit de hand lopen?
Of ze er op deze manier in zullen slagen om van de aangekondigde dienst naar Breda wel een valabel alternatief te maken voor de vroegere Benelux is maar de vraag. Bij uitval zit je meteen met een gat van twee uur en de technische miserie waar men vandaag mee kampt, gelden ook voor dat traject: zelfde treinen, zelfde problemen met spannings- en GSM-R-overgang bij de grens...
Het herinvoeren van een degelijke klassieke trein lijkt voorlopig eigenlijk de enige oplossing die enig perspectief biedt.
Hoe lang kunnen NS Hispeed en NMBS Europe deze soap nog rekken zonder dat de kosten totaal uit de hand lopen?
Of ze er op deze manier in zullen slagen om van de aangekondigde dienst naar Breda wel een valabel alternatief te maken voor de vroegere Benelux is maar de vraag. Bij uitval zit je meteen met een gat van twee uur en de technische miserie waar men vandaag mee kampt, gelden ook voor dat traject: zelfde treinen, zelfde problemen met spannings- en GSM-R-overgang bij de grens...
Het herinvoeren van een degelijke klassieke trein lijkt voorlopig eigenlijk de enige oplossing die enig perspectief biedt.
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Fyra.
Symbolisch: qua capacitijd ... twee voor twaalfSBB 460 schreef:Vandaag in Heide, trein richting Roosendaal, stop Heide 10H10
Op kop een Fyra met daarachter gekoppeld een viertje/varkenskop!!!
Doen die Fyra's toch nog iets nuttig, nl de capaciteit van een viertje verdubbelen!!!
_________________
varkens zijn intelligente dieren
Re: Fyra.
Maar Thalys deelt ook in de brokken die Fyra maakt. Als er een Fyra stil staat midden op de HSL, dan ondervindt de volgende Thalys ook wel hinder waardoor de stiptheid ook zal dalen.Zorba schreef:Thalys heeft al een goede reputatie opgebouwd, het lijkt me niet dat de reizigers die zomaar gaan vergelijken met Fyra.
Het omgekeerde kan juist wel waar zijn: dat reizigers Thalys boeken omdat de Fyra te vaak negatief in het nieuws komt.
Re: Fyra.
Een Fyra gekoppeld met een 800? Dat kan niet.SBB 460 schreef:Vandaag in Heide, trein richting Roosendaal, stop Heide 10H10
Op kop een Fyra met daarachter gekoppeld een viertje/varkenskop!!!
Doen die Fyra's toch nog iets nuttig, nl de capaciteit van een viertje verdubbelen!!!
Re: Fyra.
Ik denk dat het in noodgevallen wel kan via de noodkoppeling van beide treinen. Snelheid is dan uiteraard wel beperkt.Hobbes schreef:Een Fyra gekoppeld met een 800? Dat kan niet.SBB 460 schreef:Vandaag in Heide, trein richting Roosendaal, stop Heide 10H10
Op kop een Fyra met daarachter gekoppeld een viertje/varkenskop!!!
Doen die Fyra's toch nog iets nuttig, nl de capaciteit van een viertje verdubbelen!!!
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: Fyra.
De Fyra heeft inderdaad Scharfenbergkoppelingen, zoals alle Nederlandse treinstellen. In Nederland kan de Fyra worden weggesleept door de locomotieven van de (winter)sleepdienst van ProRail. Ik weet niet of er in België ook (diesel)locomotieven geschikt zijn om de trein weg te slepen.