"vervoerder" Fyra.
"vervoerder" Fyra.
Vraagje:
Wie staan er als "vervoerders" op een Fyra biljet Amsterdam - Brussel?
Zijn dat 1284 (HSA) en 1088(NMBS) zoals bij de Thalys?
Met al die uitvallende Fyras is het me dunkt goed om te weten of je zonder meer op een FYRA biljet op een Thalys mag stappen als je Fyra niet rijdt.
Wie staan er als "vervoerders" op een Fyra biljet Amsterdam - Brussel?
Zijn dat 1284 (HSA) en 1088(NMBS) zoals bij de Thalys?
Met al die uitvallende Fyras is het me dunkt goed om te weten of je zonder meer op een FYRA biljet op een Thalys mag stappen als je Fyra niet rijdt.
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: "vervoerder" Fyra.
Kijk zelf maar, dit ticket heb ik van NS Hispeed vergoed gekregen voor aanstaande zaterdag



Re: "vervoerder" Fyra.
De EU-verordening zegt eigenlijk helemaal niet dat een vervangende verbinding met dezelfde vervoerder zou moeten zijn. Maar in de praktijk helpt dat wel. En Fyra en Thalys worden door dezelfde vervoerders gereden. De volgende horde die je dan moet nemen is het personeel, dat je ticket voor de Thalys geldig moet maken. Ze hebben namelijk instructies om dat alleen "in schrijnende gevallen" te doen.K V B schreef:Vraagje:
Wie staan er als "vervoerders" op een Fyra biljet Amsterdam - Brussel?
Zijn dat 1284 (HSA) en 1088(NMBS) zoals bij de Thalys?
Met al die uitvallende Fyras is het me dunkt goed om te weten of je zonder meer op een FYRA biljet op een Thalys mag stappen als je Fyra niet rijdt.
Groetjes,
Rian
Re: "vervoerder" Fyra.
Inderdaad , terwijl de onderstationchef( ?) van Antwerpen op het perron luidkeels szei : " wij hebben daar NIETS mee te zien", terwijl ik met mijn biljet naast hem stond.K V B schreef:Vraagje:
Wie staan er als "vervoerders" op een Fyra biljet Amsterdam - Brussel?
Zijn dat 1284 (HSA) en 1088(NMBS) zoals bij de Thalys?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: "vervoerder" Fyra.
Natuurlijk.De stationschef is van Infrabel en de Fyra is NMBS>>2 verschillende ondernemingen
Re: "vervoerder" Fyra.
Welke stationchefs zijn van Infrabel ? Zijn kostuumpje zeker niet.neigezug schreef:Natuurlijk.De stationschef is van Infrabel en de Fyra is NMBS>>2 verschillende ondernemingen
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: "vervoerder" Fyra.
Ik meen dat Antwerpen Centraal onder de holding hangt, maar de man had een oranje band rond zijn pet.
Dat lijkt mij NMBS
Dat lijkt mij NMBS
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: "vervoerder" Fyra.
de onderchef met oranje band op het hoofddeksel = onderchef NMBS mobility
de onderchef met blauwe band op het hoofddeksel = onderchef infrabel
Geen van beide hebben in theorie enige connectie met treinen internationaal verkeer zoals Thalys, TGV, Fyra of ICE
Daarvoor zou er een aanspreekpunt moeten zijn van NMBS europe.
de onderchef met blauwe band op het hoofddeksel = onderchef infrabel
Geen van beide hebben in theorie enige connectie met treinen internationaal verkeer zoals Thalys, TGV, Fyra of ICE
Daarvoor zou er een aanspreekpunt moeten zijn van NMBS europe.
Re: "vervoerder" Fyra.
Maar 1088 is toch NMBS , , Europe is toch maat verkoopskantoortje, deeltje van , geen vervoerder.
Thalys , dat was wel van hen zei hij....
Thalys , dat was wel van hen zei hij....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: "vervoerder" Fyra.
Een onderchef NMBS-Mobility is een onderchef NMBS. NMBS-Mobility en NMBS-Europe zijn geen verschillende vervoerders. Klanten van de Fyra zijn klanten van de NMBS, en onderchefs NMBS-Mobility zouden die net zo goed moeten bedienen als binnenlandse reizigers.
Anderzijds stel ik ook vast dat bepaald personeel Infrabel nogal gemakkelijk de taak van dienstverlening aan de reiziger -- totaal onterecht! -- afschuift op NMBS, en er zich geen moer van aantrekt als er mensen op het perron blijven staan door bv. een defecte trein.
Anderzijds stel ik ook vast dat bepaald personeel Infrabel nogal gemakkelijk de taak van dienstverlening aan de reiziger -- totaal onterecht! -- afschuift op NMBS, en er zich geen moer van aantrekt als er mensen op het perron blijven staan door bv. een defecte trein.
Re: "vervoerder" Fyra.
Die lopen al vooruit op de de hervorming zekernahoj schreef:Een onderchef NMBS-Mobility is een onderchef NMBS. NMBS-Mobility en NMBS-Europe zijn geen verschillende vervoerders. Klanten van de Fyra zijn klanten van de NMBS, en onderchefs NMBS-Mobility zouden die net zo goed moeten bedienen als binnenlandse reizigers.
Anderzijds stel ik ook vast dat bepaald personeel Infrabel nogal gemakkelijk de taak van dienstverlening aan de reiziger -- totaal onterecht! -- afschuift op NMBS, en er zich geen moer van aantrekt als er mensen op het perron blijven staan door bv. een defecte trein.

Re: "vervoerder" Fyra.
Als de hervorming inhoudt dat Infrabel geen dienstverlening aan de klant moet (helpen) verzorgen, gaat het alleen maar slechter gaan.Shrek schreef:Die lopen al vooruit op de de hervorming zekernahoj schreef:Een onderchef NMBS-Mobility is een onderchef NMBS. NMBS-Mobility en NMBS-Europe zijn geen verschillende vervoerders. Klanten van de Fyra zijn klanten van de NMBS, en onderchefs NMBS-Mobility zouden die net zo goed moeten bedienen als binnenlandse reizigers.
Anderzijds stel ik ook vast dat bepaald personeel Infrabel nogal gemakkelijk de taak van dienstverlening aan de reiziger -- totaal onterecht! -- afschuift op NMBS, en er zich geen moer van aantrekt als er mensen op het perron blijven staan door bv. een defecte trein.
Re: "vervoerder" Fyra.
Dat ging toch volledig nmbs worden? Ik begreep daaruit dat alle stationschefs ook weer naar de nmbs gaan?nahoj schreef:Als de hervorming inhoudt dat Infrabel geen dienstverlening aan de klant moet (helpen) verzorgen, gaat het alleen maar slechter gaan.
Re: "vervoerder" Fyra.
Ik bedoel dat met of zonder personeel dat rechtstreeks met de klant in contact staat, Infrabel hopelijk de reiziger blijft centraal zetten.Shrek schreef:Dat ging toch volledig nmbs worden? Ik begreep daaruit dat alle stationschefs ook weer naar de nmbs gaan?nahoj schreef:Als de hervorming inhoudt dat Infrabel geen dienstverlening aan de klant moet (helpen) verzorgen, gaat het alleen maar slechter gaan.