Fyra
Re: "IC-trein gaat Fyra vervangen"
Hetzelfde van de Benelux? Zijn die al weg?
Men kan in ieder geval de INT Roosendaal Antwerpen laten rijden, zeker nu er met de Desiro's ander materieel vrijkomt.
Men kan in ieder geval de INT Roosendaal Antwerpen laten rijden, zeker nu er met de Desiro's ander materieel vrijkomt.
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: Fyra.
Heb ik dat dan geschreven? Als het echter gaat over de evacuatie van reizigers en stilgevallen treinen of de renovatie van treinstellen wél, ja.Jim schreef:Dus volgens u is het in Nederland weer allemaal beter?
Over wat heb je het nu?t-town schreef:@Jeroen:
Fout gelezen, zo erg is het niet gesteld met België.
De trein kwam om 10.30 u tot stilstand, reizigers werden om 12.00 verplaatst per bus en om 12.30 was er een wegsleeplocomotief ter plaatse. Dat is dus 2 uur.
Re: Fyra.
Intercity tussen België en Nederland moet Fyra vervangen
De NMBS en de NS (Nederlandse Spoorwegen) werken aan een intercityverbinding om de Fyra te vervangen. Volgens de Nederlandse staatssecretaris Wilma Mansveld, verantwoordelijk voor het spoor, zou het nog maanden duren voordat die Fyra weer volop inzetbaar is.
Omdat de hogesnelheidstrein Fyra tussen Amsterdam en Brussel voorlopig niet rijdt, werken de NMBS en de Nederlandse spoorwegmaatschappij NS aan een vervangende intercity-verbinding tussen Nederland en België. Dat heeft een woordvoerder van de NS maandag desgevraagd laten weten.
‘Later in de week kan ik er meer over zeggen. Ik weet bijvoorbeeld nog niet vanaf welk station in Nederland de trein precies gaat rijden. ProRail en de Belgische infrabeheerder zijn nu aan het kijken of er ruimte is in de huidige dienstregelingen’, aldus de zegsman.
Hij wijst erop dat de NS en NMBS er alles aan doen om de vervangende intercitytrein ‘zo snel mogelijk’ in gebruik te nemen.
Alternatief
Staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) schrijft in een brief aan de Nederlandse Tweede Kamer dat het maanden kan duren voor de hogesnelheidstrein ‘weer volledig in commerciële dienst genomen wordt’. Ze eist van de vervoerders (NS Hispeed en NMBS) dat die voor het eind van de maand met een alternatieve treindienst komen tussen Amsterdam en Brussel.
Die tijdelijke oplossing zal ‘moeten aansluiten bij de reizigersvraag en tevens op korte termijn uitvoerbaar en betrouwbaar zijn’, aldus Mansveld.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 1_00440451
De NMBS en de NS (Nederlandse Spoorwegen) werken aan een intercityverbinding om de Fyra te vervangen. Volgens de Nederlandse staatssecretaris Wilma Mansveld, verantwoordelijk voor het spoor, zou het nog maanden duren voordat die Fyra weer volop inzetbaar is.
Omdat de hogesnelheidstrein Fyra tussen Amsterdam en Brussel voorlopig niet rijdt, werken de NMBS en de Nederlandse spoorwegmaatschappij NS aan een vervangende intercity-verbinding tussen Nederland en België. Dat heeft een woordvoerder van de NS maandag desgevraagd laten weten.
‘Later in de week kan ik er meer over zeggen. Ik weet bijvoorbeeld nog niet vanaf welk station in Nederland de trein precies gaat rijden. ProRail en de Belgische infrabeheerder zijn nu aan het kijken of er ruimte is in de huidige dienstregelingen’, aldus de zegsman.
Hij wijst erop dat de NS en NMBS er alles aan doen om de vervangende intercitytrein ‘zo snel mogelijk’ in gebruik te nemen.
Alternatief
Staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) schrijft in een brief aan de Nederlandse Tweede Kamer dat het maanden kan duren voor de hogesnelheidstrein ‘weer volledig in commerciële dienst genomen wordt’. Ze eist van de vervoerders (NS Hispeed en NMBS) dat die voor het eind van de maand met een alternatieve treindienst komen tussen Amsterdam en Brussel.
Die tijdelijke oplossing zal ‘moeten aansluiten bij de reizigersvraag en tevens op korte termijn uitvoerbaar en betrouwbaar zijn’, aldus Mansveld.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 1_00440451




Re: Fyra.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ssen.dhtml
ze krijgen in Italië nog 3 maanden om het op te lossen > wat gaan die 3 maanden opleveren om het product te verbeteren? > niet veel vrees ik
ze hopen dat tegen dan de media-storm wat is gaan liggen zeker?
ze krijgen in Italië nog 3 maanden om het op te lossen > wat gaan die 3 maanden opleveren om het product te verbeteren? > niet veel vrees ik

Re: Fyra.
http://www.deredactie.be/permalink/1.1529914
De NMBS geeft de Italiaanse fabrikant van de Fyra drie maanden de tijd om de problemen met de hogesnelheidstreinen op te lossen. Als dat niet lukt, dan zal het contract worden verbroken. In de tussentijd komt er een rechtstreekse verbinding tussen Antwerpen en Roosendaal.
Die trein stopt nergens tussen de 2 stations, met wat gaan ze dat rijden? Varkensneuzen?
De NMBS geeft de Italiaanse fabrikant van de Fyra drie maanden de tijd om de problemen met de hogesnelheidstreinen op te lossen. Als dat niet lukt, dan zal het contract worden verbroken. In de tussentijd komt er een rechtstreekse verbinding tussen Antwerpen en Roosendaal.
Die trein stopt nergens tussen de 2 stations, met wat gaan ze dat rijden? Varkensneuzen?




Re: Fyra.
Ik denk dat de NMBS bloedserieus is en gewoon de toelating ingetrokken wordt.Kris G schreef:http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ssen.dhtml
ze krijgen in Italië nog 3 maanden om het op te lossen > wat gaan die 3 maanden opleveren om het product te verbeteren? > niet veel vrees ikze hopen dat tegen dan de media-storm wat is gaan liggen zeker?
Tijd voor HLE18 over de HSL naar Rotterdam en Amsterdam jongens en meisjes!
Re: Fyra.
Gezien momenteel 24 (!) van de 44 varkensneuzen defect buiten dienst staan: een sprinter, zoals afgelopen weekend.Stef schreef:http://www.deredactie.be/permalink/1.1529914
De NMBS geeft de Italiaanse fabrikant van de Fyra drie maanden de tijd om de problemen met de hogesnelheidstreinen op te lossen. Als dat niet lukt, dan zal het contract worden verbroken. In de tussentijd komt er een rechtstreekse verbinding tussen Antwerpen en Roosendaal.
Die trein stopt nergens tussen de 2 stations, met wat gaan ze dat rijden? Varkensneuzen?
En tijdens de week: om de 2 uur een rechtstreekse Antwerpen-Roosendaal (Sprinter), en de uren daartussen de Essen-Roosendaal-pendel (varkensneus)
spoorwegrealist
Re: Fyra.
In het artikel is sprake van "een alternatieve, kwalitatieve verbinding naar Nederland". Is één enkele MS86 om de twee uur, en dan nog enkel tussen Antwerpen en Roosendaal (dus niet tot Brussel via het vrije rijpad van de Fyra, noch verder in Nederland) dan die kwalitatieve (hij bedoelde hier trouwens "kwaliteitsvolle") verbinding?!
Re: Fyra.
Ik ben misschien weer een te simpele ziel, maar ik snap eigenlijk in eerste instantie niet waarom men zo plots alle Beneluxen hebben afgeschaft. Volgens mij had men beter om de 2 uur een Benelux-trein laten rijden, en dit als tussenperiode (men wist immers dat men niet genoeg Fyra-stellen had voor in geval van defecten) totdat het "totaalconcept" Fyra min of meer op z'n pootjes terecht zou gekomen zijn.
Als men dit had gedaan, was de problematiek volgens mij minder groot. Toch zeker zou de imagoschade van zowel NMBS en de NS veel minder geleden hebben & had men nu niet halsoverkop nieuwe diensten moeten voorzien.
Maar ja, wie ben ik eh....
Als men dit had gedaan, was de problematiek volgens mij minder groot. Toch zeker zou de imagoschade van zowel NMBS en de NS veel minder geleden hebben & had men nu niet halsoverkop nieuwe diensten moeten voorzien.
Maar ja, wie ben ik eh....
Re: Fyra.
defect hé... meer details hebben wij ook niet, dan dat we er maar een beperkt aantal krijgen voor onze klanten...LHOON schreef:stefanic schreef: Gezien momenteel 24 (!) van de 44 varkensneuzen defect buiten dienst staan: een sprinter, zoals afgelopen weekend.
24? Wat is er dan mis mee?
Vandaar ook 'maar' een sprinter ipv een varkensneus voor die rechtstreekse verbinding, en maar tussen Antw. en Rsd. Materieel komt niet uit de lucht vallen. En wees eerlijk: al het volk dat op één Fyra zat, kan met gemak op een sprinter (zelfs in een bus)

Eens kijken wat NS uit de materieelhoed zal toveren als alternatief voor Fyra...
spoorwegrealist