Fyra
Re: Fyra.
Voor zover ik weet heeft men de beneluxrijtuigen in Nederland nog aan de kant staan, dus deze zouden relatief snel inzetbaar moeten zijn. Het grootste probleem is waarmee ze die zullen slepen.
Hoe lang zou het duren om de 11en weer tot leven te wekken?
Zijn extra traxxen snel te regelen?
Dat is voor zover ik kan zien het enig materiaal met ATB dat op dit moment voor handen is.
Hoe lang zou het duren om de 11en weer tot leven te wekken?
Zijn extra traxxen snel te regelen?
Dat is voor zover ik kan zien het enig materiaal met ATB dat op dit moment voor handen is.
Re: Fyra.
En dan nog een beetje spelen met de software op die traxxen en dan kun je ermee over de HSL aan 160kmh, zoals Nederland al doet met zijn oranje versie.
In Nederlandse kranten staat al dat men met zo'n combinatie vanaf April naar Breda gaat rijden.
Alhoewel..kopmaken in Breda en in Antwerpen voor een ritje van 20 minuten ?
Maar ze mogen ook via ons komen natuurlijk !!
In Nederlandse kranten staat al dat men met zo'n combinatie vanaf April naar Breda gaat rijden.
Alhoewel..kopmaken in Breda en in Antwerpen voor een ritje van 20 minuten ?
Maar ze mogen ook via ons komen natuurlijk !!
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Fyra.
Niets, maar dat is standaard procedure.Kris G schreef:http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ssen.dhtml
ze krijgen in Italië nog 3 maanden om het op te lossen > wat gaan die 3 maanden opleveren om het product te verbeteren? > niet veel vrees ikze hopen dat tegen dan de media-storm wat is gaan liggen zeker?
Eerst in gebreke stellen en een tijd geven om te corrigeren.
Dan pas annuleren.
Hebben de juristen mij ook zo geleerd bij conflicten met een aannemer.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Fyra.
Sorry, maar dit is de wereld omdraaien. Meer dan de helft van de oorspronkelijke klanten zijn afgevallen omdat ze alternatieven gekozen hebben... Nu komen vertellen dat een sprinter meer dan voldoende is omdat er geen volk zat op een Fyra (waarvan je nooit wist of die wel ging rijden) is een serieuze brug te ver!stefanic schreef: Vandaar ook 'maar' een sprinter ipv een varkensneus voor die rechtstreekse verbinding, en maar tussen Antw. en Rsd. Materieel komt niet uit de lucht vallen. En wees eerlijk: al het volk dat op één Fyra zat, kan met gemak op een sprinter (zelfs in een bus)![]()
Eens kijken wat NS uit de materieelhoed zal toveren als alternatief voor Fyra...




Re: Fyra.
In Nederland is het niet beter hoor. Een defecte Fyra heeft ('s avonds) een tijd terug maarliefst 4,5 uur op de HSL gestaan voordat men eindelijk begon aan de evacuatie. Een andere Fyra heeft afgelopen zomer bijna 3 uur op de HSL gestaan in de warmte, nota bene pal naast de A16.Jeroen schreef: Volgens dat artikel gebeurde het afslepen al na een halfuur. Waarom kan dat in een groot land als NL en moet dat bij ons weer drie uur duren?
Waarom zie ik in zo van die Nederlandse artikels op foto's mensen nog voor de aankomst van die afsleepdienst al in de weide naast een HSL staan en laat men ze hier drie uur op een trein zitten?
Re: Fyra.
Volledig mee eens, maar... Het alternatief zoals het nu wordt voorgesteld, dus met overstap in Antwerpen en Roosendaal voor wie vanuit het zuiden komt, deugt niet. Veel reizigers die vroeger gebruik maakten van een overstaploze verbinding zullen sowieso afhaken bij het invoeren van een of meerdere overstappen. Dat wordt namelijk als hoogst oncomfortabel ervaren. Een aanzienlijk deel van het Beneluxpubliek is inderdaad 'weg' en zal ook niet met een sprinter of varkensneus moeten vervoerd worden. Handig in de huidige omstandigheden, maar klantvriendelijk is dat niet. Als NS/NMBS die mensen nog ooit terug wil lokken, zal er, zoals MDS het zo mooi uitdrukte, een feniks moeten oprijzen.Stef schreef: Sorry, maar dit is de wereld omdraaien. Meer dan de helft van de oorspronkelijke klanten zijn afgevallen omdat ze alternatieven gekozen hebben... Nu komen vertellen dat een sprinter meer dan voldoende is omdat er geen volk zat op een Fyra (waarvan je nooit wist of die wel ging rijden) is een serieuze brug te ver!
Re: Fyra.
Erg lang staat de reeks 11 daar nog niet. Er moet vast toch nog iets van te maken zijn.... zelf als
is het maar tijdelijk? Vergeleken met de miljoenen en miljarden die men nu toch al over de balk heeft gegooid.
De traxx is natuurlijk ook een goede optie. In retrospect gezien, had men er beter gekocht... (maar ik heb geen idee van de prijzen: hle11 vs huur traxx)
is het maar tijdelijk? Vergeleken met de miljoenen en miljarden die men nu toch al over de balk heeft gegooid.
De traxx is natuurlijk ook een goede optie. In retrospect gezien, had men er beter gekocht... (maar ik heb geen idee van de prijzen: hle11 vs huur traxx)




Re: Fyra.
Het is hypotetisch, maar is het niet door een verbetering aan de draaistellen van de reeks 21, dat deze 160 mogen?Steven schreef:maar de reeks 11 kan geen 160 rijden, heeft een vrij beperkt vermogen bij al wat er al op de markt te vinden is.
Als men deze retrofit ook toepast op de hle 11 kunnen zij ook 160?
(in theorie welteverstaan, 't zal wel niet uitgevoerd worden)
M.i. liever een intercity aan 140 dan helemaal geen intercity.




Re: Fyra.
Dat was die "stoere' taal van MDS.
"We gaan brutale maatregelen nemen"
In de trend van...HOU ME TEGEN OF IK DOE ZE EEN ONGELUK AAN!!!
Om dan uiteindelijk af te komen met: Binnen 3 maanden gaan we de zaak terug bekijken.
Dan is de winter voorbij en is het grootste probleem van zich zelf opgelost.
Voor de rest de software verder aanpassen, zodat de vertragingen niet meer of minder zijn dan bij de klassieke treinen...en die kennen we.
Op lange termijn verwacht ik dat de 3 Belgische fyra's (die er sowieso komen) zullen ingezet worden als pendeltrein tussen Breda en Antwerpen met een stop in Noorderkempen.
Met een beetje gegoochel en gefoefel wordt deze verbinding ondergebracht in het contract dat de overheid heeft met de NMBS omtrent een verplichte dienstregeling.
Resultaat: de Belgische belastingbetaler zal voor de kosten opdraaien.
En de verantwoordelijke directie...die zit tegen dan allang, letterlijk en figuurlijk, op een ander spoor.
"We gaan brutale maatregelen nemen"
In de trend van...HOU ME TEGEN OF IK DOE ZE EEN ONGELUK AAN!!!
Om dan uiteindelijk af te komen met: Binnen 3 maanden gaan we de zaak terug bekijken.
Dan is de winter voorbij en is het grootste probleem van zich zelf opgelost.

Voor de rest de software verder aanpassen, zodat de vertragingen niet meer of minder zijn dan bij de klassieke treinen...en die kennen we.
Op lange termijn verwacht ik dat de 3 Belgische fyra's (die er sowieso komen) zullen ingezet worden als pendeltrein tussen Breda en Antwerpen met een stop in Noorderkempen.
Met een beetje gegoochel en gefoefel wordt deze verbinding ondergebracht in het contract dat de overheid heeft met de NMBS omtrent een verplichte dienstregeling.
Resultaat: de Belgische belastingbetaler zal voor de kosten opdraaien.
En de verantwoordelijke directie...die zit tegen dan allang, letterlijk en figuurlijk, op een ander spoor.

Re: Fyra.
Ik begrijp (?) uit de pers dat men vanaf volgend weekend een IC wil tussen Roosendaal en Antwerpen ook in de week.
En vanaf April een pendel Antwerpen-Breda, dat wordt spannend welke oplossing men daarvoor vindt.
Of dan de IC , uit Roosendaal, verdwijnt ???
Voor beide lijkt mij een trekduw of treinstel ideaal , anders ben je de ganse dag aan het omlopen.
En vanaf April een pendel Antwerpen-Breda, dat wordt spannend welke oplossing men daarvoor vindt.
Of dan de IC , uit Roosendaal, verdwijnt ???
Voor beide lijkt mij een trekduw of treinstel ideaal , anders ben je de ganse dag aan het omlopen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide