Bijeenkomst HGBTF leden 2013/1
Re: Bijeenkomst HGBTF leden.
Ik zou zeggen afronden met voorstellen mensen, want op den duur heb je 1000 voorstellen zonder dat er iets is uitgewerkt.
Ik laat in de loop van deze week een datum weten voor men uitgewerkt idee en dan zien we wel wat er van komt.
BTW cocoken je doet een voorstel van 22 euro en hier zijn enorm veel -18 jarigen aanwezig, je moet aan ieders budget denken maar voor velen is dat hun zakgeld dat je er door jaagt.
Ik laat in de loop van deze week een datum weten voor men uitgewerkt idee en dan zien we wel wat er van komt.
BTW cocoken je doet een voorstel van 22 euro en hier zijn enorm veel -18 jarigen aanwezig, je moet aan ieders budget denken maar voor velen is dat hun zakgeld dat je er door jaagt.
-
- Contacteer:
Een idee ? Op een centrale plaats iets eenvoudigs eten ( en drinken ) , daarna een variant op de "Pendelquiz" gedurende een H/T ritje . Of andersom : eerst quiz , dan pauzeren , en tijdens de terugrit verder . Misschien met een beetje goeie wil en medewerking van de NMBS ... een mooie prijs te winnen !
hallo iedereen,
het budget van de Colmar is vrij goedkoop en verzorgt. De weekend prijs is 24,5 euro.
Je hebt daarvoor een 3 gangenmenu en soep erbij en drinken halen zoveel je wil .
In het drinken zit ook bier , rode , roze en witte wijn bij alsook een groot assortiment frisdranken.
Het gaat om een voorgerecht bufffet die bestaat uit vlees en vis buffet
Daarna kan je ook soep nemen.
Hoofdmenu is te kiezen van de menu .
Als laatst een dessertenbuffet met allerhande lekkernijen en veel keus.
Als je dat allemaal samen in een gewoon restaurant gaat eten kom je er met 40 euro zeker niet.
Vergeet als laatst dat je in een wagon dineert en dat er de sfeer van de trein er goed inhangt .
Het is zeker budgetvriendelijk en heel lekker en verzorgt.
Ik ben er al vele malen geweest en de service is goed.
Vg
cocoken
het budget van de Colmar is vrij goedkoop en verzorgt. De weekend prijs is 24,5 euro.
Je hebt daarvoor een 3 gangenmenu en soep erbij en drinken halen zoveel je wil .
In het drinken zit ook bier , rode , roze en witte wijn bij alsook een groot assortiment frisdranken.
Het gaat om een voorgerecht bufffet die bestaat uit vlees en vis buffet
Daarna kan je ook soep nemen.
Hoofdmenu is te kiezen van de menu .
Als laatst een dessertenbuffet met allerhande lekkernijen en veel keus.
Als je dat allemaal samen in een gewoon restaurant gaat eten kom je er met 40 euro zeker niet.
Vergeet als laatst dat je in een wagon dineert en dat er de sfeer van de trein er goed inhangt .
Het is zeker budgetvriendelijk en heel lekker en verzorgt.
Ik ben er al vele malen geweest en de service is goed.
Vg
cocoken
als je rekening gaat houden met verplaatsing per trein dan komt je dus al snel aan 40 euro voor vele, als dat voor de studentjes is hier op het forum is dat een grote brok uit hun zakgeld en dat is niet de bedoeling bij zo'n meeting. Maar zoals ik al zei, ik ga men idee verder uitwerken en hier online zetten met een datum bij (allicht drie data) zodat de meeting snel kan plaatsvinden aan een lage prijs (liefst onder de 20 euro per persoon).
Ik begin te denken dat ik te oud ben om deel te nemen aan jullie bijeenkomst...Steven schreef:voor de studentjes is hier op het forum is dat een grote brok uit hun zakgeld
Ik wordt er dit jaar 30, er zijn nog wel wat dertigers en veertigers, maar een deel van het HGBTF-publiek bestaat uit tieners. En die moeten ook kunnen komen, natuurlijk. 

Er zijn hier mensen van verschillende leeftijden, maar ik wil vooral een meeting waar voor ieders budget iets mogelijk is en dus wil ik de jongeren niet uitsluiten door op slag een activiteit te organiseren waarbij verplaatsing+ activiteit rond de 40 euro uitkomt.
't Is ja of nee bij de poll terwijl het voor mij wat grijzer zit. Leuk idee, ik ga me er niet speciaal voor vrijmaken en het ene programma bevalt me al veel beter dan het andere. Stevens idee spreekt me zeker aan. Portbou: wat schrikt je af? Op internet zwermt vanalles rond en je (ik) hebt geen flauw idee. Diegenen die hier hebben gereageerd zijn al tussen de 17 en 55 (met wat meer mensen vooraan de 20). Ik waardeer het dat Steven meedenkt met mensen die het wat minder breed hebben, om het even of ze nu student zijn of een groot gezin met een karig loon moeten onderhouden.
Excuses, mijn quote is verwarrend.kika schreef:Ik waardeer het dat Steven meedenkt met mensen die het wat minder breed hebben, om het even of ze nu student zijn of een groot gezin met een karig loon moeten onderhouden.
Het zijn vooral de veelvuldige verwijzingen naar pretparken die me doen denken dat ik niet meer in de juiste leeftijdscategorie zit...
Het is gewoon de bedoeling om op een eenvoudige leuke manier de andere mensen hier op het forum te leren kennen. De poll zal ik volledig aanpassen naar mijn exact voorstel met drie mogelijke data. De data met de meeste kandidaten zal het dan halen.
Het voorstel betreft het volgende.
Afspraak te Londerzeel L53, hier krijgen we al een eerste stukje nostalgie te verwerken. We staan aan het station dat ooit Londerzeel West was. Hier is ook nog een oud gebouwd te vinden van de vroegere buurtspoorwegen. De tram uit Brussel kwam hier aan. Hier was vroeger ook een vertakking aan de L53 naar Aalst. De tocht die voor de boeg staat betreft een wandeling over L61 of beter gekend als Leirekens route voor mensen uit de regio.
Het eerste stuk van de wandeling brengt ons via deze oude spoorwegbedding tot in Steenhuffel (achter brouwerij Palm) alwaar we het oude station terugvinden en een eerste kleine tussenstop houden. (kwestie van de kelen wat te smeren voor die ene leuke babbel).
Hier is ook nog een oud NMBS rijtuig terug te vinden voor het stationsgebouw.
Daarna zetten we de tocht verder voor de afstand van ongeveer 7 km, van Steenhuffel via Peizegem (waar jammer genoeg geen stationsgebouw meer te vinden is) gaat het naar Opwijk.
In Opwijk kan er aan het eindpunt (bij mij thuis) alweer wat drank genuttigd worden met een kleine hap ( allicht wat koffiekoeken of pistolets/sandwichen).
Hier tracht ik dan ook nog een spoorse kwis te houden waar er allicht een kleine prijs valt te winnen (moet ik nog bekijken over wat haalbaar is.
Zal door mij voldoende uitgewerkt worden:
* Datum: (nog te bepalen aan de hand van een poll)
* vertrekpunt = Londerzeel (bereikbaar per trein en bus)
* aankomstpunt = Opwijk (bereikbaar per trein en bus)
* budget te voorzien per persoon = drankje tijdens de wandeling + hapje en drankje bij aankomstpunt + deelname aan de kwis => iets van een 8 euro.
zelf mee te brengen:
* Uw goed humeur
* schoenen die een wandeling van ongeveer 10km aankan via grint/asfaltwandelweg.
* een stralende glimlach om in de groep te smijten.
* iets van treintjes weten om u iets of wat thuis te voelen in de groep kan helpen om de sfeer optimaal te maken, andere onderwerpen zijn ook welkom
PS: voor die mensen die het niet zien zitten om een fysieke inspanning te doen (om god weet welke reden) kunnen natuurlijk later inpikken te opwijk om alsnog de groep te vervoegen en mee te doen aan de kwis te samen met hapje en drankje.
Het voorstel betreft het volgende.
Afspraak te Londerzeel L53, hier krijgen we al een eerste stukje nostalgie te verwerken. We staan aan het station dat ooit Londerzeel West was. Hier is ook nog een oud gebouwd te vinden van de vroegere buurtspoorwegen. De tram uit Brussel kwam hier aan. Hier was vroeger ook een vertakking aan de L53 naar Aalst. De tocht die voor de boeg staat betreft een wandeling over L61 of beter gekend als Leirekens route voor mensen uit de regio.
Het eerste stuk van de wandeling brengt ons via deze oude spoorwegbedding tot in Steenhuffel (achter brouwerij Palm) alwaar we het oude station terugvinden en een eerste kleine tussenstop houden. (kwestie van de kelen wat te smeren voor die ene leuke babbel).
Hier is ook nog een oud NMBS rijtuig terug te vinden voor het stationsgebouw.
Daarna zetten we de tocht verder voor de afstand van ongeveer 7 km, van Steenhuffel via Peizegem (waar jammer genoeg geen stationsgebouw meer te vinden is) gaat het naar Opwijk.
In Opwijk kan er aan het eindpunt (bij mij thuis) alweer wat drank genuttigd worden met een kleine hap ( allicht wat koffiekoeken of pistolets/sandwichen).
Hier tracht ik dan ook nog een spoorse kwis te houden waar er allicht een kleine prijs valt te winnen (moet ik nog bekijken over wat haalbaar is.
Zal door mij voldoende uitgewerkt worden:
* Datum: (nog te bepalen aan de hand van een poll)
* vertrekpunt = Londerzeel (bereikbaar per trein en bus)
* aankomstpunt = Opwijk (bereikbaar per trein en bus)
* budget te voorzien per persoon = drankje tijdens de wandeling + hapje en drankje bij aankomstpunt + deelname aan de kwis => iets van een 8 euro.
zelf mee te brengen:
* Uw goed humeur
* schoenen die een wandeling van ongeveer 10km aankan via grint/asfaltwandelweg.
* een stralende glimlach om in de groep te smijten.
* iets van treintjes weten om u iets of wat thuis te voelen in de groep kan helpen om de sfeer optimaal te maken, andere onderwerpen zijn ook welkom

PS: voor die mensen die het niet zien zitten om een fysieke inspanning te doen (om god weet welke reden) kunnen natuurlijk later inpikken te opwijk om alsnog de groep te vervoegen en mee te doen aan de kwis te samen met hapje en drankje.
- trainfreak
Steven zijn idee is zeker iets doenbaar waar zowat iedereen aan kan meedoen.
cocoken007: je kan het altijd voorstellen, dan weet je direct of er interesse is of niet.
Als er 5 man komt en je/jullie zijn daar mee tevreden, dan kan je het idee verder uitwerken.
cocoken007: je kan het altijd voorstellen, dan weet je direct of er interesse is of niet.
Als er 5 man komt en je/jullie zijn daar mee tevreden, dan kan je het idee verder uitwerken.
hallo iedereen,
ik ben tevreden dat mn voorstel toch hier en daar een lichtje opsteekt.
ja ik kan maar zeggen dat het in de trein ook best leuk en gezellig is en dat ik ook zorg
dat het budget die uitgegeven wordt niet hoog is.
Mijn bijeenkomst is meer gebasseerd op ideeen uitwisselen en praten over de treinen en dat we
mekaar zo wat leren kennen.
Maar dat van Steven is ook tof maar dat spreekt mij minder aan ja wat kan ik meer zeggen.
Ik wil geen pol meer van wie beter is en zo , dat interesseert mij niet.
Maar een andere keer kunnen we misschien dit ook eens doen
VG
Cocoken
ik ben tevreden dat mn voorstel toch hier en daar een lichtje opsteekt.
ja ik kan maar zeggen dat het in de trein ook best leuk en gezellig is en dat ik ook zorg
dat het budget die uitgegeven wordt niet hoog is.
Mijn bijeenkomst is meer gebasseerd op ideeen uitwisselen en praten over de treinen en dat we
mekaar zo wat leren kennen.
Maar dat van Steven is ook tof maar dat spreekt mij minder aan ja wat kan ik meer zeggen.
Ik wil geen pol meer van wie beter is en zo , dat interesseert mij niet.
Maar een andere keer kunnen we misschien dit ook eens doen
VG
Cocoken
Er is nooit sprake geweest om een poll te houden voor wat het beste voorstel is in tegendeel. Er zal wel een poll komen om de beste datum te bepalen voor een meeting.
Trouwens elke meeting heeft toch de bedoeling om wat over treinen te praten, elkaar beter te leren kennen dus daarin zie ik geen verschil, het is enkel het kader en het financieel plaatje dat verschillend is. Dat laatste wil ik toegankelijk houden voor iedereen omdat ik met alle leden rekening wil houden. Ook die het zeer krap in budget hebben om is mee te doen.
Trouwens elke meeting heeft toch de bedoeling om wat over treinen te praten, elkaar beter te leren kennen dus daarin zie ik geen verschil, het is enkel het kader en het financieel plaatje dat verschillend is. Dat laatste wil ik toegankelijk houden voor iedereen omdat ik met alle leden rekening wil houden. Ook die het zeer krap in budget hebben om is mee te doen.
hallo iedereen,
je verschuilt achter je budget en zo maar eigenlijk wil je willetje opleggen en meer niet.
Je staat niet open voor communicatie en ideeen van een ander
Meer heb ik daar niet over te zeggen, sorry
vg
cocoken
je verschuilt achter je budget en zo maar eigenlijk wil je willetje opleggen en meer niet.
Je staat niet open voor communicatie en ideeen van een ander
Meer heb ik daar niet over te zeggen, sorry
vg
cocoken
Beste cocoken, ik heb men wil niet opgelegd in tegendeel moest dat zo zijn had niemand zijn voorstel kunnen doen. Je zoekt het een beetje te ver, maar rekening houden met iedereen is een kleine vereiste, er zijn hier al verschillende meetings geweest waar die jongeren totaal geen kans hadden, dat is een vorm van uitsluiting. Het is dus met recht en rede een beetje juist om daar op zijn minst een klein beetje rekening mee te houden.
Het is trouwens groentje die als eerste de terechte opmerking maakte over de financiële mogelijkheden van de jongeren en niet ik, ik heb er enkel op ingepikt om een financieel vriendelijk voorstel als eerste te plaatsen.
Het is trouwens groentje die als eerste de terechte opmerking maakte over de financiële mogelijkheden van de jongeren en niet ik, ik heb er enkel op ingepikt om een financieel vriendelijk voorstel als eerste te plaatsen.