Een 11 aan iedere kant, aangezien het maar om acht verbindingen PER DAG gaat, misschien?carlos schreef:wel jammer dat NS zo snel die stuurstandrijtuigen verschroot heeft...treinfan93 schreef:Dan moeten ze maar tijdeleijk de 11'en weer gebruiken ... die zijn alleszins een pak betrouwbaarder dan de fyra's ...FLV-FGSP schreef:NS wil de zuurstokrijtuigen heel graag weer inleggen, maar NMBS doet nog moeilijk over de Traxx'en, hoorde ik uit Nederlandse bron.
Fyra
Re: Fyra.
Laatst gewijzigd door Retard op 24 jan 2013, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Fyra.
Dit kan toch zo geen probleem zijn. Als Descheemaeker zegt dat die Benelux 5 miljoen per jaar kostte aan de belastingsbetaler. Wel, je vraagt aan iedere reiziger twee euro, de benelux vervoerde 8.000 reizigers per dag en er zijn 365 dagen in één jaar:Stijn82 schreef:- de zaak gefinancierd en toegelaten krijgen (Europa zal hier echt niet de dwarsligger zijn)
2*8.000*365= 5.840.000 euro
Er werd ook gezegd dat er bepaald louch volk biljetten herbruikte. Hier kan toch ook iets (heel gemakkelijk)aan gedaan worden?
Re: Fyra.
Buiten 2801 & 2803 worden de rest van de traxxen gebruikt voor cargo, waar ze allicht meer opbrengen dan bij reizigers.carlos schreef:treinfan93 schreef:Dan moeten ze maar tijdeleijk de 11'en weer gebruiken ... die zijn alleszins een pak betrouwbaarder dan de fyra's ...FLV-FGSP schreef:NS wil de zuurstokrijtuigen heel graag weer inleggen, maar NMBS doet nog moeilijk over de Traxx'en, hoorde ik uit Nederlandse bron.



-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: Fyra.
De stuurstandrijtuigen mochten toch niet meer rijden. Om ze rijdend te krijgen moest er een zak met geld komen. Logischerwijs kwam die er niet.Stijn82 schreef:lijkt mij niet het grootste probleem. Het is vooral een kwestie van:wel jammer dat NS zo snel die stuurstandrijtuigen verschroot heeft...
- rijpaden vinden (ergens krijgen ze hem toch nog wel tussen gepropt?)
- materieel vinden (maar dat is er)
Rijpaden:
-Tussen Lage Zwaluwe-Kijfhoek liggen weinig vrije paden. (Of je moet een doorgaand cargopad Kijfhoek-Venlo gaan schrappen, of je moet dwars door de brugopening van de Grote Brug bij Dordrecht heen rijden. Niet handig)
-Rotterdam-Amsterdam via Schiphol/Oude Lijn wordt lastig. Daar moet je voor de IC Dordrecht-Haarlem-Amsterdam, in Leiden voor de stopper Leiden-Weesp-Utrecht in in Hoofddorp voor de sprinter Hoofdorp-Amsterdam C-Amersfoort Vathorst. (en kom je nog trager aan dan in DGRL'11).
-Rotterdam-Amsterdam via Gouda (omleidingspad) rijdt je dwars door de sprinter Rotterdam-Gouda Goverwelle (spits) heen.
-Roosendaal-Amterdam via Breda/Den Bosch/Utrecht moet je ook cargopaden gaan gebruiken. Wordt ook lastig.
Materieel:
-De eerste 2 stammen zijn van de Amsterdam Zaanstraat (of Dijksgracht) naar Amersfoort(!) verhuisd, met een 1700-loc. Eerste tekenen van weer in leven brengen!
Re: Fyra.
De M4-stuurstanden gebruiken? Dan moet je ATB gaan inbouwen en wellicht nog een hoop andere aanpassingen doen. Zonder te vergeten dat er nu wellicht ook niet zoveel op overschot zijn. Een 11 aan iedere kant lijkt me dan (in verhouding) realistischer.Retard schreef:Kunnen ze de M4 stuurstanden niet gebruiken (dan wel de pakwagendeur niet open doen in NL)? Of een 11 aan iedere kant, aangezien het maar om acht verbindingen PER DAG gaat.carlos schreef:wel jammer dat NS zo snel die stuurstandrijtuigen verschroot heeft...treinfan93 schreef: Dan moeten ze maar tijdeleijk de 11'en weer gebruiken ... die zijn alleszins een pak betrouwbaarder dan de fyra's ...
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
- Locatie: Negenendertigzeventig
- Contacteer:
Re: Fyra.
Zorg dat er op ieder biljet dat gebruikt wordt, een stempel staat (zo met datum en treinnummer en een klein gaatje zelfs).Retard schreef:Er werd ook gezegd dat er bepaald louch volk biljetten herbruikte. Hier kan toch ook iets (heel gemakkelijk)aan gedaan worden?
Alleen moet er dan weer iemand zorgen dat de hele trein iedere keer helemaal doorgegaan is tussen twee haltes [en dat kan teveel werkdruk zijn voor 1 tbg en meerdere tbg's per trein is dan weer te duur denk ik].
Re: Fyra.
Kan er dan niet gewoonweg enkel een biljet uitgegeven worden voor de dag zelf? Waarom moet zoiets drie maanden geldig zijn?BlubBlub schreef:Zorg dat er op ieder biljet dat gebruikt wordt, een stempel staat (zo met datum en treinnummer en een klein gaatje zelfs).Retard schreef:Er werd ook gezegd dat er bepaald louch volk biljetten herbruikte. Hier kan toch ook iets (heel gemakkelijk)aan gedaan worden?
Alleen moet er dan weer iemand zorgen dat de hele trein iedere keer helemaal doorgegaan is tussen twee haltes [en dat kan teveel werkdruk zijn voor 1 tbg en meerdere tbg's per trein is dan weer te duur denk ik].
Re: Fyra.
Dit is nu eenmaal een eigenschap van klassieke internationale biljetten...Retard schreef:Kan er dan niet gewoonweg enkel een biljet uitgegeven worden voor de dag zelf? Waarom moet zoiets drie maanden geldig zijn?BlubBlub schreef:Zorg dat er op ieder biljet dat gebruikt wordt, een stempel staat (zo met datum en treinnummer en een klein gaatje zelfs).Retard schreef:Er werd ook gezegd dat er bepaald louch volk biljetten herbruikte. Hier kan toch ook iets (heel gemakkelijk)aan gedaan worden?
Alleen moet er dan weer iemand zorgen dat de hele trein iedere keer helemaal doorgegaan is tussen twee haltes [en dat kan teveel werkdruk zijn voor 1 tbg en meerdere tbg's per trein is dan weer te duur denk ik].
Re: Fyra.
Op dat vlak hebben ze dan toch wel een 'risico' genomen. Misschien opteren voor speciale Beneluxticketten die maar één dag geldig zijn, per slot van rekening is er een verschil tussen een rechtstreekse IC-trein en een L-treintje met twee overstappen.
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: Fyra.
Promotarieven zijn maar een dag geldig, en daarover valt ook het uiterst populaire Superdagretour ("NS Superdagretour" in NMBS-jargon) dat op dit moment weer verkocht wordt naast tickets voor de Thalys.
Re: Fyra.
laatste tijd is bundel N te FNND toch bijna zo goed als leeg dus alle locs zijn soms wel degelijk in gebruik.Retard schreef:Jamaar, niet elke loc is hetzelfde. Er zijn wel te veel 77'ers en 13'en, maar daarvoor nog niet genoeg 28.FLV-FGSP schreef:B_Logistics heeft genoeg locs.
en zoals Retard zei, er is meer te kort aan T28


