Heb die ook opgemerkt, maar het is dermate grotesk dat ik me moeilijk kon voorstellen dat het "illegale" graffiti zou zijn. Is dit niet veeleer als reclamejas bedoeld?Stijn91 schreef:Desiro met veel graffiti
NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
betwijfel ik sterk, is niet de eerste keer dat ik zo iets extravagant zie op een rijtuig.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Er is te veel overgespoten: op treinstellen en rijtuigen zijn normaal gesproken altijd nummers en symbolen te zien, ook als er reclame overheen is geplakt. Dat is voor zover mij bekend wettelijk/reglementair verplicht. Er is veel te zien op de trein, maar nummers en symbolen zitten daar niet meer bij.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
http://www.rtl.be/videos/video/430557.a ... goryID=290 (Frans)
Probleem met de Desiro's als ik het goed verstaan heb?
Probleem met de Desiro's als ik het goed verstaan heb?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Het verslag gaat over de algemene problemen in de samenstellingen van de treinen, niet enkel de desiro op zich.
Er zijn verschillende treinen die verkort zijn in samenstelling door de winterse toestanden. Ook de invoering van de Desiro loopt ook wat vertraging op omdat de NMBS gevraagd heeft aan Siemens alles in orde te zetten voor er nog verder afnamens zullen plaatsvinden. Kortweg een vrij algemeen intervieuw over beperkt aantal zitplaatsen, samenstellingen van treinen.
Heb die verkorte samenstellingen afgelopen week alvast zelf mogen vaststellen, doch niet op de treinen met Desiro's wel op die met klassiek materieel.
Een trein van 3 breaks kreeg er eentje, in volle ochtendspits, een trein van 3 klassiekjes heeft er al heel den tijd 1 ipv drie in de avondspits sinds de nieuwe beurtregeling.
Er zijn verschillende treinen die verkort zijn in samenstelling door de winterse toestanden. Ook de invoering van de Desiro loopt ook wat vertraging op omdat de NMBS gevraagd heeft aan Siemens alles in orde te zetten voor er nog verder afnamens zullen plaatsvinden. Kortweg een vrij algemeen intervieuw over beperkt aantal zitplaatsen, samenstellingen van treinen.
Heb die verkorte samenstellingen afgelopen week alvast zelf mogen vaststellen, doch niet op de treinen met Desiro's wel op die met klassiek materieel.
Een trein van 3 breaks kreeg er eentje, in volle ochtendspits, een trein van 3 klassiekjes heeft er al heel den tijd 1 ipv drie in de avondspits sinds de nieuwe beurtregeling.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 03 aug 2011, 14:00
- Locatie: Bruxelles
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
In Frans, spreekt men vaak van "Miséro" ("Misère"+"Désiro")Merijn schreef:Vandaag heb ik een prachtige bijnaam voor deze treinen gehoord: Mesiro...

-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 03 aug 2011, 14:00
- Locatie: Bruxelles
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Inderdaad, de NMBS heeft beslist geen trein af te schaffen volgens problemen met de Desiro (in verband met "elektrische voeding") maar wel verkorte samenstelling te laten rijden. Dus, zoals gewoon, de reizigers klagen.Stijn91 schreef:http://www.rtl.be/videos/video/430557.a ... goryID=290 (Frans)
Probleem met de Desiro's als ik het goed verstaan heb?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
En terecht, als je niet op de trein geraakt en een uur moet wachten .... om dan weer niet zeker dat je op de trein kunt omdat die ook verkort is. Dus zo onterecht is dat klagen dan ook weer niet.Dorfmeister schreef:Dus, zoals gewoon, de reizigers klagen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Inderdaad, je moet dan gewoon klagen (niet echt zeker of het iets oplost maar das een ander verhaal). Feit is wel dat we hier treinen laten rijden en MDS in het artikel zei van dat dat het verschil is met Nederland waar ze zo al treinen beginnen afschaffen (effe de nuance vergeten dat ze daar op X aantal lijnen een hogere frequentie hebben dan hier)
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Storingvrij, bedoel je dan geen problemen met de deuren of nog andere zaken?Steven schreef:Dat zal vooraf afhangen van de oplevering van de Desiro's, die ligt momenteel stil, de nmbs wil eerst dat de reeds geleverde desiro's volledig storingvrij zijn.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Storingvrij is meer dan wat deuren alleen he. Heb zelf nog niet echt grootste problemen er mee gehad maar blijkbaar moeten er links en rechts toch wat stellen zijn die serieuze problemen geven om de nmbs tot deze maatregel te doen overgaan.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
In een artikel dat ook door Stijn gepost werd (http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=8& ... 50#p182713), werden er ook problemen met de automatische GF-koppeling gesignaleerd.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Les mauvais choix de la SNCB : Désiro
Over de (problemen van de) Desiro is er in Wallonië toch wel meer nieuws dan bij ons in Vlaanderen.
Over de (problemen van de) Desiro is er in Wallonië toch wel meer nieuws dan bij ons in Vlaanderen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik dacht dat er regelmatig ook problemen zijn met de pantograaf.
Dan roept men op de blok weer "allez er is er ene zijne panti weer afgezakt"
Dan roept men op de blok weer "allez er is er ene zijne panti weer afgezakt"

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Vandaag gezien dat de L Brussel - Dendermonde met een Desiro gedaan werd. Eerste keer in het weekend? Tot nu toe heb ik de dienst altijd verzorgd geweten door een klassiekje.
(als de frequentie nu ook eens verhoogd zou worden... want eens om de twee uur is wel erg mager op een lijn waar je tijdens de week 3 à 4 treinen per uur hebt, en nog een pak meer tijdens de spits)
(als de frequentie nu ook eens verhoogd zou worden... want eens om de twee uur is wel erg mager op een lijn waar je tijdens de week 3 à 4 treinen per uur hebt, en nog een pak meer tijdens de spits)