Sabena-trein

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Merijn

Sabena-trein

Bericht door Merijn »

Hallo iedereen,

Dit zal wellicht een lastige zoektocht worden...Ik ben op zoek naar mooie foto's van de Sabena-trein. Liefst zou ik foto's vinden van deze trein waar duidelijk het opschrift "Sabena" opstaat (dus foto's van in de jaren 70).

De reden is dat ik reeds enige tijd een "Sabena-kastje" heb. Omdat treinen ook een grote passie zijn van me, zou ik graag een foto van dit treinstelletje in dit kastje plaatsen.

Alvast bedankt!!
Bordensteker

Re: Sabena-trein

Bericht door Bordensteker »

Betere foto's dan die van de 851 op https://sites.google.com/site/motorstel ... bena-blauw heb ik gezocht, maar nog niet gezien.
Merijn

Bericht door Merijn »

Die had ik nog niet gevonden, ik heb ook al op google gezocht. Maar mijn ervaring is dat foto's uit die periode vaak niet op het internet staan...vandaar mijn vraag hier.
Paul
Contacteer:

Bericht door Paul »

In map ttb11, die Vic ("Overweg 13") hier heeft gepost, staan een paar foto's van een Sabena-stel.
Zie http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=11&t=9926

Vriendelijke groet,

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Retard

Bericht door Retard »

In spoorwegjournaal stond ooit eens reclame met wat afbeeldingen van de ex-sabena's:
Afbeelding
Merijn

Bericht door Merijn »

Hallo iedereen,

Ik zou nog een oproepje willen lanceren...ik zou graag zo'n ex-Sabena trein op de gevoelige plaat willen vastleggen...alleen ben ik geen gemakkelijk mens: het zou langsheen lijn 36 (Brussel - Leuven) moeten zijn.

Daarom een oproepje: wil iedereen (die bereid is natuurlijk :D) mij laten weten waar/wanneer zo'n stel gezien werd? Ik hoop op die manier enige voorspelling te maken wanneer die langs lijn 36 zouden rijden.

Als alles effectief zo snel zal gaan, heb ik nog maar 2 maanden tijd :(

Alvast bedankt!
am62

Bericht door am62 »

596 vandaag gezien te FBN richting noorden. Heb hier nog ergens een persfoto van het stel liggen uit de jaren 70, maar zou die eens moeten opzoeken mocht je er interesse in hebben.
Merijn

Bericht door Merijn »

Die foto mag zeker.

Dank u voor de reactie, als je die (of een andere ziet, mag je het me steeds laten weten.
Retard

Bericht door Retard »

Merijn

Bericht door Merijn »

Grombel :evil: Ik had net mijn fototoestel weggestoken, of komt er een zo'n MR70 voorbij zeker :evil: Het was blijkbaar een ledige rit tussen Brussel en Leuven (zo rond 14u)

Bedankt voor de links Retard!
Plaats reactie