ritje met open deuren!!
Re: ritje met open deuren!!
Ik stel me daar bij voor dat er ijs de deur open houdt en dat door de schokken van het rijden er wat ijs afvalt waardoor het mechanisme zodanig los komt dat de deur toch sluit.
Re: ritje met open deuren!!
Dan zou er al ijsvorming IN de trein moeten zijn. Het sluitmechanisme zit aan de binnenkant van de deur aan de bovenzijde.
Re: ritje met open deuren!!
De noodhendel staat bovenaan en naar alle waarschijnlijkheid (als het opzet is) met opzet buiten beeld gehouden anders verraad je uzelf.
Re: ritje met open deuren!!
Ik wist in dat geval niet dat je de deur halfweg tussen open en gesloten kon laten staan. Gebeurt dit op de horizontale stand van de hendel? (Beneden is openen en naar boven is sluiten als ik het goed heb.)
Re: ritje met open deuren!!
Het kan ook in de de gleuf zitten van de geleiders van de deur, hoeft niet in mechanisme...Steven schreef:Dan zou er al ijsvorming IN de trein moeten zijn. Het sluitmechanisme zit aan de binnenkant van de deur aan de bovenzijde.
Zit er luchtdruk op die deur om ze te sluiten ? of is het tegenwoordig motor met schroef ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: ritje met open deuren!!
Goedenavond,
Onlangs iets raars gezien in het station van Antwerpen-Centraal op spoor 23. Een IC-trein Essen - Charleroi-Zuid (samengesteld uit een HLE18 met 8 M6-rijtuigen) komt aan. De trein is al een paar minuten te laat en de hoofdconducteur wordt snel afgewisseld. Op het moment dat de conducteur de deuren sluit is er iemand die er net nog in slaagt om de laatste (enkele) deur aan het stuurstandrijtuig aan de achterkant van de trein te openen, waardoor de deur nog geopend bleef als alle andere (behalve die van de treinbegeleider) al gesloten waren. De deur begint toch te sluiten, maar opent weer wanneer ze half gesloten is en blijft de hele tijd het lawaai maken om aan te duiden dat de deur gaat sluiten. Dit blijft zo een tijdje doorgaan. Ik heb nog geprobeerd om de treinbegeleider (die volledig aan de andere kant van de trein stond) te waarschuwen, maar deze keek niet meer opzij om te controleren of alle deuren dicht waren voordat hij zijn deur ook sloot. De trein vertrok dus tijdens dat deze deur nog steeds dezelfde kuren vertoonde. Er was trouwens niemand die van binnenuit het sluiten belemmerde. Na een 70-tal meter rijden ging de deur alsnog dicht. Toch een probleem dat eventueel voor gevaarlijke situaties zou kunnen leiden.
Onlangs iets raars gezien in het station van Antwerpen-Centraal op spoor 23. Een IC-trein Essen - Charleroi-Zuid (samengesteld uit een HLE18 met 8 M6-rijtuigen) komt aan. De trein is al een paar minuten te laat en de hoofdconducteur wordt snel afgewisseld. Op het moment dat de conducteur de deuren sluit is er iemand die er net nog in slaagt om de laatste (enkele) deur aan het stuurstandrijtuig aan de achterkant van de trein te openen, waardoor de deur nog geopend bleef als alle andere (behalve die van de treinbegeleider) al gesloten waren. De deur begint toch te sluiten, maar opent weer wanneer ze half gesloten is en blijft de hele tijd het lawaai maken om aan te duiden dat de deur gaat sluiten. Dit blijft zo een tijdje doorgaan. Ik heb nog geprobeerd om de treinbegeleider (die volledig aan de andere kant van de trein stond) te waarschuwen, maar deze keek niet meer opzij om te controleren of alle deuren dicht waren voordat hij zijn deur ook sloot. De trein vertrok dus tijdens dat deze deur nog steeds dezelfde kuren vertoonde. Er was trouwens niemand die van binnenuit het sluiten belemmerde. Na een 70-tal meter rijden ging de deur alsnog dicht. Toch een probleem dat eventueel voor gevaarlijke situaties zou kunnen leiden.
Re: ritje met open deuren!!
De zorgen van een M6, komt meer voor dan je denkt en meestal is de oorzaak dezelfde als in jouw verhaal.
Re: ritje met open deuren!!
https://www.hln.be/hasselt/kijk-filmen- ... ~a0a8da13/
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231009_93566290
Ik denk dat dit de laatste (enkele) deur aan het stuurstandrijtuig van een M6 of M7 is.
De trein is van Bilzen naar Hasselt gereden en is nog gestopt aan twee haltes, Ik denk dat ze bedoelen Diepenbeek enkel, dus 1 halte.
Video is opgenomen ter hoogte van Hasselt inrit, L34 + L21.
Was trouwens ook mijn eerste reactie, dat Christophe wel tijd heeft om te filmen en met de krant te spreken, maar niet om op de "deuren sluiten knop" te drukken.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231009_93566290
Ik denk dat dit de laatste (enkele) deur aan het stuurstandrijtuig van een M6 of M7 is.
De trein is van Bilzen naar Hasselt gereden en is nog gestopt aan twee haltes, Ik denk dat ze bedoelen Diepenbeek enkel, dus 1 halte.
Video is opgenomen ter hoogte van Hasselt inrit, L34 + L21.
Was trouwens ook mijn eerste reactie, dat Christophe wel tijd heeft om te filmen en met de krant te spreken, maar niet om op de "deuren sluiten knop" te drukken.
Re: ritje met open deuren!!
Als de noodopening is gebruikt gaat die knop ook geen effect hebben.Knipex schreef: ↑11 okt 2023, 04:51 https://www.hln.be/hasselt/kijk-filmen- ... ~a0a8da13/
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231009_93566290
Ik denk dat dit de laatste (enkele) deur aan het stuurstandrijtuig van een M6 of M7 is.
De trein is van Bilzen naar Hasselt gereden en is nog gestopt aan twee haltes, Ik denk dat ze bedoelen Diepenbeek enkel, dus 1 halte.
Video is opgenomen ter hoogte van Hasselt inrit, L34 + L21.
Was trouwens ook mijn eerste reactie, dat Christophe wel tijd heeft om te filmen en met de krant te spreken, maar niet om op de "deuren sluiten knop" te drukken.
Re: ritje met open deuren!!
Mij lijkt het eerder een I10 te zijn en die rijden daar in ieder geval op de P-treintjes tussen Tongeren en Brussel-Zuid.
Re: ritje met open deuren!!
Er is een noodrem voor zulke zaken
Maar vooral: er heeft iemand met de noodopening zitten spelen, zou die persoon een link hebben met de filmer?

Maar vooral: er heeft iemand met de noodopening zitten spelen, zou die persoon een link hebben met de filmer?
Re: ritje met open deuren!!
Is inderdaad een I rijtuig. I10 of i6. Nood opening is gebruikt dat is duidelijk. Gewoon de hendel terugzetten en die deur sluit.