welk ticket
welk ticket
kan ik best kopen als k op 1 dag verschillende stations wil zien die niet op dezelfde lijnen liggen?
- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Tja, maak er misschien een week van, koop een nettreinkaart en je kan heel België rondreizen voor ** 71 euro ** + maakloon van je nettreinkaart. Iets wat ik deze zomer al lang had moeten doen, maar het hete weer is voor mij absoluut geen reisweer en nu wordt er in en aan het huis geklust...trainfreak schreef:Go-Pass?
Een dagkaart voor het hele traject bestaat jammer genoeg niet bij de NMBS. Moest het bestaan dan zou het wel veel aantrek hebben volgens mij! Maar de prijs alweer...
- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Met het idee van een nettreinkaart zat ik ookam62 schreef:Tja, maak er misschien een week van, koop een nettreinkaart en je kan heel België rondreizen voor ** 71 euro ** + maakloon van je nettreinkaart. Iets wat ik deze zomer al lang had moeten doen, maar het hete weer is voor mij absoluut geen reisweer en nu wordt er in en aan het huis geklust...trainfreak schreef:Go-Pass?
Een dagkaart voor het hele traject bestaat jammer genoeg niet bij de NMBS. Moest het bestaan dan zou het wel veel aantrek hebben volgens mij! Maar de prijs alweer...

Maar het zal er niet meer van komen

Dan maar een jaartje uitstel

De reis mag niet onderbroken worden.adminn schreef:nettreinkaart had k ook al aan gedacht maar aangezien k hem maar 1 dag, max 2dagen gebruik zou t wat geld weggegooid zijn...
en gopass mag je je reis niet onderbreken?
dacht eerder aan zo'n 10beurtenkaart ofzo
10-rittenkaart : de NMBS is de MIVB niet (behalve dan als je een hele dag in Brussel wil reizen

Misschien best dat je gewoon even naar de NMBS site surft en daar de tarieven bekijkt, zo ken je de verschillende producten en zal je er gemakkelijk jouw smaak kunnen uitkiezen. Succes.
Een aantal mogelijkheden: koop je een halveprijskaart, voor 100 EURO reis je 1 jaar lang tegen 50 %. Zeker zinvol als je vaak in de week reist (in het we heb je al weekendbiljetten, alhoewel dat HT-biljetten zijn). Dan kun je het hele jaar door goedkoop reizen. Wel fotootje voor meoderkaart en maakloon.
Nettreinkaart: interessant als je in een week 3 à 4 dagen onbeperkt wil reizen. Minder is inderdaad weggegppid geld; biedt een ongelooflijke flexibiliteit omdat je van 's morgens tot 's avonds kunt reizen zonder een keer een biljet te kopen. (Ik weet dat dat het vervelendste is: als je al je biljetten voor een dag ineens koopt, mag er niks verkeer gaan, of je blijft misschien wel met je biljetten zitten - ze telkens opnieuw in de loop van de dag kopen is dan weer niet evident, omdat je soms te weinig tijd hebt tussen 2 ritten).
Nettreinkaart: interessant als je in een week 3 à 4 dagen onbeperkt wil reizen. Minder is inderdaad weggegppid geld; biedt een ongelooflijke flexibiliteit omdat je van 's morgens tot 's avonds kunt reizen zonder een keer een biljet te kopen. (Ik weet dat dat het vervelendste is: als je al je biljetten voor een dag ineens koopt, mag er niks verkeer gaan, of je blijft misschien wel met je biljetten zitten - ze telkens opnieuw in de loop van de dag kopen is dan weer niet evident, omdat je soms te weinig tijd hebt tussen 2 ritten).
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
als je een voldoende tijd tussen die twee ritten laat gaat men dat niet meer als combineren beschouwen hoorRhB schreef:Sinds 1 jan 2006 mag men met dezelfde key-card enkel een heen en of terug doen, en niet meer ritten combineren.Wover schreef:je er met een Keycard wel zal komen
Dus bv. Landen - Tienen en dan Tienen - Leuven of Tienen - Leuven en dan Leuven - Oud-Heverlee dat mag niet meer.
je rijd van a naar b alwaar je een uurtje blijft rondhangen om dan verder door te gaan naar c om ook daar weer effe rond te kijken
Heb daar eens met een TBG van Welkenraedt een discussie over gehad. Enkel heen en of Terug, anders mag je heel wat extra neerleggen, dat was in het begin van dit jaar. En het combineren van Key-cards, dat was helemaal uit den boze...Steven schreef:als je een voldoende tijd tussen die twee ritten laat gaat men dat niet meer als combineren beschouwen hoorRhB schreef:Sinds 1 jan 2006 mag men met dezelfde key-card enkel een heen en of terug doen, en niet meer ritten combineren.Wover schreef:je er met een Keycard wel zal komen
Dus bv. Landen - Tienen en dan Tienen - Leuven of Tienen - Leuven en dan Leuven - Oud-Heverlee dat mag niet meer.
je rijd van a naar b alwaar je een uurtje blijft rondhangen om dan verder door te gaan naar c om ook daar weer effe rond te kijken
't Is maar hoe je het ziet natuurlijk: met een Gopass (jongeren tot 26) kan je voor die 24 euro 5 ritten maken en voor die 36 euro zelfs 8 ritten (van A naar B naar C naar D naar E naar F naar G naar H en terug naar A, nl. 8 ritten aan 4,5 want een GoPass kost 45 euro voor 10 ritten en dan hoeft het niet eens op dezelfde dag te zijn). Met een Railpass (vanaf 26 jaar) zijn dat respectievelijk 3 en 5 ritten (10 ritten voor 68 euro). En dan zwijg ik nog over de seniorentickets... Met andere woorden, met een beetje creativiteit reis je in België ook zonder dagticket nog goedkoper dan in Nederland. Desalniettemin zou een dagticket voor veel Belgische treinliefhebbers meer dan welkom zijn (maar dan eentje op Belgisch prijsniveau).NSNMBS schreef:Ja, vind het jammer dat er geen dagkaarten voor Belgie bestaan.
In Nederland heb je er al 1 voor 36 euro en met korting 24 euro.
Voor 36 euro zou je dan wel 8 ritten kunnen maken.
Maar in Nederland zou je er dus 18 ritten mee kunnen maken bij wijze van spreken. Als het maar op die dag gebeurt.
Voor Belgie is het misschien wel handig om een dagkaart te kunnen bieden, want dat zou ook wat eenvoudiger voor toeristen kunnen zijn.
Maar in Nederland zou je er dus 18 ritten mee kunnen maken bij wijze van spreken. Als het maar op die dag gebeurt.
Voor Belgie is het misschien wel handig om een dagkaart te kunnen bieden, want dat zou ook wat eenvoudiger voor toeristen kunnen zijn.