Komt HLD 62 terug naar België voor (commerciele) cargo?
Re: Komt HLD 62 terug naar België voor (commerciele) cargo?
Het zou kunnen, ze moeten dan natuurlijk eerst nog klanten vinden 

Re: Komt HLD 62 terug naar België voor (commerciele) cargo?
Ik meende dat NMBS in al zijn verkoopcontracten zeer duidelijk was...te gebruiken over heel de wereld, maar NIET in België.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Komt HLD 62 terug naar België voor (commerciele) cargo?
Op vraag van de regering telt die regel niet meer.
Bovendien heeft de huidige eigenaar dat ook niet ondertekent.
Bovendien heeft de huidige eigenaar dat ook niet ondertekent.
Re: Komt HLD 62 terug naar België voor (commerciele) cargo?
En hoe zou de NMBS dat ook hard kunnen maken?
Is Locon ook al niet 3de eigenaar van sommige machines?
Is Locon ook al niet 3de eigenaar van sommige machines?
Re: Komt HLD 62 terug naar België voor (commerciele) cargo?
Zelfs dat kun je in een contract hard maken...alle rechten en plichten MOETEN mee verkocht, dat kan men uitdrukkelijk vermelden...nahoj schreef:En hoe zou de NMBS dat ook hard kunnen maken?
Is Locon ook al niet 3de eigenaar van sommige machines?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Komt HLD 62 terug naar België voor (commerciele) cargo?
^^
Stel, NMBS verkoopt locs aan X met in het contract een clausule dat ze nooit in België mogen ingezet worden.
X verkoopt de locs aan Y, zonder de clausule.
Y kan de locs voor België laten homologeren en gebruiken, want Y doet niets dat tegen het contract met X ingaat.
NMBS kan X wel dagvaarden en een schadevergoeding vragen, maar als X failliet gaat, hebben ze helemaal niets.
Stel, NMBS verkoopt locs aan X met in het contract een clausule dat ze nooit in België mogen ingezet worden.
X verkoopt de locs aan Y, zonder de clausule.
Y kan de locs voor België laten homologeren en gebruiken, want Y doet niets dat tegen het contract met X ingaat.
NMBS kan X wel dagvaarden en een schadevergoeding vragen, maar als X failliet gaat, hebben ze helemaal niets.
Re: Komt HLD 62 terug naar België voor (commerciele) cargo?
Jawel, hij probeert ze te gebruiken in België.....einde verhaal. Dat X zijn verplichting niet heeft nageleefd is niet het probleem van NMBS.pietje schreef:^^
Y kan de locs voor België laten homologeren en gebruiken, want Y doet niets dat tegen het contract met X ingaat.
Als Y zijn huiswerk goed gemaakt had en even het originele contract gevraagd......
Koop een eigendom en de notaris zal voorlezen dat je de eigendom koopt met alle "rechten en plichten"
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Komt HLD 62 terug naar België voor (commerciele) cargo?
Is dat niet allen bij vastgoed zo, dat er "erfdienstbaarheden" kunnen zijn?
NMBS kan trouwens niemand verhinderen om in België treinen te rijden, dat kan alleen het ministerie dacht ik.
NMBS kan trouwens niemand verhinderen om in België treinen te rijden, dat kan alleen het ministerie dacht ik.
Re: Komt HLD 62 terug naar België voor (commerciele) cargo?
De nmbs kan inderdaad geen enkel bedrijf verhinderen om hier treinen te komen rijden. Doch als die locs echt met die clausule zijn verkocht dan zou het beste kunnen dat die clausule in een verdere verkoop gewoon mee doorgaat. Bijkomend zie ik niet echt in waarom een privé operator hier zou komen rijden met de oude HLD62, die locs zijn oud, weinig comfortabel voor de bestuurder en bovenal heel beperkt in vermogen.
Re: Komt HLD 62 terug naar België voor (commerciele) cargo?
Dat dacht ik ook.pietje schreef:Is dat niet allen bij vastgoed zo, dat er "erfdienstbaarheden" kunnen zijn?