Eén enkele Traxx per stam? Of komt er eentje aan beide kanten (al dan niet in een tweede fase)?stefanic schreef:Voor de spotters:
Testritten van de 'LageLandenExpress'
Vrijdag 8/2:
DenHaag 7u29 -> Antwerpen 9u01-04 -> Brussel 9u42 (-> Vorst)
Brussel 12u18 -> Antwerpen 12u56-59 -> DenHaag 14u32
Zaterdag 9/2:
DenHaag 7u29 -> Antwerpen 9u13 (-> GroenenHoek)
Antwerpen 10u47 -> DenHaag 12u32
Telkens Traxx + 7 ICrm
Fyra
Re: Fyra.
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Fyra.
carlos schreef:Jeroen schreef:
Een Bruggeling of Oostendenaar blijft toch zitten tot in Brussel om daar over te stappen.
quatsch,
je mag van NMBS niet van Gent naar Antwerpen rijden via Brussel
Toch wel: zelfs http://www.nmbs.be geeft deze optie vanwege de rechtstreeks trein depanne-antwerpen over brussel:
17:15 +0min Spoor 7 Gent-Sint-Pieters om 07/02/13
IR 3615 Richting Antwerpen-Centraal
18:45 +0min Spoor 10 Antwerpen-Berchem
je bent dan natuurlijk wel lang onderweg

Re: Fyra.
Da's wel heel kort door de bocht.carlos schreef:Jeroen schreef:
Een Bruggeling of Oostendenaar blijft toch zitten tot in Brussel om daar over te stappen.
quatsch,
je mag van NMBS niet van Gent naar Antwerpen rijden via Brussel
Als je er daardoor sneller bent of als het je een overstap bespaart (zonder de reistijd met meer dan 30 minuten te verlengen), is dat wel degelijk toegestaan. Als er geen goede aansluiting is met de IC-G, kan het voor die Bruggeling of Oostendenaar krak mogelijk hetzelfde zijn om tot Brussel te blijven zitten (na te kijken in de dienstregeling).
Zelfs als je het louter binnenlands bekijkt, zijn er meerdere situaties waarin je perfect reglementair via Brussel kunt reizen. Zoek bijvoorbeeld maar eens Gent-Sint-Pieters - Antwerpen-Centraal op in de routeplanner, 's morgens vroeg: tussen 5 en 6 u zijn er een paar combinaties via Brussel of Mechelen. Aangezien de rechtstreekse IC's op dat tijdstip nog niet allemaal rijden, is dat op dat moment de snelste reismogelijkheid en dus perfect toegestaan.
ostbahnhof schreef: Toch wel: zelfs http://www.nmbs.be geeft deze optie vanwege de rechtstreeks trein depanne-antwerpen over brussel:
17:15 +0min Spoor 7 Gent-Sint-Pieters om 07/02/13
IR 3615 Richting Antwerpen-Centraal
18:45 +0min Spoor 10 Antwerpen-Berchem
je bent dan natuurlijk wel lang onderweg
Dat is is, louter theoretisch, dan weer niet toegestaan: een rechtstreekse trein met omweg nemen mag alleen als de reistijd daardoor niet met meer dan 30 minuten verlengd wordt, en dat is met de IR-i wél het geval. Al is het in de praktijk toch moeilijk hard te maken, zeker als de routeplanner het blijkbaar voorstelt (?).
Re: Fyra.
Een herhaling van de Thalys problemen bij de start van Thalys via HSL naar Nederland ?FLV-FGSP schreef: Problemen met het nieuwe Europese treinbeveiligings-systeem ERTMS bij de grensovergang tussen Nederland en België vormt een van de belangrijkste oorzaken van het stilvallen van de Fyra.
Lijkt mij inderdaad één van de fouten, niet persé DE fout.
Kopmaken in Brussel bleek ook geregeld een "probleem".
De frequente stop rond Rotterdam Zuid net voor overgang op HSL lijkt ook al zoiets.
Nog een beetje doorzoeken jongens.. (ik kan het niet in het italiaans)
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Fyra.
Toen Thalys voor het eerst de grens over ging met reizigers waren er problemen met de infrastructuur, maar dit was nogal moeilijk om te detecteren omdat het afhankelijk was van de dienstregeling. Dit probleem is sindsdien verholpen.
Re: Fyra.
Ja inderdaad, 5 jaar geleden stond ETCS level 2 gewoon nog niet op punt en gaf dat veel problemen. Nu werkt het systeem nagenoeg feilloos, de schuld van het Fyra-debacle op de infra steken kan dus niet...AlexNL schreef:Toen Thalys voor het eerst de grens over ging met reizigers waren er problemen met de infrastructuur, maar dit was nogal moeilijk om te detecteren omdat het afhankelijk was van de dienstregeling. Dit probleem is sindsdien verholpen.
Re: Fyra.
En dat had geen enkele relatie met GSM-R overgave ?AlexNL schreef:Toen Thalys voor het eerst de grens over ging met reizigers waren er problemen met de infrastructuur, maar dit was nogal moeilijk om te detecteren omdat het afhankelijk was van de dienstregeling. Dit probleem is sindsdien verholpen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Fyra.
Dat had te maken met het Radio Block Centre (RBC) aan de Nederlandse zijde. Door een fout was het RBC enkele minuten onbereikbaar wanneer een trein het land verliet. Een trein die Nederland binnenkwam kreeg geen verbinding met die RBC en werd stilgezet.
Dit probleem is tijdens de testritten niet opgemerkt omdat de dienstregeling op de rest van het netwerk dit waarschijnlijk niet toeliet.
Dit probleem is tijdens de testritten niet opgemerkt omdat de dienstregeling op de rest van het netwerk dit waarschijnlijk niet toeliet.
Re: Fyra.
Inderdaad. Wat een omweg.carlos schreef:Jeroen schreef:
Een Bruggeling of Oostendenaar blijft toch zitten tot in Brussel om daar over te stappen.
quatsch,
je mag van NMBS niet van Gent naar Antwerpen rijden via Brussel
Re: Fyra.
Zoals hierboven gezegd: in elke welomschreven gevallen mag het dus wel. Maar goed, ik zou niet rekenen op de Gentenaars, de Bruggelingen of Kortrijkzanen voor de stop in Antwerpen-Berchem richting Brussel. Sint-Niklaas en Lokeren, Lier in het weekend (in de week heb je de Turnhoutenaar), die zijn wél gebaat bij een stop in Berchem. Want vlakbij, je verliest wel makkelijk meer dan 15' door naar Centraal door te rijden.
Re: Fyra.
groentje schreef:Zoals hierboven gezegd: in elke welomschreven gevallen mag het dus wel. Maar goed, ik zou niet rekenen op de Gentenaars, de Bruggelingen of Kortrijkzanen voor de stop in Antwerpen-Berchem richting Brussel. Sint-Niklaas en Lokeren, Lier in het weekend (in de week heb je de Turnhoutenaar), die zijn wél gebaat bij een stop in Berchem. Want vlakbij, je verliest wel makkelijk meer dan 15' door naar Centraal door te rijden.
ook in de week oa IR Hasselt Luik