Ah maar dan heb ik er voor de belgische mensen ook nog wel 1 waar ik als hollander effe de functie niet van snap
Als ik de afgelopen tijd de zaken goed gevolgd heb dan is dit bord de aanduiding voor een halte/station van de NMBS,toch knap dan rijden zonder spoor op een brug
Bijlagen
DSC_5099 copy (Medium).jpg (37.83 KiB) 4759 keer bekeken
Euh, als ik me niet vergis rijden de treinen in Ekeren daar onder de brug, en is het station achter de hoek gelegen (beneden aan de brug naar rechts, dacht ik zelfs).
MaiKeg schreef:Euh, als ik me niet vergis rijden de treinen in Ekeren daar onder de brug, en is het station achter de hoek gelegen (beneden aan de brug naar rechts, dacht ik zelfs).
Grtz,
Maikel
idd dit bord dit om een station of stopplaats beter terug te vinden en dus op te merken in het landschap dus kan het zijn dat je aan het bord staan is moet rondzien om de halte of het station zelf te zien he zonodig is onder u (in dit geval sta je toch op een brug)
In Gendron-Celles is het ook zo, deze wegwijzer staat er om aan te duiden dat spoor 2 onder de brug is.
Maar er zijn verschillende stations in België waar het zo staat...
De stationsomgeving van Ronse ziet er bij mijn weten toch wel anders uit... En daarbij, in dat geval zou het ook in het Nederlands aangegeven staan, aangezien Ronse een tweetalige stad is. (Want ook de bussen rijden daar met tweetalige bestemmingsfilms!)