welk ticket

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

NSNMBS schreef:Voor 36 euro zou je dan wel 8 ritten kunnen maken.
Maar in Nederland zou je er dus 18 ritten mee kunnen maken bij wijze van spreken. Als het maar op die dag gebeurt.

Voor Belgie is het misschien wel handig om een dagkaart te kunnen bieden, want dat zou ook wat eenvoudiger voor toeristen kunnen zijn.
Je moet hierbij ook rekenen dat een "rit" op de Go Pass gerust uit meerdere ritten kan bestaan (onbeperkt overstappen, zolang het maar de kortste/snelste weg is).
Henk

Bericht door Henk »

NSNMBS schreef:Voor 36 euro zou je dan wel 8 ritten kunnen maken.
Maar in Nederland zou je er dus 18 ritten mee kunnen maken bij wijze van spreken. Als het maar op die dag gebeurt.

Voor Belgie is het misschien wel handig om een dagkaart te kunnen bieden, want dat zou ook wat eenvoudiger voor toeristen kunnen zijn.
Dat klopt, maar ik neem aan dat er nauwelijks mensen zijn die meer dan 8 ritten op een dag doen, zeker als je rekening houdt met de opmerking in het vorige bericht.
Steven

Bericht door Steven »

RhB schreef:
Steven schreef:
RhB schreef: Sinds 1 jan 2006 mag men met dezelfde key-card enkel een heen en of terug doen, en niet meer ritten combineren.
Dus bv. Landen - Tienen en dan Tienen - Leuven of Tienen - Leuven en dan Leuven - Oud-Heverlee dat mag niet meer.
als je een voldoende tijd tussen die twee ritten laat gaat men dat niet meer als combineren beschouwen hoor
je rijd van a naar b alwaar je een uurtje blijft rondhangen om dan verder door te gaan naar c om ook daar weer effe rond te kijken
Heb daar eens met een TBG van Welkenraedt een discussie over gehad. Enkel heen en of Terug, anders mag je heel wat extra neerleggen, dat was in het begin van dit jaar. En het combineren van Key-cards, dat was helemaal uit den boze...
mm combineren, voor trein 1 gebruik je keycard a en voor trein 2 gebruik je een andere kaart B, wie gaat diet nazien? wie gaat vragen u zakken leeg te maken om te zien dat je maar 1 kaartje gebruikt hebt daar waar je twee verschillende treinen genomen hebt
overweg13

Bericht door overweg13 »

En er is een groot verschil tussen Railpass of GoPass en een dagticket: met dat laatste kun je zonder beperking kriskras reizen, met de eerste moet je de reglementering naleven: als je een lijntje invult moet je de logische reisweg volgen, m.a.w. Ik maak wel eens van die dagmarathons, en ik stel vast dat ik daarbij zelden een verbinding uitteken die met een lijn op een Railpass kan gemaakt worden.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie