Mss staat het al vermeld, maar 200 pagina's af bekijken is enorm veel werk! Ik vraag mij eigenlijk af hoe goed de nieuwe locs zijn? Zijn er al veel problemen plaats gevonden of behoren ze tot één van de beste van het NMBS materieel. Ik vind ze wel lawaaierig in een overdekte station zoals die van Antwerpen Centraal.
Steven schreef:lawaaierig? sinds de software versie F er op staat met andere kleine bijhorende aanpassingen zijn het zowat de stilste locs die er zijn.
Serieus? Zijn dit aanpassingen gedaan voor of na het invoeren van de treinen?
Die aanpassing is er gekomen na het invoeren van deze reeks en er volgen er nog (onder meer ivm etcs). Het geluidsniveau van de reeks 18 op dit moment is veel lager tov het begin.
Steven schreef:lawaaierig? sinds de software versie F er op staat met andere kleine bijhorende aanpassingen zijn het zowat de stilste locs die er zijn.
Niet te snel gaan aub: het is nog steeds versie E (waarmee inderdaad o.m. de geluidsoverlast verholpen werd).
F komt later.
En waar mogen we ons aan verwachten? Indienststelling van de GF-koppelingen op de 19 (en wellicht ook grote wijzigingen qua inzet van die subreeks)? Nog andere zaken? Een bekend deuntje in de laddertoon bij het optrekken?
De upgrade bestaat onder meer uit:
In dienst stellen etcs
"Kuisblok" voor de wielen (waarschijnlijk met het oog op de toelating voor Frankrijk)
Ettelijke kleine aanpassingen (waarbij men in het bericht niet echt specifiek was)
Hoe zit het trouwens met de huidige inzet van de HLE 19? Je ziet ze onder meer op de IC-A en de IC-E zeer regelmatig rijden, maar zijn ze verondersteld te kunnen opduiken op elke verbinding waar ook een HLE 18 wordt ingezet? Dus ook in een of ander P-treintje, of bijvoorbeeld een IR-l Louvain-La-Neuve - Binche?
Steven schreef:De upgrade bestaat onder meer uit:
In dienst stellen etcs
"Kuisblok" voor de wielen (waarschijnlijk met het oog op de toelating voor Frankrijk)
Ettelijke kleine aanpassingen (waarbij men in het bericht niet echt specifiek was)
Meer details volgen later.
Samen met de ETCS komen ook de STM's in werking. Naar Frankrijk rijden wordt daarmee mogelijk.
Steven schreef:De upgrade bestaat onder meer uit:
In dienst stellen etcs
"Kuisblok" voor de wielen (waarschijnlijk met het oog op de toelating voor Frankrijk)
Ettelijke kleine aanpassingen (waarbij men in het bericht niet echt specifiek was)
Meer details volgen later.
Samen met de ETCS komen ook de STM's in werking. Naar Frankrijk rijden wordt daarmee mogelijk.
Een STM (Specific Transmission Module) is een module die in staat is om de informatie die wordt geleverd door een klassiek beveiligingssysteem (zoals KVB) uit te lezen en te vertalen naar instructies voor de ETCS Vital Computer (EVC) aan boord.