Lijkt mij niet helemaal onlogisch als begin van een twee-uurlijkse frequentie....ostbahnhof schreef:Mijn oog viel er net op:
de 2 "nieuwe" beneluxen hebben s'morgens en 's avonds hetzelfde vertrek en aankomstuur, natuurlijk wel met 12 uur ertussen. Wie is er zo vindingrijk geweest?
BENELUX
Re: BENELUX
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 939
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: BENELUX
Heb vorig weekend een volledig grijze traxx voor een beneluxstel in Berchem zien staan.
Weet iemand of dit een eerdere 28xx was of een "nieuwe vogel" in Belgie.
(heb geen nummer o.d. kunnen zien)
Weet iemand of dit een eerdere 28xx was of een "nieuwe vogel" in Belgie.
(heb geen nummer o.d. kunnen zien)
Re: BENELUX
Wordt de 'BeNeLux II' met 6 of 7 Prio-rijtuigen gereden (zoals het voor 09/12/'12 was) of hangen er meer aan het haakje...?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: BENELUX
Dat moet de 186 144 zijn geweest.ostbahnhof schreef:Heb vorig weekend een volledig grijze traxx voor een beneluxstel in Berchem zien staan.
Weet iemand of dit een eerdere 28xx was of een "nieuwe vogel" in Belgie.
(heb geen nummer o.d. kunnen zien)
Re: BENELUX
Zeven rijtuigen horen er aan de BeneNieuw te hangen.LML schreef:Wordt de 'BeNeLux II' met 6 of 7 Prio-rijtuigen gereden (zoals het voor 09/12/'12 was) of hangen er meer aan het haakje...?
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: BENELUX
Eerste drie ex-BeNeLux-ICR zijn ontstickerd en in NS-kleuren gespoten. (Rijtuigen waren net ontstickerd, toen NSH het ICR weer huurde.) Enkele plaatjes: http://www.flickr.com/photos/koendetrei ... otostream/
twee rijtuigen worden weer in de stammen voor de benelux gerangeerd, de derde (ex-olympisch) gaat weer naar de dijksgracht,
twee rijtuigen worden weer in de stammen voor de benelux gerangeerd, de derde (ex-olympisch) gaat weer naar de dijksgracht,
Re: BENELUX
Ook problemen met vervanger van Fyra
Het opdrijven van de frequentie van de intercitytrein tussen Brussel en Den Haag, de vervanger van de hogesnelheidstrein Fyra, is vandaag niet vlekkeloos verlopen. Een van de treinen had te kampen met een defect van de locomotief en moest daardoor vertrekken vanuit Essen, in plaats van Brussel, meldt de NMBS. Daarnaast had die trein nog met vertragingen te maken doordat een trein tussen Roosendaal en Essen in panne was gevallen.
De intercity Brussel-Den Haag werd enkele weken geleden ingelegd ter vervanging van de omstreden Fyra, die uit de dienstregeling was gehaald wegens aanhoudende technische problemen. Aanvankelijk reed de trein op werkdagen twee keer heen en weer tussen Brussel en Den Haag, maar maandag werd dat aantal voor het eerst opgevoerd tot acht keer per dag.
NMBS-woordvoerder Bart Crols zegt dat een van de treinen maandagvoormiddag met een defecte locomotief te maken had. "De trein is daardoor niet kunnen vertrekken vanuit Brussel, maar is pas in Essen vertrokken", aldus Crols.
Andere grote problemen bleven volgens de woordvoerder uit. "Wel zijn we 's namiddags nog opgehouden door een trein die tussen Roosendaal en Essen in panne was gevallen", luidt het. Maar die panne had niets met de intercity tussen Brussel en Den Haag te maken, zo wordt benadrukt.
Cijfers over de bezettingsgraad van de IC-trein zijn volgens Crols pas morgen beschikbaar
Het opdrijven van de frequentie van de intercitytrein tussen Brussel en Den Haag, de vervanger van de hogesnelheidstrein Fyra, is vandaag niet vlekkeloos verlopen. Een van de treinen had te kampen met een defect van de locomotief en moest daardoor vertrekken vanuit Essen, in plaats van Brussel, meldt de NMBS. Daarnaast had die trein nog met vertragingen te maken doordat een trein tussen Roosendaal en Essen in panne was gevallen.
De intercity Brussel-Den Haag werd enkele weken geleden ingelegd ter vervanging van de omstreden Fyra, die uit de dienstregeling was gehaald wegens aanhoudende technische problemen. Aanvankelijk reed de trein op werkdagen twee keer heen en weer tussen Brussel en Den Haag, maar maandag werd dat aantal voor het eerst opgevoerd tot acht keer per dag.
NMBS-woordvoerder Bart Crols zegt dat een van de treinen maandagvoormiddag met een defecte locomotief te maken had. "De trein is daardoor niet kunnen vertrekken vanuit Brussel, maar is pas in Essen vertrokken", aldus Crols.
Andere grote problemen bleven volgens de woordvoerder uit. "Wel zijn we 's namiddags nog opgehouden door een trein die tussen Roosendaal en Essen in panne was gevallen", luidt het. Maar die panne had niets met de intercity tussen Brussel en Den Haag te maken, zo wordt benadrukt.
Cijfers over de bezettingsgraad van de IC-trein zijn volgens Crols pas morgen beschikbaar
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 28 aug 2012, 00:25
- Locatie: Oss
Re: BENELUX
Volgens Railway Gazette kan er tot 19-04-13 geboden worden op een tweejarige exploitatie van de Lage LandenLijn.
Railway Gazette
Railway Gazette
Re: BENELUX
Dit is dan het voorstel dat Den Haag op eigen houtje organiseert ? Dus niet de concessie van het hele hoofdnet waar de HSL-Zuid nu aan toegevoegd is ?
Re: BENELUX
Brussel Luchthaven -> Den Haag. Wie heeft dat nu weer bedacht? Brussel-Noord -> Den Haag, dat zou er meer op lijken. Enfin, toch iets meer. *Zucht* Neen, vrolijk word ik er hoegenaamd niet van. Het enige wat echt nodig is, is Brussel-Zuid -> Amsterdam 18x per dag als openbare dienst. Al het overige catalogiseer ik als 'flut' en 'ersatz'.
Re: BENELUX
je kan toch overstappen in de Noord om in Zuid te gerakenjotie schreef:Brussel Luchthaven -> Den Haag. Wie heeft dat nu weer bedacht? Brussel-Noord -> Den Haag, dat zou er meer op lijken. Enfin, toch iets meer. *Zucht* Neen, vrolijk word ik er hoegenaamd niet van. Het enige wat echt nodig is, is Brussel-Zuid -> Amsterdam 18x per dag als openbare dienst. Al het overige catalogiseer ik als 'flut' en 'ersatz'.




Re: BENELUX
In Noord, of ... in de luchthaven !Robin schreef:je kan toch overstappen in de Noord om in Zuid te gerakenjotie schreef:Brussel Luchthaven -> Den Haag. Wie heeft dat nu weer bedacht? Brussel-Noord -> Den Haag, dat zou er meer op lijken. Enfin, toch iets meer. *Zucht* Neen, vrolijk word ik er hoegenaamd niet van. Het enige wat echt nodig is, is Brussel-Zuid -> Amsterdam 18x per dag als openbare dienst. Al het overige catalogiseer ik als 'flut' en 'ersatz'..
Re: BENELUX
Shrek schreef:In Noord, of ... in de luchthaven !Robin schreef:je kan toch overstappen in de Noord om in Zuid te gerakenjotie schreef:Brussel Luchthaven -> Den Haag. Wie heeft dat nu weer bedacht? Brussel-Noord -> Den Haag, dat zou er meer op lijken. Enfin, toch iets meer. *Zucht* Neen, vrolijk word ik er hoegenaamd niet van. Het enige wat echt nodig is, is Brussel-Zuid -> Amsterdam 18x per dag als openbare dienst. Al het overige catalogiseer ik als 'flut' en 'ersatz'..
- Als men een trein met eindbestemming luchthaven neemt om daar over te stappen, is dan ook een diabolo te betalen?
- Waar gaat men deze trein uitwijken in FBNL? Eén spoor hiervoor bezet houden?
Re: BENELUX
Neen, Diabolo betaal je enkel wanneer je vertrekpunt of eindbestemming de luchthaven is.LHOON schreef:
- Als men een trein met eindbestemming luchthaven neemt om daar over te stappen, is dan ook een diabolo te betalen?
- Waar gaat men deze trein uitwijken in FBNL? Eén spoor hiervoor bezet houden?
Ik weet alleen niet hoe je het nog kan controleren wanneer overstappen toegelaten is, maar goed, dat zijn details.
De vraag is: moet er uitgeweken worden? Als je heenrit Mechelen-Vilvoorde-Zaventem-Luchthaven is kan je de terugrit naar Mechelen na een korte buffertijd meteen aanvatten, rangeringen of uitwijkingen hoeven dan niet.