Wat sproeien ze daar eigenlijk? Round-up?dekooiker schreef:Ja.
Ik stond foto's te maken op veilige afstand.
Wagen stond redelijk dicht tegen het spoor en ondanks gesloten ramen hing er toch een geurtje.
Meettrein / Sproeitrein 2011
Re: Meettrein / Sproeitrein 2011
Peter Bottenberg die ooit nog machinist op de stoomlocomotief wou worden
wat ik vorig jaar zag op de ketelwagen; 2363, volgens de ADR lijst is dit ETHYLMERCAPTAAN; http://nl.wikipedia.org/wiki/Ethaanthiolpeterbot schreef:Wat sproeien ze daar eigenlijk? Round-up?dekooiker schreef:Ja.
Wagen stond redelijk dicht tegen het spoor en ondanks gesloten ramen hing er toch een geurtje.
Moest er daarmee een ongeluk gebeuren zou ik daar alsinds niet in de buurt willen zijn.... http://www.cdc.gov/niosh/ipcsndut/ndut0470.html

Vandaag zag ik 2 rijtuigen van de Sproeitrein in Denderleeuw staan.
Zapper en Bofixpeterbot schreef:Wat sproeien ze daar eigenlijk? Round-up?dekooiker schreef:Ja.

Gisteren waren de sproeitrein en de allernieuwste meettrein samen in Oostende.
-
De sproeitrein reed over lijn 50a. Iemand een idee wanneer de meettrein (nog) eens tussen Gent en Brugge rijd?HijDieHetWeet schreef:Gisteren waren de sproeitrein en de allernieuwste meettrein samen in Oostende.

Vanmiddag omstreeks 17:00 uur reed de sproeitrein door Gent-Sint-Pieters.
Hij kwam uit de richting Oostende.
Hij kwam uit de richting Oostende.
Laatst gewijzigd door Cipallieter op 22 apr 2012, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
deze stond daarjuist in denderleeuw op rust gaan ze de komende week nog hier (de lijnen rond denderleeuw) nog gaan sproeien ?
- trainfreak
De 'nieuwe' ETCS motorwagen staat al een tijdje aan de kant in Dendermonde.
Deze morgen iets voor 8u zag ik deze in Denderleeuw en de sproeitrein was klaar om te vertrekken. Zou het kunnen dat er camera's aan de 62'ers hingen?
die hangen er altijd aan bij de sproeitrein, dient om controles uit te voeren tijdens het sproeien.
-
half tot eind mei is district noord-oost aan de beurtJ_Vandereycken schreef:Wanneer passeert die in Tessenderlo of lijn 35?
Ondertussen is het tijd voor de derde jaargang in deze topic: de campagne voor de meettrein in 2013 is begonnen !
Voor het eerst rijdt de meettrein met een 18, de 1843 mocht de spits afbijten. Eerste parcours Schaarbeek-Welkenraedt vv. (waarschijnlijk 1x op L2 en 1x op L36, tijdens de middag), dan Brussel Noord-Leuven vv.
http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... ec-la-1849
Eenmaal de splitsingsactie gepasseerd is, van wie zal het rijtuig dan eigendom zijn ? B-Mobility, B-Technics of Infrabel ? Ik raad de nieuwe eigenaar dan aan om het rijtuig per direct te laten herschilderen. B-Telecom is al voer voor de geschiedenisboeken (--> Syntigo) en de kindertekeningen hebben de vinyls nu toch zodanig verknoeid dat men ineens met een nieuwe lei begint.
Voor het eerst rijdt de meettrein met een 18, de 1843 mocht de spits afbijten. Eerste parcours Schaarbeek-Welkenraedt vv. (waarschijnlijk 1x op L2 en 1x op L36, tijdens de middag), dan Brussel Noord-Leuven vv.
http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... ec-la-1849
Eenmaal de splitsingsactie gepasseerd is, van wie zal het rijtuig dan eigendom zijn ? B-Mobility, B-Technics of Infrabel ? Ik raad de nieuwe eigenaar dan aan om het rijtuig per direct te laten herschilderen. B-Telecom is al voer voor de geschiedenisboeken (--> Syntigo) en de kindertekeningen hebben de vinyls nu toch zodanig verknoeid dat men ineens met een nieuwe lei begint.