Maar dat heeft dan weer andere nadelen...LHOON schreef:In Engeland deden ze dit vroeger in één minuut... toen er daar nog treinen reden met een deur voor elke afdeling. En dat is nog niet zo lang geleden...K V B schreef: De SBB wil tegenwoordig dat een trein in 2 minuut volledig geleegd kan worden.
NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Eén jaar later: de kogel is door de kerk, contracten zijn getekend voor Aarlen. Werkplaats komt op 2 stappen van het station. Alle werkzaamheden moeten dus nog beginnen.nahoj schreef:Over werkplaatsen en onderhoudsposten gelinkt met MR08 (Desiro).
- Werken (bijna?) begonnen: nieuwe tractiewerkplaats in Aarlen, ter vervanging van die in Stockem, in de eerste plaats specifiek voor het onderhoud van de MR08.
http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... er-a-arlon
Begrijp ik goed dat al het rijdend materieel (dus geen schrootloks

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Wat is dat nog? 1 77'er ?msts.be schreef:Begrijp ik goed dat al het rijdend materieel (dus geen schrootloks) van Stockem mee verhuist ?
Stockem stelt al een tijdje niet veel meer voor. Heel logisch dus dat ze een veel kleinere onderhoudswerkplaats bouwen op een betere locatie.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
De vorming van Stockem is al voor een groot deel uitgebroken en ik denk dat dat in de toekomst nog veel kleiner zal worden om niet te zeggen dat deze volledig zal verdwijnen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik heb onlangs enkele plannen gezien en daarop bleef er (voorlopig) nog één bundel over in Stockem. Maar dat waren plannen voor korte termijn (dus zolang er een onderhoudswerkplaats is). Op lange termijn zie ik het nut van Stockem ook niet meer in.Steven schreef:De vorming van Stockem is al voor een groot deel uitgebroken en ik denk dat dat in de toekomst nog veel kleiner zal worden om niet te zeggen dat deze volledig zal verdwijnen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Huh ? En de AM96'ers met Memor2+ ? Dat zijn er toch ook nog van Stockem ?Shrek schreef:Wat is dat nog? 1 77'er ?msts.be schreef:Begrijp ik goed dat al het rijdend materieel (dus geen schrootloks) van Stockem mee verhuist ?
Stockem stelt al een tijdje niet veel meer voor. Heel logisch dus dat ze een veel kleinere onderhoudswerkplaats bouwen op een betere locatie.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dat zijn welgeteld 24 motorstellen, nu niet bepaald een groot aantal te noemen aangezien die nooit alle 24 tegelijk binnen staan.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Bovendien zal ook wat dat betreft een herschikking plaats vinden eens Luxemburg - Namen onder 25kV komt.Steven schreef:Dat zijn welgeteld 24 motorstellen, nu niet bepaald een groot aantal te noemen aangezien die nooit alle 24 tegelijk binnen staan.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Eerder al hè, Arlon-Namen zal pas tegen 2020 zijn, maar Arlon-Luxemburg over een jaar of 2.nahoj schreef:Bovendien zal ook wat dat betreft een herschikking plaats vinden eens Luxemburg - Namen onder 25kV komt.Steven schreef:Dat zijn welgeteld 24 motorstellen, nu niet bepaald een groot aantal te noemen aangezien die nooit alle 24 tegelijk binnen staan.
Enkel nog Desiro en HLE 18 dan (Luxemburg gaat dan ook meteen de memor2+ door ETCS vervangen).
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
We zijn ondertussen ongeveer een maand verder na de opschorting. Is er iets meer duidelijkheid over welke termijn we spreken dat de leveringen weer hervat gaan worden? Er zijn net weer enkele prima testdagen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik heb vernomen dat er al terug afnamen zijn geweest.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Denk ik ook. Ik heb gezien dat er vandaag in Brugge en Oostende mee gerangeerd werd.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dat was ikRetard schreef:Denk ik ook. Ik heb gezien dat er vandaag in Brugge en Oostende mee gerangeerd werd.

Het was de bedoeling om vanuit Osstende TW de testritten aan te vangen via Kortrijk naar Denderleeuw, naar Gent-St-Pieters, Kortrijk, Denderleeuw, Gent-St-Pieters, maar we zijn niet verder geraakt dan Brugge. Wegens de problemen op het net zijn op bevel van Traffic Control de testritten voor vandaag afgeschaft en zijn we teruggekeerd naar Oostende TW.
Die ritten worden gedaan in aanwezigheid van 2 personen van Siemens en iemand van de NMBS. Maar of ze de stellen al terug afnemen weet ik niet, het kan zijn dat er gewoon ritten mee gedaan worden om alle defecten op te sporen. Ik zal dat de volgende keer eens vragen
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Wel heel sad om al die Desiro's te zien staan in Oostende. Staat goed vol de laatste tijd ...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik denk dat er in Denderleeuw op een gegeven moment 5 of meer Desiro's binnenstonden, vooral op de uitwijksporen.Zorba schreef:Wel heel sad om al die Desiro's te zien staan in Oostende. Staat goed vol de laatste tijd ...