Driebubbele tractie ?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
rixke rail

Driebubbele tractie ?

Bericht door rixke rail »

Hallo, ik ben nieuw hier, en ik had meteen een vraagje.
Op een ander forum heb ik ergens in een draadje een antwoord gegeven, i.v.m. driedubbele tractie bij de N.M.B.S. Volgens mijn documentatie zou dit verboden zijn. :!: Iemand maakte er mij attent op dat de 77'ers toegelaten zijn om 3- en zelfs 4-dubbele tractie te doen en maakte mij er attent op dat ik in het vervolg twee maal moest nadenken vooralleer mijn antwoorde zo pertinent te posten. :shock:
Hoe zit dat nu eigenlijk ? Bestond (bestaat) deze regel of niet, en zo ja, geldt deze niet (meer) voor de 77'ers ?
Spoorse groeten,
Eric.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2657
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Volgens dat ik het goed heb is het bij elektrische locs verboden, maar er zijn uitzonderlijke situaties waarin het wel mag.

De 77 heeft al in 'tripeltractie' gereden.
De foto heeft nog op Wallorail gestaan!
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Volgens mij is het maximum aantal werkende locomotieven beperkt tot 2 stuks. (Regelementair.)
De reeks 77 heeft een toelating tot rijden met 3 stuks Multie tractie.
Het is wel mogelijk om met 4 E-loc's of 4 diesels Multie tractie te rijden.
Op de lijn 42 en 165 werd vroeger wel vaker met 3 locomotieven een trein over de lijn vervoert. Scheelde tijd vond men.
Er zijn zelfs film opname van een trein met 4 brullende 55ers voor 1 trein.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2657
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Mark7758 schreef: Er zijn zelfs film opname van een trein met 4 brullende 55ers voor 1 trein.
Wa komt daar niet uit :D
Wat een hemels lawaai zal dat geven :shock:
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Dat is ongeveer hemel op aarde. :lol: :lol:
Maar met een 3x77 een ertstrein rijden en dan met volvermogen de helling van Vise nemen is ook een must voor het oor.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

de ventilatoren bedoel je ? :wink:
5941

Bericht door 5941 »

kan jij dat filmpjes een mailen van die 4x 55

groetjes 5941
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1234
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Ik heb ook ooit eens een foto gezien van 4 bolle neuzen die goed hun best aan het doen waren :P
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Helaas ik heb hem op video. En die heb ik nog niet laten omzetten naar DVD.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
rixke rail

Bericht door rixke rail »

Hallo Dimi en Mark, bekenden van MSM-forum, :wink: en al de anderen. Dank jullie voor de snelle reacties. :o
Ik heb een aantal foto's uit Railfoto hieronder gepost.
Mijn vraag is dus : is die bewering in de tekst bij de eerste twee foto's juist ? Dat was het probleem bij MSM-forum. :?:
De derde foto is een échte vierdubbele (gemengde) tractie, in uitzonderlijke omstandigheden. Men leze hiervoor ook de tekst.
Spoorse groeten,
Eric. Afbeelding Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2657
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Bij de eerste 2 foto's slepen de eerste 2 locs de derde loc mee + de sleep wagons.
Dit is dus dubbeltractie + loc op sleep.

De derde foto is in dit geval bijzonder. De uitleg staat erbij..
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

basisregel max 2 locs in dienst
uitzonderingen = 3 77 is toegelaten voor normaal slepen van een trein
meer loks is enkel voorzien voor evacuatie van een trein in nood
dit is zoals het voorzien is, al de rest zijn dus afwijkingen
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Dankje Steven. (Antwoord is weer perfect.) :lol:
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
rixke rail

Bericht door rixke rail »

O.k. Steven, dat is dus het antwoord dat ik zocht. Dank U zeer daarvoor.
Mag ik dit van U gebruiken op het andere forum ? (MSM)
Ik zou namelijk graag iemand daar lik op stuk geven.
Niet dat ik rancuneus ben, hoor. :twisted: Als ik gelijk heb wil ik dat men dat respecteert. :wink:
Spoorse groeten,
Eric.
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

En wat is MSM-forum? :oops:
Plaats reactie