Driebubbele tractie ?
als je wil siteer ik letterlijk de regelementering, ik heb die altijd bij de hand, dus geen enkel probleemrixke rail schreef:O.k. Steven, dat is dus het antwoord dat ik zocht. Dank U zeer daarvoor.
Mag ik dit van U gebruiken op het andere forum ? (MSM)
Ik zou namelijk graag iemand daar lik op stuk geven.
Niet dat ik rancuneus ben, hoor.Als ik gelijk heb wil ik dat men dat respecteert.
![]()
Spoorse groeten,
Eric.

effe zeggen wat boekje HLT deel 4 hoofdstuk 1 vermeld
enkel 2 locs mogen in dienst zijn, er zijn uitzonderingen
* oprijden van het hellend vlak van luik naar ans
* het evacueren van een goederentrein in nood
* bij HLD 77 (maar dit staat vermoedelijk enkel vermeld
in handleiding van deze locs)
Bij 2 locs zijn er beperkingen als volgt, wanneer deze achter elkaar staan is de snelheid beperkt tot 130km/u (120km/u op lijnen met 25kV)
Verkeersbeperkingen bij 3 (drie) locs in dienst in het konvooi
de evacuatiesnelheid is beperkt:
* max 60 km/u als in de trein 1 of meerdere HLE 13 zitten
* max 80 km/u in andere gevallen
enkel 2 locs mogen in dienst zijn, er zijn uitzonderingen
* oprijden van het hellend vlak van luik naar ans
* het evacueren van een goederentrein in nood
* bij HLD 77 (maar dit staat vermoedelijk enkel vermeld
in handleiding van deze locs)
Bij 2 locs zijn er beperkingen als volgt, wanneer deze achter elkaar staan is de snelheid beperkt tot 130km/u (120km/u op lijnen met 25kV)
Verkeersbeperkingen bij 3 (drie) locs in dienst in het konvooi
de evacuatiesnelheid is beperkt:
* max 60 km/u als in de trein 1 of meerdere HLE 13 zitten
* max 80 km/u in andere gevallen
- trainfreak
Om nog even terug te komen op TrainspotterkeTrainspotterke schreef:Het forum van het welbekende Modelspoor Magazine!NSNMBS schreef:En wat is MSM-forum?![]()
Nuja, in Nederlands bestaat dat niet, zekers?

ModelspoorMagazine is hier idd ook te vinden. Maar dat wil dan toch niet zeggen dat als ik MSM zie dat ik dan meteen moet denken haa dat is van ModelspoorMagazine lol..

Maar idd wat Steven zei, terug naar de dubbele tractie, euhh excuus: drie-dubbele tractie

- Dieselfreak
Re: Driebubbele tractie ?
Vandaag rond 11:50 reed door station Kortrijk een goederentrein getrokken door drie 62-ers.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Driebubbele tractie ?
Dieselfreak schreef:Vandaag rond 11:50 reed door station Kortrijk een goederentrein getrokken door drie 62-ers.
Er kunnen er maar twee trekkracht leveren, aangezien de bestuurder normaal geen controle heeft over de derde loc (dat is niet voorzien). De derde zal meegereden hebben met draaiende motor maar zonder effectief trekkracht te voorzien, indien wel zat er normaal een bestuurder op. Ter info de 62-ers trekken enkel nog technische treinen infrabel, ze vallen dus niet onder goederentreinen, maar dit laatste puur ter theoretische informatie.