Deze is uitzonderlijk in Kortrijk gekoppeld. Het deel uit de panne werd met gelegenheidsmateriaal gereden tot Gent. Vannacht is dat stuk over gebracht van Gent naar Kortrijk om daar in de spits te koppelen met het deel uit Poperinge.Steve schreef:Vandaag de 3605 zien rijden met de beide 27's in het midden. Ik zie dat beide delen met vertraging aangekomen zijn in Gent, vermoedelijk zijn ze dus in de verkeerde volgorde aangekomen... maar mag dat nu eigenlijk of niet?!
Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Nog vreemder dan: als men blijkbaar de hele avond/nacht gehad heeft, was er dan echt geen andere keuze dan op die manier te koppelen (temeer daar je in Kortrijk betrekkelijk eenvoudig kunt driehoeken)? Los van de vraag of het überhaupt toegestaan is - ik heb steeds gehoord van niet, maar nog niet echt bevestigd gezien.260689 schreef:Deze is uitzonderlijk in Kortrijk gekoppeld. Het deel uit de panne werd met gelegenheidsmateriaal gereden tot Gent. Vannacht is dat stuk over gebracht van Gent naar Kortrijk om daar in de spits te koppelen met het deel uit Poperinge.Steve schreef:Vandaag de 3605 zien rijden met de beide 27's in het midden. Ik zie dat beide delen met vertraging aangekomen zijn in Gent, vermoedelijk zijn ze dus in de verkeerde volgorde aangekomen... maar mag dat nu eigenlijk of niet?!
PS. welk vervangend materieel zou tussen De Panne en Gent gereden hebben? Gewoon MS96 of M4, of iets meer exotisch?
Re: gewijzigde samenstelling.
Driehoeken kan. Maar was echt geen tijd meer voor. In de nacht is het al heel druk.Steve schreef:Nog vreemder dan: als men blijkbaar de hele avond/nacht gehad heeft, was er dan echt geen andere keuze dan op die manier te koppelen (temeer daar je in Kortrijk betrekkelijk eenvoudig kunt driehoeken)? Los van de vraag of het überhaupt toegestaan is - ik heb steeds gehoord van niet, maar nog niet echt bevestigd gezien.260689 schreef:Deze is uitzonderlijk in Kortrijk gekoppeld. Het deel uit de panne werd met gelegenheidsmateriaal gereden tot Gent. Vannacht is dat stuk over gebracht van Gent naar Kortrijk om daar in de spits te koppelen met het deel uit Poperinge.Steve schreef:Vandaag de 3605 zien rijden met de beide 27's in het midden. Ik zie dat beide delen met vertraging aangekomen zijn in Gent, vermoedelijk zijn ze dus in de verkeerde volgorde aangekomen... maar mag dat nu eigenlijk of niet?!
PS. welk vervangend materieel zou tussen De Panne en Gent gereden hebben? Gewoon MS96 of M4, of iets meer exotisch?
Re: gewijzigde samenstelling.
2 MS96 tussen De Panne en GentSteve schreef:Nog vreemder dan: als men blijkbaar de hele avond/nacht gehad heeft, was er dan echt geen andere keuze dan op die manier te koppelen (temeer daar je in Kortrijk betrekkelijk eenvoudig kunt driehoeken)? Los van de vraag of het überhaupt toegestaan is - ik heb steeds gehoord van niet, maar nog niet echt bevestigd gezien.260689 schreef:Deze is uitzonderlijk in Kortrijk gekoppeld. Het deel uit de panne werd met gelegenheidsmateriaal gereden tot Gent. Vannacht is dat stuk over gebracht van Gent naar Kortrijk om daar in de spits te koppelen met het deel uit Poperinge.Steve schreef:Vandaag de 3605 zien rijden met de beide 27's in het midden. Ik zie dat beide delen met vertraging aangekomen zijn in Gent, vermoedelijk zijn ze dus in de verkeerde volgorde aangekomen... maar mag dat nu eigenlijk of niet?!
PS. welk vervangend materieel zou tussen De Panne en Gent gereden hebben? Gewoon MS96 of M4, of iets meer exotisch?
Re: gewijzigde samenstelling.
Is toegestaan, doch als er tussen twee locomotieven minder dan 3 rijtuigen zitten is de snelheid beperkt aan 130km/u.Steve schreef: Nog vreemder dan: als men blijkbaar de hele avond/nacht gehad heeft, was er dan echt geen andere keuze dan op die manier te koppelen (temeer daar je in Kortrijk betrekkelijk eenvoudig kunt driehoeken)? Los van de vraag of het überhaupt toegestaan is - ik heb steeds gehoord van niet, maar nog niet echt bevestigd gezien.
PS. welk vervangend materieel zou tussen De Panne en Gent gereden hebben? Gewoon MS96 of M4, of iets meer exotisch?
Re: gewijzigde samenstelling.
2 Desiro's op Gent-Sint-Pieters - Brussel-Nationaal-Luchthaven normaal rijden er op dat uur 2 klassiekjes. (IR3512)
Re: gewijzigde samenstelling.
Op termijn zou men op het treinpaar 3512-3535 altijd met desiro's willen gaan rijden.Stijn91 schreef:2 Desiro's op Gent-Sint-Pieters - Brussel-Nationaal-Luchthaven normaal rijden er op dat uur 2 klassiekjes. (IR3512)
Re: gewijzigde samenstelling.
Weet je soms hoelang men op deze verbinding al met Desiro's aan het rijden is, was het de 1e keer vandaag of is dat al een tijdje zo?jens123 schreef:Op termijn zou men op het treinpaar 3512-3535 altijd met desiro's willen gaan rijden.Stijn91 schreef:2 Desiro's op Gent-Sint-Pieters - Brussel-Nationaal-Luchthaven normaal rijden er op dat uur 2 klassiekjes. (IR3512)
Re: gewijzigde samenstelling.
P7953 was deze morgen met 2 Klassiekjes ipv de 2 Desiro's die er al een tijdje op reden. De terugrit van P7953, namelijk P8952 werd gereden met 1 klassiekje ipv de 2 klassiekjes die ik deze morgen zag.
Re: gewijzigde samenstelling.
Hoi
Vanmorgen IC (Charleroi) Antwerpen - Essen en terugrit v.Antw. 07:24 : TD M6 zonder eerste klasse rijtuig!
Vanmorgen IC (Charleroi) Antwerpen - Essen en terugrit v.Antw. 07:24 : TD M6 zonder eerste klasse rijtuig!
Re: gewijzigde samenstelling.
En rijdt die nu nog ? Vorige week al tussen Charleroi-Sud en Antwerpen. 4 rijtuigen zonder A-rijtuig.ferry schreef:Hoi
Vanmorgen IC (Charleroi) Antwerpen - Essen en terugrit v.Antw. 07:24 : TD M6 zonder eerste klasse rijtuig!
Re: gewijzigde samenstelling.
E691 bestond uit twee i.p.v. één klassiek stel. Normaal zijn zijn dit enkel vrijdag twee stellen. Het waren de 236 en de 647. Ik nam deze trein tusssen Brugge en lichtervelde en zat op de 236 

Re: gewijzigde samenstelling.
IC-L 2321 bestond vandaag uit drie niet-gemoderniseerde klassiekjes (wat intussen trouwens vrij zeldzaam geworden is). Normaal zijn het twee Breaks...
Re: gewijzigde samenstelling.
En vandaag werd de 2321 niet door drie, maar door één Bordeauxrood Klassiekske verzekerd. De 257 nam deze taak op zich.Steve schreef:IC-L 2321 bestond vandaag uit drie niet-gemoderniseerde klassiekjes (wat intussen trouwens vrij zeldzaam geworden is). Normaal zijn het twee Breaks...
Re: gewijzigde samenstelling.
De E7993/8993 blijft langer dan voorzien met de samenstelling I6bc, I6bc, I6bc, I6bc, M4AD, I6bc, I6bc, I6bc, I6bc. Dit tot 26 april. Aangezien we rijtuigen M4 tekort hebben.