ic a met I6 en I10 rijtuigen
ic a met I6 en I10 rijtuigen
gisteren was de ic naar eupen uitzonderlijk samengesteld uit I6 en I10 rijtuigen getrokken door de 1344 de normaalvoorziene treinstel was in panne gevallen op de hsl de 1356 was daar in panne gevallen ik weet het van een tb
twas de ic 513 die I6 en I10en had
twas de ic 513 die I6 en I10en had
ik heb die trein in ans gezien, dat kan de 513 geweest zijn, maar dan zal dat ni onder die nr in pannen gevallen zijn want die rit nr 513 reed maar met 5-10 min vertraging en dat is weinig om op zo een korte tijd heel een trein door reserve materieel te vervangen, trouwens de 513 word vanaf brussel zuid verzekerd door een bestuurder van brussel zuid zelf
idd ic 513 had vertraging twas ne ander stel da inpanne gevallen was die moest normaalgezien om13u18 in oostende binnenkomenSteven schreef:ik heb die trein in ans gezien, dat kan de 513 geweest zijn, maar dan zal dat ni onder die nr in pannen gevallen zijn want die rit nr 513 reed maar met 5-10 min vertraging en dat is weinig om op zo een korte tijd heel een trein door reserve materieel te vervangen, trouwens de 513 word vanaf brussel zuid verzekerd door een bestuurder van brussel zuid zelf
enkel I11 zijn er toegelaten omdat ze van een speciale sluiting voorzien zijn. dit om de luchtverplaatsing te kunnen weerstaan die op deze lijn kan voorkomen bij het kruisen van een andere treinTrainspotterke schreef:En is die trein dan ook over L2 gereden, of zijn de I6- en I10-rijtuigen niet toegelaten op L2?
Nog beter , ik heb is ooit in Leuven gestaan wanneer die ICE tegen 160 langs mij raasde , ik stond wel een meter van de rand van het perron , maar het scheelde alleszins niet veel ..Wover schreef:In leuven heb ik zo eens een break zien staan waarnaast een ICE voorbijvloog, je zag die break echt heen en weer wiggelen op zijn veringen
Dit was de bewuste foto :

Om eerlijk te zijn vind ik het toch wel lichtjes onverantwoord dat de treinen tegen zo'n snelheid door het station mogen razen. Ze roepen dat daar natuurlijk wel om, maar voor een persoon met zelfmoordneigingen is dat wel een effectieve manier, meestal staat er bv een trein op spoor 2, als je daar achter wacht tot de ICE er bijna is en dan... nuja soit, in mortsel oude god is het nog gevaarlijker met de tunnel daar en daar is het ook 160...
Nee, maar het zou beter zijn zoals in Frankrijk bv dat op hogesnelheidslijnen er twee sporen naast elkaar zijn waar geen perron aan komt en zijsporen voor stoptreinen (zoals L36, maar daar hebben de middenste sporen ook perrons). Als je nu ziet naar L25/27 hebben die allebei bij elk station een perron. Het zou "beter" zijn moest L25 daar de twee middenste sporen zijn en L27 de buitenste. Daardoor kan de snelheid ook opgevoerd worden doordat de middenste lijn ook geen bochten heeft voor de stations...
Maar natuurlijk kost zoiets veel te veel geld
Maar natuurlijk kost zoiets veel te veel geld
Station Ruisbroek is zo een station.
De verdeling ziet er zo uit: (van west naar oost)
Perron - Spoor 96 richting Brussel - Spoor 96N richting Brussel - Spoor 96N richting Frankrijk - Spoor 96 richting Halle - Perron.
Dus eigenlijk identiek aan een gewone dubbelsporige halte, maar tussen de 2 sporen heeft men nog 2 andere (snellere) sporen geplet.
De verdeling ziet er zo uit: (van west naar oost)
Perron - Spoor 96 richting Brussel - Spoor 96N richting Brussel - Spoor 96N richting Frankrijk - Spoor 96 richting Halle - Perron.
Dus eigenlijk identiek aan een gewone dubbelsporige halte, maar tussen de 2 sporen heeft men nog 2 andere (snellere) sporen geplet.

Er zijn zo veel stations in België waar ze aan 140 of 160 doorrijden, dus waarom in Leuven niet?Steven schreef:tssen gent en beernem is het ook 160, in vilvoorde mogen we ook 140 richting brussel, een trein is al dodelijk genoeg bij 50km/u moeten we dan alle peroons verboden maken zolang de voorziene trein er niet stopt?
Een trein zal inderdaad niet minder dodelijk zijn als die aan 40 km/u door rijdt dan aan 160 km/u.